" sayanggggggg , I'm homeee !! " Dia menjerit sebaik sahaja melangkah masuk ke dalam rumah.
" ye saya tahu. Kalau tak suara sape yang panggil saya tadi " Aku membalas.
Aku sambung memotong sayur-sayuran untuk memasak makanan kami berdua." awalnya balik. Saya pun tak sempat nak masak. Ni pun baru nak start "
" Harini client baik. Jadi habis awal lahh meeting. Lagipun, boring duduk kat dalam office. " Dia duduk di kaunter dapur sambil melihat perbuatan aku.
Suasana di situ sunyi. Hanya bunyi pisau yang sedang memotong sayur kedengaran.
Aikk tetibe senyap nih. Selalunya rumah riuh rendah ngan suara dia.
Aku menoleh ke arah belakang untuk melihat jikalau jimin masih berada di situ.
Yeah, dia masih berada di situ. Tersenyum seorang dia. Pahal tetibe senyum sorang2 ?
"Urmm, jimin? Kenape awak senyum sorang2? " Aku segera memberi sepenuh tumpuan aku kepadanya
" hurm takde pape. Saya suka tengok bile awak masak untuk saya "
Saya? awak??
Sejak bile---
Owhh lupa. Dia kan dah cakap saya awak dengan aku.
"merepek jelah" aku senyum lalu kembali dengan perbuatan aku.
" hah mane saya punya shake? " kini dia berdiri di sebelah aku.
shake?
shake pe bende pulak ni.
" ape yang shake? " aku melihat ke arahnya.
" Tadi kan awak kate nak keluar sebab nak beli chocolate shake. Mane saya punye?? "
ehh??
sejak bile pulak dia order kat aku??
" awak tak mintak pun.. Saya beli untuk saya sorang jelah. "
" alaaaaaa~ saya pun nak jugaaaak " dia merajuk sambil memeluk belakang aku.
Pahal tho ngan dia ni??
" kenape tak cakap, saya boleh belikan untuk awak "
" Taknak "
" habistu?? "
" saya nak kongsi dengan awakkkk "
Hurmm mulah lah era kegedikan dia.
" Takleh ahh kongsi2 ni, saya tak suka kongsi minuman saya. "
" hishhh kedekutnye. Cium karang baru tau "
" Hahh cium lah kalau berani. Nampak ni " Aku memegang pisau potong sayur tadi lalu menyuakan kepadanya.
" heihh taknak lahh main pisau ni, Tak baik. Nanti awak terpotong hati saya "
Pahal tho, dah lah balik awal, pastu kacau orang nak masak lak tu.
YOU ARE READING
my life || jimin
Fanfiction[ complete] 🌸 -; Bahagia? Aku harap suatu hari nanti akan wujud perkataan itu di dalam hidup kami berdua. Kang Yoorin × Park Jimin [Highest Rank] 🌙 #3 in malayfanfic #23 in ego #154 in wife #436 in btsjimin 𝚜𝚝𝚊𝚛𝚝 :- 15 DECEMBER 2017. �...