Chapter 24

1.2K 114 13
                                    

uhmm jimin? " yoorin mengomel kecil.

Yoorin membuka mata mengantuknya lalu melihat tempat di sebelahnya.

Kelihatan jimin yang masih nyenyak tidur.

Dia tersenyum melihat pemilik pipi gebu yang bergelar suaminya itu.

Dia mengusap rambut jimin dengan lembut, kemudian memicik pipi gebu dia.

'Serious aku tak tahan tengok pipi gebu ni, kalau boleh rase macam nak gigit je' bisik yoorin dalam hati.

Perbuatan yoorin yang tak habis² mengusha pipi jimin itu , telah membuatkan jimin terbangun.

Jimin membuka mata lalu tersenyum setelah menyedari yoorin yang asyik dengan pipinya.

" good morning, yoorin "

" good morning to you too "

jimin tersenyum lalu menarik badan yoorin lalu memeluknya.

" jimin ape peluk² ni "

" kenape awak tak suka ke ? "

" bukanlah, saya malu " pipi merah yoorin mula kelihatan.

" buat ape nak malu, kita berdua je kat sini, kita nak buat ape pun, orang tak nampak kan? " jimin mengenyit mata nakal.

" ishh jimin " yoorin memukul perlahan paha jimin, pipi makin merah.

" comel lah yoorin bila malu, rase macam nak cium je pipi merah tu hah "

yoorin mendongakkan dagu .

jimin mengambil kesempatan mencium pipi dia berkali-kali.

" eyhh dah² la tu, " yoorin bercakap perlahan, malu yang ditanggung oleh nya makin bertambah.

jimin akhirnya berhenti lalu menyentuh perut yoorin.

" terlalu asyik dengan pipi mama kamu ni, lupa pulak baby yang ade kat dalam tu. Papa mintak maaf " jimin mengusap-usap perut yoorin.

" baby dalam perut ni tak kesah sebab dia lebih sayangkan mama dia kan? " yoorin saje mengenakan jimin.

" ek eleh, kalau takde saya kat sini, ofc lah baby ni pun takde. Takkan lahh dia tak sayang orang yang separuh daripada dia kan??  " kalini jimin tersenyum bangga kepada yoorin.

" hah pape jelah " yoorin mencubit pipi jimin yang gebu mengalahkan pipi panda.

Yoorin bangun dari tempat tidurnya, bersiap untuk menyediakan sarapan untuk jimin.

Yoorin menuju ke arah bilik air sementara jimin masih tergolek-golek di atas katil.

setelah beberapa minit yoorin di dalam bilik air , jimin membuat keputusan untuk turun ke tingkat bawah , sediakan sarapan.

Selalunya, yoorin yang sediakan sarapan, tapi kali ni jimin pula hendak memasak kerana tiba ade mood dan mahu yoorin merasakan masakkannya.

Jimin mengeluarkan bahan-bahan memasak lalu meletakkan di atas kaunter dapur.

Dia membuat keputusan untuk memasak nasi goreng kimchi, antara satu makanan kegemaran yoorin.

Biar simple, asalkan sedap dan kenyang.

Motto yang dibina oleh jimin apabila memasak sentiasa diingati.

Dia memasak dengan riang, serta menari tak ingat dunia.

🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸

yoorin keluar dari bilik air setelah 30 minit dia menyegarkan dirinya.

Dia perasan jimin sudah tiada di dalam bilik, dia tidak menghiraukannya

"dia pergi tengok TV lah tu " kata yoorin dalam hati

yoorin menuju ke almari baju, memilih sehelai baju yang longgar kepunyaan jimin serta mengenakan palazzo hitam kepunyaannya.

Sejak kebelakangan ni, yoorin memang suka pakai baju jimin. Bau minyak wangi yang sering dipakai jimin masih terlekat di bajunya. Yoorin sangat suka mencium baunya tambahan pula apabila jimin kerja di luar negara .

Lagipun jimin juga menyuruhnya untuk memakai baju kepunyaanya jika baju yoorin mula kelihatan ketat atau sendat supaya memudahkan si kecil di dalam perutnya itu bernafas.

Yoorin bingkas turun menuju ke dapur untuk memasak kerana takut jika jimin bertukar menjadi serigala jadian akibat lapar.

Tetapi langkahnya terhenti apabila terhidu masakan kegemarannya di dapur.

Dia bingkas menuju ke dapur dan terkejut melihat jimin memakai apron pink bercorakkan bunga dan strawberi miliknya, sedang menghidangkan sarapan.

Jimin tersenyum apabila menyedari yoorin yang datang ke dapur tersebut.

" eik macam kenal je baju tu " jimin mengjungkit keningnya berkali-kali.

" suka hati lah nak pakai pun, ade masalah ke? "

" Taklah, comel "

" eyhh gedik" yoorin tersipu malu.

" dah² jom makan. Nanti baby tu marah kang dia tak dapt makan, sian dia " jimin menarik kerusi untuk yoorin.

" mama dia tak kesian ke? " yoorin memuncungkan bibir.

" eleh eleh merajuk la tu. Papa dia sayang mama dengan baby banyak² !! "

Pagi itu diserikan dengan gelak tawa mereka berdua.

----------------
thanks for 2.16 k readers ! 😘 sorry kalini sikit, nak perah otak tu uihh 😂😂 btw sorry lagi sekali sebab tak update. Minggu lepas author demam panas sebab tulah. btw Thanks lagi sekali sebab bace buku slow update ini .

my life || jimin Where stories live. Discover now