24 - Gümüş

10K 930 126
                                    

Yeni bölümle yine karşınızdayım. Size iyi okumalar, bana bol yorumlar...

Merakla açıklaması için ona bakarken “Sanki hayatımda ilk kez, gerçek bir evin içindeymiş gibi hissediyorum. Mutlu bir evdeymiş gibi.” dedi gözlerini bana dikip

Ona mutlulukla bakıp parmaklarımla hafifçe eline dokundum. “O zaman eve hoş geldin Aktan.” dedim ona gülümseyerek

Aktanın o garip ifadesi yerini hafif bir gülümsemeye bırakırken “Hoş buldum Yelda.” diye mırıldanıp masaya doğru yürüdü.

Aktan ve benim de masaya oturmamla akşam yemeğimiz resmi olarak başlamış oldu. Tabaklar elden ele geçerken Aktanın yüz ifadesinde bir gram bile değişiklik yoktu. Fakat bize olan bakışlarında ki parlaklık hala yerindeydi.

Anneannem çorba dolu tabağı Aktan'a uzatırken “Alsana oğlum tabağı aa. Elimde kaldı.” diye uyardı. Aktan hafifçe titreyip tabağa uzanıp sessizce teşekkür ederek yemeğine başladı.

Annemin gözleri benimle Aktan arasında mekik dokurken bir yanda da çorbasını içiyordu. En son gözlerini kısarak bana bakmaya başladı. Elimde kaşığım öylece kalakalırken, anneme gözlerimi kocaman açıp bakmaya başladım.

Annem bende olan bakışlarını Aktan'a çevirip “Kızımın evini nereden biliyorsun çocuğum? Daha önce geldin sanırım?” dedi.

İçtiğim çorba boğazımda kalırken öksürerek anneme bakıp “Anne!” diye onu uyardım.

“Ne var merak ettim. Daha önce gelmiş gibi duruyor.” dedi omuz silkip

Aktan bir bana bir de anneanneme baktıktan sonra anneme dönüp oturduğu yerde dikleşti. “Yılbaşı gecesi Yeldayı eve ben getirdim. Biraz kötü hissettiği için de başında bekledim. Sabah.” diyip anneannemi işaret etti. “Anneniz gelince de beni görmüştü zaten.” dedi sakince ve çorbasını içmeye devam etti.

Aktanın söyledikleri bir bakıma doğruydu. O gece olanları üstü kapalı şekilde geçmişti ve bundan çok memnun olmuştum. Anneme gülümseyip “Yani Aktanın evime bu ikinci gelişi anne. Bunu merak ediyordun dimi?” dedim uyarı tonları bulunan sesimle

Annem bana uyarıcı bir bakış atıp “Evet. Kızımı merak etmek en büyük annelik görevim.” diyip bakışlarını yemeğine çevirdi.

Anneannem konuyu değiştirmek için bize baktıktan sonra “Yeldam. Şirketinin yılbaşı yemeği nasıldı? İşler nasıl gidiyor?” dedi bana gülümseyerek bakarken

Aktan hızla başını tabağından kaldırıp bana kısa bir bakış attı. Gözlerimiz çarpışınca bakışlarımı ondan kaçırıp “Yemek güzeldi sultanım. Ama iş yerine istifamı verdim.” diyip onaylayıcı bir bakışla Aktan'a döndüm.

Aktanın verdiği nefesle bende rahatlayıp “İş yerimden verim alamamaya başladım. Sanırım değişikliğin vakti geldi.” dedim.

Anneannem üzgün bir suratla bana bakıp “Hakkında hayırlısı olsun kızım. Akıllı kızsın daha iyisini bulacağına şüphem yok.” dedi sonra Aktan’a hafifçe göz değdirip “İlla kendi şehrinde arama başka şehirlere de bak.” dedi.

“Benim aklımdan da bu geçiyor anneannem. Ee başka ne yemek yaptınız?” diye çocuk gibi mızmızlandım. Aktan bana bakıp “Soracağına gidip mutfağa baksana Yelda. Ne diye hanımları yoruyorsun?” dedi tek kaşını kaldırıp

Rüyada SaklıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin