Chapter 21

1.2K 110 19
                                    

dah dua minggu .

dua minggu aku lari dari rumah ,

tapi ,

dia tak cari aku pun .

macam tak kesah je aku lari rumah ..

baby dalam perut pun dia tak tahu lagi ,

mungkin , aku ni memang tak wujud dalam hidup dia .

" Yoorin , turunlah . Makan malam dah sedia !! "

lamunan aku dikejutkan dengan jeritan daripada geurim di tingkat bawah .

kalau dia taknak cari aku , takpelah . Aku boleh besarkan baby ni seorang diri dengan sokongan daripada kawan-kawan aku .

Aku turun menuju ke ruang dapur .

" heihh yoorin , elok2 turun tu ! jangan lahh jalan laju sangat , bahaya tau ! "

Geurim memarahi aku setelah aku sampai dan duduk di atas kerusi meja makan .

" ha yelahh makcik geurim . Kau ni en overprotective sangat lahh . Untung aku dapat kawan cam kau " aku ketawa kecil .

Selama aku duduk kat rumah ni , dia lah yang jaga selera makan aku semua . Dia sanggup bangun pagi2 buta semata-mata nak penuhkan hasrat aku .

" ha dah2 , cepat  makan . Harini aku masak makanan favourite kau !! " dia duduk di sebelah aku .

" ehh taknak ahh . "

" asal pulak ?! aku masak ni penat kot untuk kau " dia memarahi aku sambil meletakkan pinggan yang mengandungi nasi di depan aku .

" kau ingat tak last aku makan lauk favourite yang kau masak haritu ? Aku muntah sampai demam tau "

" hishh kau . Harini aku masak special tau ! Aku mintak mak aku ajar cara nak masak ni special untuk kau . Confirm kalini takkan jadi macam haritu lagi " dia membuat wajah yang sentiasa menjengkelkan bagi aku .

" Disebabkan kau kawan baik aku , aku percaye kalini " aku mengenyit mata kepadanya .

Aku menceduk lauk yang sentiasa menjadi favourite bagi aku sementara geurim hanya melihat perbuatan aku dengan teliti , nervous .

" Wauuu sedap ahh kalini !! takde rase macam ubat batuk dah !! "

Dia memukul dan seterusnya menampar tangan belah kanan aku .

" Hey apeni , sakit lahh !! "

" Suka hati kau je nak kutuk ape yang aku masak en ?! Nanti aku masak kau baru tau "

" Ha okay2 sorry geurim " aku melihat kearahnya sambil membuat muka comel .

Dia yang menjadi dirinya sendiri , tak mampu menahan gelak melihat wajah aku .
" Ha dah2 , makan banyak2 tau . Aku nak tengok kau tembam sikit time mengandung ni .

Suasana di meja makan tersebut menjadi sesi gelak ketawa kami berdua .

.
.
.
.

Jungkook bangun pada keesokan harinya untuk menyediakan breakfast mereka berdua .

my life || jimin Where stories live. Discover now