Kenape lama sangat ??Kau tau tak aku yang duk risau kat kau dari tadi?!?
Perkataan yang asyik bermain dalam fikiran aku . Like seriously , kenape perkataan2 ni aku tak boleh lupakan? Kenape asyik bermain di dalam otak aku?
Aku segera mengambil bantal yang berada di sebelah aku dan terus menutupi mata, tidak menghiraukan perkara2 tadi .
-
-
-
-
-Aku terjaga setelah jam phone aku berbunyi . Aku bingkas bangun lalu menuju ke arah bilik mandi untuk menyegarkan diri .
Setelah aku siap berpakaian, aku menuju ke arah dapur untuk menyediakan breakfast aku dan jimin.
Harini aku hanya memasak makanan simple sebb tetibe rase malas nak masak macm2 . Aku masak blueberry pancake je.. Itu pun dah cukup.
Aku menyusun makanan di atas meja . Aku menyusun pinggan mangkuk di atas meja dengan terlebih dahulu dan kemudiannya gelas berserta jus oren.
Aku menunggu kelibat jimin untuk turun ke bawah dan makan breakfast. Malangnya dia masih tidak kelihatan walaupun sudah beberapa minit berlalu.
" mane jimin ni? Lame betul aku tunggu, tapi tak muncul2 pun " aku merungut seorang diri.
Akhirnye aku membuat keputusan untuk menjenguknya di dalam bilik dia.
Belum sempat aku mengetuk pintu biliknya, aku terdengar pintu di ruang tamu di buka luas. Kedengaran pintu itu seakan-akan dibuka dengan kuat.Haih? Ape dia buat selame ni?? Aku ingatkan dia tidur tak sedarkan diri dalm bilik ni. Rupanya dia bangun dulu daripada aku.
Ataupun ...
Dia memang sepanjang malam berada di tempat lain selain rumah
Aku mempercepatkan langkah ke arah ruang tamu dan terkejut melihat keadaannya.
Jimin.
Dia berdiri di situ dengan matanya yang kelihatan merah.
Jimin? nangis ke??
Dia berjalan ke arah aku . Pergerakan kakinya kelihatan sedikit terhuyung-hayang.
Dia mabuk ke??
Dia masih berjalan ke arah aku dengan matanya yang tak putus-putus melihat ke arahku bagai harimau yang nak menerkam seekor rusa. Serious, matanya macam nk laser aku.
Semakin dekat langkahnya, semakin laju aku langkah ke belakang.
Akhirnya, badan aku terlanggar dinding. Ok great, now what?? Apakah rusa yang tak bersalah ini akan diterkam habisan oleh harimau ini?
Aku menutup mata, tidak mampu untuk memikirkan ape2 yang akan berlaku kepada aku.
Tetapi,
Aku disambut dengan hangat badan seseorang. Aku membuka mataku semula dan sedikit terkejut melihat jimin yang sedang memelukku dengan erat.
Aku dapat menghidu bau arak yang melekat di jaket nye. Memang sah yang dia ni mabuk.
Tiba2 aku dapat merasakan bahawa beberapa titisan air hangat jatuh ke atas bahu aku.
YOU ARE READING
my life || jimin
Fanfiction[ complete] 🌸 -; Bahagia? Aku harap suatu hari nanti akan wujud perkataan itu di dalam hidup kami berdua. Kang Yoorin × Park Jimin [Highest Rank] 🌙 #3 in malayfanfic #23 in ego #154 in wife #436 in btsjimin 𝚜𝚝𝚊𝚛𝚝 :- 15 DECEMBER 2017. �...