Sah ! Sah kena marah ngan mamat ketot nih . Dah la balik mengejut, aku ingat kan dia nk tido lagi kat rumah sohee tu mcm selalu. Tetibe sekarang baru reti balik rumah. oh gosh camne ni?!?! Dahlah balik tak bagi tau. Mampuslah kena maki hamun.
Aku pandang ke belakang dan ternampak Jimin yang sedang bersandar di dinding dapur sambil memegang secawan kopi. Haih pandai pulak dia buat kopi en?
" Tadi saya pergi amusement park kejap alang2 tunggu awak balik "
" Kau pergi ngan sape? "
Ya tuhan.. Apakah dugaan yang dilalui saat ini?
" dengan kawan saya "
Dia tersengih kemudian berjalan ke arah aku. Dia berhenti tepat2 di hadapan aku mcm muka dia jauh seinci jelah daripada muka aku... ( tetibe hati berdegup kencang)
"jimin, ape yang awak cuba laku-" belum sempat aku menghabiskan ayat aku dia menarik kasar pergelangan tangan aku ke dapur. sebaik kami sampai saja di dapur , dia meletakkan cawan kopi nya tadi di atas kaunter dan terus membawa aku ke ruang tamu.
Haih, dia tarik tangan aku ke dapur semata2 nak pergi letak kopi je?!?! Takut aku lari lahh tuh.. Tapi memang aku akan cabut lari pun time2 ni.
"Jimin, kenape awak tarik tangan saya ?"
" sebelum aku jawab soalan kau, aku nak tanya sekali lagi, kau keluar dengan sape? " kali ni dia buat muka mcm nak makan aku..
Hek tetibe nak tahu aku keluar ngan sape pulak nih.. Selame ni tak kesah pun.. Sah, mamat ketot ni dah kena sampuk.
" kan saya dah kate, saya keluar deng-"
" kau keluar dengan kawan ke dengan jantan gigi arnab tu ?? setahu aku , kau takde kawan selain gigi arnab tu dengan mamat tinggi lampai tuh .
Ke ..." Dia menghampiri akuOkay, secara jujurnya, aku dah takut ngan jimin tu... Manelah tau tetibe nafsu dia muncul sebab teringatkan si sohee tu.
" ke kau dah ade jantan lain kat belakang aku? "
" jimin, ape awak cakap ni? " aku menarik tangan aku yang sudah kemerahan akibat cengkaman kuat tangan nya.
" manelah tau kau dah tak minat dengan aku lagi and start cari jantan lain ke. Kalau mcm tu, senanglah sikit aku cari bukti untuk lepaskan-"
Ppanggg !!
Tamparan kuat singgah ke muka nya. Serius, aku memang dah tak tahan dengar ayat2 yang makin lama membuatkan hati aku sakit dan terluka. Aku tak sangka dia boleh jadi melampau tahap ni sekali.
" Park Jimin !! Awak sedar tak ape yang awak cakap ni ? Awak sedar tak yang saya ni wife awak !!! Saye takde mase lah nk cari jantan lain ! Saya bukannye bodoh macm awak yang tak habis2 mengatal dengan Minah goyah tu.. Ape awak ingat saya tak tahu ke pasal hubungan antara korang dua? Awak ingat saya buta ke? Yang awak pernah tidur sekatil dengan dia kan ?!?!? Awak ni memang dasar suami tak gu-"
Ppanggg !!
Kali ni , aku pulak yang makan penamparnya. Pipi aku mula berasa sakit dan kebas. Tak sangka, dia dah mula rase sakit hati mcm yang tengah aku alami sekarang ni, tapi dia punya balasan tu extra sikit.
Dia menarik rambut aku kuat dan menarik muka aku supaya bersua muka dengannya.
" Ji-jimin, to-tolong lepa-pask-an ram-rambut sa-saya, sa-sakit " aku memegang tangan nya sambil merayu untuk dilepaskan
" heih pompuan, kau dengar sini. Baik kau jangn libatkan sohee dalam kes ni! Kalau kau tak keluar dengan jantan tu, takkan jadi mcm ni. Aku dah larang kau daripada keluar dengan dia tapi kau degil, kau tahu kan ape balasan kalau degil. Kalau bukan disebabkan mak bapak kau, aku takkan kahwin dengan Minah selekeh mcm kau ni . Dahlah, stop dreaming, kau ingat aku nk sangat ke kahwin dengan kau ? "
Aku dah tak sanggup untuk dengr percakapannya terhadap aku. air mata jernih mula menuruni dari mata ke pipi. Bohonglah kalau aku kate yang aku tak sakit hati, hati aku pecah berderai sekarang ni.
" kau dengar baik2 , Suatu hari nanti aku akan lepaskan kau, so kau tak payah risau sangat, suatu hari nanti kau takkan risau dah kalau aku balik rumah ke tak, makan ke tak, dan suatu hari nanti kau tak payah kesah dah dekat aku sebab aku dah tak akan bergelar suami kepada kau, kau paham tak pompuan "
Dia memberi jelingan maut kepada ku dan akhirnya melepaskan rambut aku lalu terus berjalan ke arah pintu.
Aku terkaku dengan ayat2 janji yang keluar dari mulutnya. Aku hanya mampu untuk mengelap air mata yang kini sedang mengalir deras, menitik di atas lantai.
Aku terdengar bunyi yang dihasilkan oleh sebuah kereta kini makin lama makin jauh kedengaran. Sungguh, hanya tuhan sahaja yang tahu betapa sakit nya hati dan perasaan aku sekarang ni
Aku segera menuju ke arah bilik air yang ada di dlam bilik aku. Jelas kelihatan di kulit kesan lebam di pipi dan pendarahan di bawah bibir aku.
Cepat2 aku membersihkan luka dan menuju ke arah almari untuk mendapat kan kit kecemasan
Aku segera menyapu ubat di tempat luka yang masih merah kemerahan dek tamparan yang kuat tadi .
Aku dah clueless. Perkara yang dipertuturkan oleh jimin tadi asyik berputar di dalam akal fikiran aku.
Bile aku terfikirkan tentang ayat2 tu, aku rase sebak sangat and mcm tak boleh terima kenyataan yang suatu hari nanti kami akan berpisah.
Ya tuhan, mengapa engkau menguji rumah tangga aku sampai mcm ni sekali? Ape yang telah aku lakukan sampai dibalas begini sekali ?
Aku baring di atas katil sampai melihat kipas di siling . Aku memejamkan mata, cuba untuk mengabaikan perkara yang berlaku pada hari ini.
Disebabkan aku keluar dengan jungkook, aku terima kesan lebam dan luka di muka aku ni. Sejarah yang berlaku pada hari ini mustahil untuk aku lupakan.
----------------
Nantikan sambungan nya !
YOU ARE READING
my life || jimin
Fanfiction[ complete] 🌸 -; Bahagia? Aku harap suatu hari nanti akan wujud perkataan itu di dalam hidup kami berdua. Kang Yoorin × Park Jimin [Highest Rank] 🌙 #3 in malayfanfic #23 in ego #154 in wife #436 in btsjimin 𝚜𝚝𝚊𝚛𝚝 :- 15 DECEMBER 2017. �...