Chapter 35 : Clash! On the Road!

2.6K 221 1
                                    


Furqon duduk termenung di sebuah kafe,Stella hanya memerhatikan gelagatnya. Air fresh orange di hadapannya dibiarkan sehingga air batu cair,lelaki itu mengingati semula kata-kata Ikhwan.

"Jadi kawan saya,Ikhwan tu...bukan manusia biasa?" Soal Furqon sendirian sambil tersenyum kelat.

"Saya tak terfikir Ikhwan mengalami nasib seperti itu,jadi kalau diikutkan dia lebih tua dari ayah saya?" Furqon berkata sendiri.

"Semua yang berlaku itu ada hikmah Furqon... Kawan awak tu tak ada rasa penyesalan terukir pada riak wajah dia..." Stella mencelah.

Furqon menoleh ke arah gadis di hadapannya,kemudian dia tersenyum dan ketawa kecil. Tidak lama lepas itu sebuah mesej pesanan ringkas masuk di peti simpanan mesej,sebaik dibaca riak wajahnya berubah 360 darjah.

"Kenapa Furqon?" Soal Stella.

"Saya ada tugasan baru...mari saya hantar awak ke syarikat..." Jawab Furqon.

"No..." Jawab Stella pendek.

"Huh?" Furqon kehairanan.

"Izinkan saya ikut...mungkin ada maklumat mengenai ayah saya..." Stella berkata sayu,dan Furqon tersentak mengingati kata-kata Ikhwan sebelum beredar.

"Maklumat mengenai ayah Stella dan Ayasha?" Soal Furqon.

Ikhwan yang membelakangkan Furqon,menoleh ke arahnya manakala Alisa sudah sampai di kenderaannya. Menunggu Ikhwan untuk pergi,Furqon hanya memerhatikan wajah rakannya itu.

"Ya.. Furqon..setiap orang yang kau bunuh ada berkaitan dengan Haziq.." Jawab Ikhwan tersenyum kelat.

"Apa maksud kau?" Soal Furqon.

"Macam ni la Furqon...kau ikut je arahan King dulu,bila ada masa kita akan berjumpa lagi..." Ikhwan berkata kemudian terus beredar.

Apa yang dikatakan oleh Stella,bagaimana dia tahu adakah dia dengae apa yang dikatakan oleh Ikhwan.
"Macam mana awak boleh tahu Stella?" Soal Furqon.

"Orang bernama Alisa ada berikan ini pada saya..." Satu memori kad ditunjukkan oleh Stella.

"Good.. First Ikhwan,now his partner too? Gimme a break!" Furqon mendesah.

Nissan Skyline GTR meluncur laju,dan jelas dari atas lereng bukit sepasang mata memerhatikan kenderaan itu. Ikhwan tersenyum sambil duduk di bonet enjin,Alisa pula menyandar pada pintu kereta dan menghela nafas pendek.

"Kenapa la awak menyibuk sangat pasal hal diorang..." Alisa mengeluh.

"Kalau cakap saya menyibuk,kenapa awak bagi kad memori tu pada anak Haziq?" Ikhwan berkata dengan sinis.

"Itu... Err..." Alisa terdiam hilang kata.

"Sebab itu saya cintakan awak Alisa...hehe..." Ikhwan berkata sambil tersenyum ceria.

"Sh... Shut up..." Alisa mukanya merona merah,Ikhwan hanya tersenyum dan bangun.

"Shall we get going?" Soal Ikhwan dan Alisa hanya mengangguk kemudian tersenyum kepadanya.

Tetapi di belakang mereka puluhan orang berpakaian sut serba hitam,terbaring cedera parah ada yang patah kaki serta tangan. Ikhwan hanya memandang ke arah mereka tanpa perasaan,Alisa pula sekadar menghela nafas pendek.

"Mereka memang tak pernah putus asa huh?" Ikhwan berkata dingin,Alisa tidak berkata apa-apa dan masuk ke dalam kereta.

