Jimin memandangnya dengan pandangan yang sayu, tidak putus pelukannya itu.
" Hampir je tadi awak nak kena langgar. " Jimin memandang yoorin tepat di mata
Air mata mula mengalir di atas pipinya, semakin lama semakin lebat.
"Jimin!! " yoorin dengan serta merta memeluk jimin dengan erat, bersyukur dengan adanya jimin pada masa yang tepat.
" Yoorin!!" kelihatan mereka bertiga berlari ke arah yoorin dengan pantas.
" Kitaorng dengar nama kau tadi, ade ape-ape yang berlaku ke? " geurim menanya sambil menari nafas yang dalam, setelah penat berlari.
Yoorin sekadar diam, menangis di dalam pelukan jimin.
" tadi ada kereta pecut, hampir je nak langgar yoorin " jimin menjawab, melihat yoorin.
"Ape?! " mereka bertiga jawab serentak.
" Buta kot pemandu tu! Dah nampak orang lalu, yang dia pecut tu dah kenape?! " jungkook mengeluarkan amarah.
" Dia memang minta nak mati awal lah tu, kook" taehyung menambah.
" Yoorin tak ape-ape ke? " geurim melihat yoorin yang masih memeluk jimin dengan erat, kerisauan.
" Aku sempat tarik dia tadi, cuma sekarang mesti dia trauma. " jimin memegang kepala yoorin.
"j-jimin.. " yoorin menyebut dengan penuh esak-esakan, mukanya merah akibat menangis.
" sayang, awak okay tak? " jimin memandang yoorin, kelihatan dahinya yang berkerut, mata mula merah.
Pandangan yang mampu membuatkan jimin tersentak dengan kesedihan.
"sa-saya nak b-balik rumah. " lalu dia meletakkan kepalanya kembali ke dada jimin.
" okay jom kita balik, eh. Saya bawa awak balik rumah. " jimin mengusap rambutnya dengan rapi dan perlahan.
" Kalau macam tu, kita batalkan je berkelahan ni. Dengan situasi yang secara tiba² je macam ni. Takpe, korang balik, biar kitaorng je yang kemas barang-barang berkelah tu. "
" Terima kasih sangat² korang semua. Untungnya yoorin dapat kawan macam korang ni. "
"Takde hal lah bro. " jungkook mencelah.
" Ah Taehyung. " jimin memandang taehyung.
"ye? " jawabnya sepatah.
" kau tolong bawa kereta yoorin boleh tak? Nanti bila-bila aku datang ambil kat rumah kau. Tak menyusah kau kan? "
" ehh tak, demi yoorin. Aku sanggup buat ape saja. "
Jimin tersenyum lalu mengambil kunci kereta yang ada di atas jalan raya juga, akibat terjatuh dari genggaman yoorin.
Dia menghulurkannya kepada taehyung
" btw, terima kasih sekali lagi sebab dah tolong kitaorng, harap tak menyusahkan korang semua "
" taklah, tak menyusahkan pun. Kitaorng pergi dulu, nak kemas tempat kelah tu. Tolong jaga yoorin elok-elok okay. Bye!! "
Dengan itu, mereka bertiga berjalan semula ke tempat dimana mereka datang, jimin melihat mereka bertiga jalan sampailah hilang bayangan mereka.
" jom kita balik. " jimin memegang pinggang yoorin lalu mengiringinya ke keretanya.
Dia membuka pintu bagi seat passenger lalu dengan sekilas, yoorin masuk di dalam kereta.
Jimin dengan baiknya, membantu dia memakai tali pinggang.
Lalu dia jugak masuk di dalam kereta.
YOU ARE READING
my life || jimin
Fanfiction[ complete] 🌸 -; Bahagia? Aku harap suatu hari nanti akan wujud perkataan itu di dalam hidup kami berdua. Kang Yoorin × Park Jimin [Highest Rank] 🌙 #3 in malayfanfic #23 in ego #154 in wife #436 in btsjimin 𝚜𝚝𝚊𝚛𝚝 :- 15 DECEMBER 2017. �...