Chapter 30

1K 100 17
                                    

" Yoorin ding dong!! " Jimin menjengukkan kepalanya di tepi pintu, melihat si yoorin yang sedang sibuk melipat kain. Phonenya di tepi.

Yoorin sekadar menjeling tajam, lagi tajam daripada pisau dapur.

' Tiber, yoorin ding dong. Sedap je nama aku, boleh pulak yoorin ding dong? Dia tu ape pulak? Mamat ketot suka pakai tuala itikyoorin mengutuk dalam hati, tidak berpuas hati.

" Buat pe tu??" Jimin melangkah lalu duduk di bucu katil, melihat yoorin yang sedang duduk melipat kain atas lantai.

" Tengah nyanyi, tak nampak eh?" yoorin menjawab dengan kasar, tidak pandang mukanya.

" wow garangnya, ni yang park jimin suka nih!! Aumm!!"

Yoorin memandangnya dengan muka berkerut, tetapi lelaki itu hanya menunjukkan muka tak bersalah.

" Nak ape datang sini?"

" Nak lompat ke hati awak! Chia chia chia!!"

" Elok eloklah"

Jimin bangun dari katil, dia berjalan lalu duduk bersila di depan yoorin. Jimin merenung mukanya dengan senyuman yang mencairkan hati.

Tetapi, sebaik sahaja dia duduk di depan si yoorin, dengan pantasnya dia memusing kepalanya ke arah lain,

Lebih senang, dia cuba mengabaikan lelaki tersebut.

" Alah, kenape pusing?" Jimin mengeluarkan nada kegedikannya.

Yoorin sekadar diam tetapi dalam hatinya, dia dah mencair dan rasa macam nak letak hatinya di dalam peti sejuk, untuk membekukannya balik.

"Kalau awak nak tahu, kena tengok saya dulu" Jimin memegang hujung kakinya.

"Taknak"

" Ohh macam tu eh? Nak saya paksa ke?"

" Buatlah kalau berani" Yoorin tersenyum kecil, tetapi mustahil untuk dilihat jimin.

" Okay fine" Jimin bingkas bangun, menuju ke luar bilik.

Setelah jimin keluar, yoorin bangun lalu mengikut jimin.

Dia terkejut apabila mendapati jimin masuk ke dalam biliknya lalu membuka almari di dalam bilik tersebut.

" Kenape selongkar almari saya?" hatinya tidak berasa tenang.

Kalau bab² almari ni, kemungkinan besar kegatalan menusuk ke hatinya.

Faham kan maksud ayat tu?

Jimin tersenyum lebar lalu menyambung tugasnya.

" Ahh dah jumpe."Jimin tersenyum nakal, tetapi pipinya tetap bertukar merah.

" a-awak buat ape n-ni?"

Jimin memandang ke arahnya, tetapi yoorin tetap berkeras untuk memandang lantai.

' oh taknak pandang jugak eh'

Jimin mengeluarkan satu kotak yang dihadiakan kepada yoorin berjenama victoria secret.

Bila dengar jenama tu, tentu korang fahamkan sekarang?

" Mane awak tahu kotak tu ade kat situ? " yoorin menanya, malu menyelubungi dirinya.

" awak ingat saya tak berani ke nak masuk bilik awak masa awak keluar dengan mereka tiga orang tu? "

my life || jimin Where stories live. Discover now