Chapter 18

1K 121 10
                                    

Tik tok ..

Tik tok ..

Jam sudah menunjukkan pukul 8 malam .

Aku memandang ke arah pintu , berharap yang pintu tersebut akan dibuka dan muncul orang yang sedang dinantikan oleh aku .

Mane dia ni ?? kate balik pukul 6 , ni dah lebih dua jam dah .

Aku kekal duduk di atas sofa itu sambil mengusap perutku yang masih kempis .

" Haish tak sabarnya nak bagitau jimin pasal ni " aku mengusap lembut perut ku , tersenyum.

Apelah yang akan jadi kalau jimin dapat tahu pasal si baby ni ??

Mestilah dia happy !! Anak dia .

Aku menekan password iphone ku lalu melihat ke arah notification .

Takde sebarang message atau call pun dari jimin .

just , kosong .

Mungkin dia busy kot .

Aku meletakkan phone itu tadi di atas meja lalu mengambil remote TV yang betul-betul berada di sebelah phone aku tadi .

Aku melihat skrin TV tersebut dan mula menekan siaran lain untuk membuang rasa bosan aku .

Haihhh mane lah awak pergi jimin ...

.
.
.
.
.

Aku melihat siaran terakhir iaitu pada pukul 1 pagi . Lepas tu dah tamat siaran .

Aku mengeluh apabila kelibatnya masih belum muncul .

Dan akhirnya , aku membuat keputusan untuk masuk tidur tanpa menunggu dia lagi .

Bukan sengaja , tapi aku kena dapatkan tidur yang cukup untuk si kecil dalam perut aku ni .

Aku berjalan ke arah dapur untuk menutup segala suis yang ade di situ .

Setelah selesai menutup suis di dapur , aku terus menuju ke bilik dengan membiarkan suis lampu ruang tamu terbuka supaya jimin tak balik dalam keadaan yang gelap gelita.

Sebaik saje aku melangkah ke tangga , pintu rumah dibuka lalu susuk badan yang aku tunggu selama ni muncul juga akhirnya.

Panjang umur .

kelihatan jimin yang pulang dengan keadaan rambutnya yang kusut , tie senget dan baju kemeja yang terkeluar daripada seluarnya .

Aku terus menuju ke arahnya .

Aku mengambil beg kerja di tangannya itu lalu meletakkannya di atas sofa .

Dia duduk di atas sofa , menutup matanya rapat .

" Awak tunggu kat sini , saya pergi buat air "
" humm " dia hanya menundukkan kepalanya tanda setuju .

Aku bergegas ke dapur lalu membuka semua suis semula .

Dia nampak macam penat je ...

Aku membuat air coklat panas lalu membawa cawan tersebut dengan berhati-hati .

After all , dia suka aku punya coklat panas so why not buat bila dia takde mood macam sekarang en .

Aku meletakkan cawan tersebut lalu duduk di sebelahnya .

" Awak dah makan belum ?? Kalau belum , saya boleh perangatkan lauk kat dalam pe- "
" dah "

Simple je jawapan dia .

" Awak minumlah air tu , nanti sejuk awak taknak minum pulak "

Dia membuka matanya lalu merenung tajam ke arah aku .

Urmm , aku ade buat salah ke sampai dia pandang macam ni kat aku ??

Dia menutup matanya semula seperti aku tak wujud kat sini .

Ohh ,

Hampir lupa !!! The big news !!!!

" Jimin saya ade bende nak bagitau awak ni . "

" Hah , cerita jelah "

Dia masih menutup matanya tanpa menghiraukan aku .

" Awak tengoklah muka saya ni sebb saya nak cerita perkara serious ni . "

" Cerita jelah , saya dengar ni "

" Awak pandanglah saya dulu "

" just cerita je takyah nak saya pandang muka awak "

" Taknak !! pandang jelah say- "

" BERAPE KALI AKU NAK CAKAP ?? AKU CAKAP CERITA JELAH TAKYAH NAK TUNGGU AKU PANDANG KAU !! AKU ADE BANYAK KEJE LAIN NAK BUAT LAGI NI . MEMYAMPAH BETULLAH DAPAT ISTERI TAK RETI SABAR MACAM KAU NI !! "

Dia menjeling ke arah aku lalu mengambil beg nya menuju ke bilik .

Bunyi pintu dihempas kuat dapat didengari dari jauh .

Aku masih terkaku dengan perkataan yang diluah olehnya tadi .

Apa yang aku dah buat ni ?? Disebabkan aku dia marah sampai macam tu .

Tanpa disedari , air mata mula mengalir dengan derasnya . Hati kini mula retak bagai kaca yang dihempas ke batu .

Sungguh hati aku rasa pedih .

Dan sedih kerana plan aku untuk memberitahu kehadiran orang baru dalam keluarga kami musnah macam tu je.

Aku mengesat air mata lalu menuju ke bilik tetamu yang terletak di sebelah bilik kami berdua .

Aku bukan ape , cuma takut yang kemarahannya masih membara dan akhirnya aku jugak yang akan terkesan nanti .

Aku baring di atas katil lalu menutup kelopak mata yang mengandungi kesedihan .

................

Tetiba rase nak update,  amacam ? Best tak suprise yang aku buat ni ?? Khas untuk orang yang dalam diam support buku aku ni . Chapter ni tak banyak perkataan tapi harap korang enjoy 👑

my life || jimin Where stories live. Discover now