Jimin berjalan dengan bahagia memasuki pintu kaca bangunan miliknya.
Sebaik sahaja dia masuk, semua staff yang sedang sibuk dalam hal mereka berhenti, lalu memandang ke arah jimin.
Mereka semua menyapa jimin dengan cergas, senyuman terukir di setiap bibir yang ada di staff² tersebut.
" Selamat pagi, Tuan Park! " serentak suara mereka semua.
" ahh selamat pagi semua. Teruskan dengan kerja kamu. " lalu dengan itu, mereka semua kembali bertugas.
Ada yang sedang berbual tentang kerja, ada juga yang sedang berlari membawa kertas-kertas kerja.
Suasana yang sepatutnya di dalam office.
Sebelum sempat Jimin berjalan menuju ke lif, Yerim memasuki bangunan dengan keadaan tergesa-gesa.
Dia tidak perasan jimin yang berpaling melihatnya dalam keadaan tak terkawal menuju ke kaunter dimana rakan-rakan sekerjanya berada.
" Ehh lambat betul kau harini." salah seorang yang ada di kaunter itu bersuara apabila melihat yerim tergesa-gesa mencari tag namanya.
" Ish tulah pasal! Weyh kau boleh tolong cari tag aku tak? Kalau aku lambat masuk, matilah aku!! Boss confirm marah woi! " dengan terdesaknya dia mencari, tidak perasan juga yang jimin sedang berjalan ke arahnya.
Apabila jimin berdiri betul-betul di belakang yerim, rakannya yang sibuk mencari tersedar akan kehadirannya memandang dengan reaksi seram sejuk.
Dia berhenti menyambung tugasnya.
Yerim yang sibuk mencari tag, melihat ke arah rakannya yang sudah terkaku keras. Dia membuat expresi menjengkelkan.
" Kau apasal tercegat kat situ? Tolong lah aku cari " yerim memberi jelingan kepada dia.
Tetapi jelingan yerim sikit pun tidak dihiraukan kerana terlalu sibuk memandang susuk tubuh yang ada di belakangnya.
" Asal kau tengok aku camtu? "Yerim mula rasa terganggu dengan pandangan seramnya itu.
" B-belakang kau. " dia menunding jari, mengigil.
Dengan lincah, yerim memusing belakang dan bertemu dengan orang yang dia tidak disangka-sangkakan.
I'm dead.
" t-tuan Park. " yerim memandang tepat di mata lelaki itu.
" kenape masih ade dekat sini? datang lambat eh? " jimin menanya, mengangkat kening kanannya.
" Ma-maafkan saya, Tuan. " Dengan perlahan, yerim menunduk. Tidak mahu bertentang mata dengan boss yang kemungkinan akan membuatkan dia hilang kerja.
Jimin tersenyum, dia mengarahkan pekerja kaunter yang dari tadi melihat mereka meneruskan kerja. Dengan pantas, dia juga menyambung kerja, tidak mahu melibatkan diri.
" Tak mengapalah, sehari lambat no hal. Dah alang-alang jom naik ke pejabat. Tak payah nak takut sangat ye. " ayatnya membuatkan si yerim mengangkat kepala, menaruh harapan.
Lalu yerim mengangguk sebelum berjalan di belakang jimin, menuju ke lif peribadi yang khas untuknya.
-
Jimin sibuk melihat skrin laptopnya, menyiapkan tugasan yang perlu.
Sepanjang hari dia tidak mampu mengfokuskan dirinya dalam hal kerja kerana terlalu asyik membayangkan muka yoorin yang menunggu di rumah.
Tambahan pula dirinya yang sudah kelihatan gebu serta wajah yang berseri-seri.
Jimin tak mampu bertahan sebaliknya mahu mencubit pipinya sampai merah.
YOU ARE READING
my life || jimin
Fanfiction[ complete] 🌸 -; Bahagia? Aku harap suatu hari nanti akan wujud perkataan itu di dalam hidup kami berdua. Kang Yoorin × Park Jimin [Highest Rank] 🌙 #3 in malayfanfic #23 in ego #154 in wife #436 in btsjimin 𝚜𝚝𝚊𝚛𝚝 :- 15 DECEMBER 2017. �...