Selepas kejadian jimin dengan sohee tu, banyak perkara dah berubah dalam hidup aku.
Antaranya,
Jimin sekarang makin rapat dengan aku.
Dia sentiasa ade kat rumah dengan kerap kali ni, walaupun dia masih cakap 'aku kau ' dengan aku, tetapi dia cuba untuk tidak bercakap bahasa kasar.
Dia menghormati aku, kadang2 tolong aku buat kerja rumah,
Bile dia busy, dia akan minta maaf kat aku sebab tak dapat tolong buat kerja rumah.
aku rase, dia cuba untuk move on daripada perkara ' terburuk ' yang pernah terjadi dekat dia.
aku berharap yang dia berubah sepenuhnya.
.
.
.
.
." hmmm harini nak buat breakfast ape ye ?? " aku termenung ke arah dinding sambil berfikir.
Dalam banyak2 breakfast yang ade dalam dunia ni, satu pun aku tak leh nak fikir. Sebab ape? takde idea.
" masak scrambled eggs jelah. Asalkan makan en " aku segera menuju ke arah peti sejuk, mengambil beberapa biji telur untuk dibasuh...
Suasana jadi kelam kabut sikit sebab rasenye dah nk dekat setengah jam aku termenung kat dinding tu.
Aku mengambil kuali yang tergantung kemas dekat bahagian simpan barang lalu meletakkannya di atas dapur.
Aku memasukkan sedikit minyak, tunggu sampai menggelegak and then masukkan telur .
easy je kan??
Sambil kacau telur dalam kuali sampai jadi telur hancur tu, why not kalau nk letak hiasan ke ape.. Aku selalu gunakan daun bawang letak dalam telur..
Baru lawa...
Sedang aku menaburkan beberapa helai daun bawang seperti beruk, tiba-tiba aku terasa sesuatu di bahagian pinggang ku..
oh yeah, dia dah datang!!
Eh heh so saweettt!!!
" masak ape tu ?" kehadiran jimin yang disedari apabila dia memeluk tubuhku dari belakang.
Aku menoleh sedikit ke belakang. belum sempat nampak muka dia, aku dah dapat rasakan senyuman sepanjang 100km di mukanya.
" nothing special, scrambled eggs je sebab tak tau nak masak ape. So ni jelah yang terlintas di dalam fikiran. " aku membalas kata-katanya.
YOU ARE READING
my life || jimin
Fanfiction[ complete] 🌸 -; Bahagia? Aku harap suatu hari nanti akan wujud perkataan itu di dalam hidup kami berdua. Kang Yoorin × Park Jimin [Highest Rank] 🌙 #3 in malayfanfic #23 in ego #154 in wife #436 in btsjimin 𝚜𝚝𝚊𝚛𝚝 :- 15 DECEMBER 2017. �...