♞♞♞♞♞

Furqon memandu dengan kelajuan yang tinggi,setiap kenderaan dipintas kemudian Furqon menyedari beberapa kereta jenis audi berwarna hitam mengekorinya.

"Haih...ada je..." Furqon menarik gear,pendikit minyak ditekan.

VROOMMM!!!

Enjin kereta berderam kuat dan kenderaan meluncur laju,Stella memegang erat tali pinggang keledar. Nissan skyline GTR35 memintas satu persatu kenderaan yang berada di atas jalan raya,Furqon memandang cermin sisi dan terkejut seseorang lelaki bersut hitam menjenguk keluar. Apa yang mengejutkan mesingan ditarik keluar.

Satu tembakan dilepaskan tetapi kenderaan milik Furqon,adalah kalis apa sahaja peluru. Stella mula risau dan Furqon mengambil keputusan memasuki lebuhraya,steering dipulas sekuat hati dan kenderaan meluncur laju masuk ke simpang masuk lebuhraya.

VROOM!!

VROOM!!

SREET!!!

"MEREKA MASIH IKUT! APA YANG AWAK BUAT?!" Soal Stella memandang ke belakang.

"Sit tight and enjoy the show!..." Furqon menarik gear rendah,handbrake ditarik lalu steering dipusing ke kanan.

Sebaik kenderaan melibas ke kanan,cermin kereta diturunkan dan Desert Eagle warna emas dikeluarkan. Lalu tembakan dilepaskan,tepat mengenai pemandu Audi hitam yang di hadapan sekali dan melanggar pembahagi jalan.

BRAM!!

KLONG!!

"One down...hmph!!.." Furqon kembali mengawal kenderaan ke jalan yang betul.

Audi hitam yang ada terus mengejar mereka berdua,manakala dari jauh sebuah kenderaan Ford mustang GT mengekori mereka. Ikhwan tersenyum ceria dan Alisa menghela nafas kesal,kerana Ikhwan mengambil keputusan Furqon dan Stella.

"Menarik... Hebat juga Hafizul ajar anak saudara dia...hehe..." Ikhwan berkata dengan tersengih.

"Suka hati awak la..." Alisa mengeluh.

"Jangan mengeluh,nanti cepat tua..." Ikhwan mengusik.

"Kita memang dah tua pun..." Jawab Alisa dingin.

Ikhwan sekadar ketawa kecil dan teruskan memandu,mengekori dari jauh melihat pertarungan jalan raya. Furqon memintas kenderaan awam,tetapi dia tidak boleh terus mengelak dan larikan diri.

"Tch if this keep going,orang awam akan cedera..." Omel Furqon menarik gear dan melibaskan kenderaan di selekoh tajam.

VROOMM!!

SREET!!!

"Now! Five point! Five Target!!.."

BLAM!

BLAM!

BLAM!

Tembakan Furqon mengenai tayar kelima-lima kereta Audi hitam itu,lalu kenderaan itu hilang kawalan dan terus menjunam ke dalam gaung. Ikhwan yang melihat keadaan itu bersiul,Alisa hanya mendiamkan diri sahaja.

"Huh....that's was so close..." Furqon menghela nafas lega.

"Sampai bila kita harus lari..." Stella menundukkan kepalanya.

"Jangan risau..." Furqon memegang tangan Stella.

"Furqon...." Stella memandangnya dengan pandangan berkaca.

"Saya akan cari empat orang tu...and put this to the end..." Janji Furqon dan Stella terkejut melihat pandangan anak mata lelaki itu.

"I see... You're not the killer..." Stella bersuara tersenyum membalas pegangan tangan Furqon.

"Stella?"

"You're the protector..."





















What's up guys!

Its wanzeneth here!

Thanks for the support,mulai hari ini aku akan fokus pada cerita ini.

Jadi stay tuned for next chapter

You dummy author

Wanzeneth Zee

DRIVER : THE ASSASSIN (C)™Where stories live. Discover now