Chapter 35 - Budak Motor Hijau

761 41 28
                                    

ACHTUNG!

"Andai terdapat babak, dialog, ayat atau perkataan kurang sopan, lucah, kesat atau terlampau di bawah ini, harap pembaca berfikiran terbuka. Itu semua perlu untuk menghidupkan karya aku. Namun semuanya aku persembahkan secara terkawal & tak keterlaluan. Harap maaf andai ia mengganggu minda sesetengah pembaca yang berbudi pekerti tinggi lagi mulia akhlaknya serta yang mementingkan adab sopan dalam berkarya "

•••♦◄♥►♦•••

• • Sorry  sebab terlewat update. Sibuk gak sejak dua menjak ni.. hee. 

• • Aku nak maklumkan & nak tegaskan yang KL ni hanya sekadar citer biasa je. Drama masyarakat perihal hubungan persaudaraan adik-beradik, persahabatan juga pengorbanan sesama rakan & sepak terajang dunia remaja dalam mengharungi kehidupan. Ini bukan citer cam yang sesetengah pembaca tercari-cari yang penuh ngan unsur LGBT  atau kisah cinta agung digauli dengan babak seks yang menyenakkan dada. 

KL ni mungkin gak tak terjadi di dunia nyata. Aku sekadar menulis sesuatu yang mungkin tak dihiraukan oleh penulis lain. So, harap korang faham & jangan arr expect  sesuatu yang hebat sangat. Aku penulis biasa & menulis hanya sekadar hobi buat mengisi masa lapang je. Terima arr seadanya, kay? Hee.. 🤐🤭🙄😑

•••♦◄♥►♦•••

"Ish, tak buka lagi ke studio ni? Mana dia orang pi, ekk? Takkan dua hari tutup tak inform  aku pun? Problem  arr kalau cam ni," rungut Ejon tatkala mendapati pintu dikunci dan dimangga seperti semalam.

Dia melabuhkan punggung comelnya di tangga. Berharap akan ada keajaiban dengan munculnya Miss Sally membukakan pintu. Atau, Abang Remo, juga sesiapa saja yang bekerja di studio ini.

Dia juga tercari-cari sebarang kertas atau apa-apa saja nota yang mungkin ditampal buat pemberitahuan, namun dah jatuh ditiup angin, barangkali.

Namun, tiada langsung sebarang nota atau cebisan kertas yang dijumpainya membuatkan dia makin hampa, kecewa.

"Nampaknya tak dapat arr aku nak beli kasut hadiah kat Adil. Kalau betul kata Em pasal ugutan Abang Remo, aku kena cari keje lain untuk ganti duit yang dah aku gunakan tu," gumamnya lagi.

Dek kebosanan lama menunggu, Ejon mencapai basikal dan mengayuh pergi. Hampa lagi dia hari ini. Terpaksa pula menunggu Sabtu minggu hadapan untuk menyelesaikan segala masalah yang membelenggu.

Belum pun jauh dia mengayuh, tetiba bunyi hon kereta mengejutkannya. Segera dia berpaling langsung membrek.

Sebuah Mercedes-Benz  rona* merah saga berhenti tak jauh di belakangnya.

Tertanya-tanya remaja sunti itu, siapa gerangan yang mengekori dan memanggil? Dia langsung tak pernah melihat kereta mewah tersebut, apa lagi mengenali pemiliknya.

Persoalan itu segera terjawab tatkala pintu dibuka dan muncul susuk tubuh yang amat dia kenal.

"Em, ape kau buat kat sini? Kereta siapa plak tu?"

Emjaroen menapak laju ke arahnya.

"Aku ade kat kedai mamak tadi ngan lelaki mat salih pelanggan aku tu. Aku rasa tentu kau akan datang ke studio, so  aku ajak arr dia ke sini cari kau. Dia cakap nak berkenalan dan kalau boleh, nak tolong kau."

"Wey.. ape kau cakapkan ni? Tolong ape plak? Aku langsung tak kenal dia. Tak nak arr aku terlibat ngan pelanggan kau tu. Nanti makin kusut plak aku."

• kuci𝓃g lorong •Where stories live. Discover now