Chapter 17

1.2K 117 5
                                    

" yow yoorin!!! " aku menoleh kebelakang .

Kelihatan jelas si ' gigi arnab 'dan 'alien' sedang berjalan menuju ke arah aku . Senyuman yang lebar melekat di bibir mereka berdua .

" kau camne ? Sihat? " mereka berdua duduk di hadapan aku .

" sihat je .. Korang berdua macam mane pulak ? "  giliran aku pula untuk menanya mereka dua yg kini kian mereput tidak hangout bersama .

Apabila Taehyung hendak membuka mulutnye , lantas jungkook mencelah
( ewahh ayat bm hah tuhhh , saje je tulis mcm ni sebenarnye 😂 )

" Kitaorng sihat je , cuma ... "

" cuma ape ?? " Aku melihat mereka berdua.
Jungkook cuba untuk menahan gelak manakala Taehyung sedang memberi pandangan berlazer kepadanya .

Hah , amende lah Mamat dua ekor ni sorok daripada aku ? Mentang2 lahh dah lama tak hangout bersame

" taklah , sebenarnya macam ni cerita dia . Taehyung sekarng dh panda-"

" Hoiehh kookie , kalau kau bagitau dia , aku kerat badan kau 18 nanti bile balik rumah " pandangnye dengan serius lagi mengancam.

Jungkook yang cuba untuk menceritakan hal tersebut kepada yoorin , berasa takut bukan kerana ugutannya , tetapi takut yang lelaki umur 2 tahun tua daripadanya itu tidak akan menghiraukan kewujudan dia dan takut juga bila dia tidak mahu membelanjakan duitnye kepada si maknae itu lagi .

" takpe kookie , bagitau je . Nanti aku handle budak taehyung ni " aku gelak sambil menutup mulutnya dengan tangan kecil yang dimliki oleh aku .

Jungkook yang ragu2 untuk memberitahu , akhirnya membuat keputusan untuk menceritakan kepada yoorin .

" sebenarnya camni , Taehyung dah pandai flirting dah sekarng . Dah ade girlfriend dah pun " Jungkook dengan savage nye bagitau.

Walaupun macam tu ,

Taehyung yang tadi melazer mata orang kini sudah berubah kepada budak yg mempunyai pipi semerah tomato secara semula jadi .

" Lahh yeke ?? kenape tak bagitau awal2 ?? bolehlah celebrate sikit kann "

" Aishh dahla korang , takyh cakp pasal dia kat sini... Malu lah " Taehyung menyorokkan mukanya dengan tapak tangan besar yang dimiliki oleh nya .

Aku tergelak besar melihat telatah taehyung yang berperangai seperti budak2 .

" ahhh btw yoorin , mane kawan kau yang kau bawak tuu ?? " Jungkook menenangkan suasana tersebut dengan bertanyakan soalan kepada yoorin .

" Ohh dia pergi toilet tadi , takpelah kita tunggu dia dan order sama2 okey "

Kami berborak seperti biasa tetapi tambah dengan hubungan si alien tu dengan gadis yang bertuah bernama ' Eunji ' .

Seriously , bile kitaorng cakap pasal eunji tu , Taehyung tak habis blushing . Suka bebenor si alien tu kat dia en .

" Sorry yoorin sebb tinggalkan kau lame kat sini , tadi aku urgent sangat-" Geurim yang datng dari arah jungkook dan Taehyung kini terhenti apabila melihat susuk tubuh crush yang digilai olehnye itu dulu .

Aku melihat kearahnya sambil tersenyum , mereka dua ekor tadi berpaling ke belakang .

Tapi yang paling extra ,

my life || jimin Where stories live. Discover now