Chapter 10

1.3K 137 4
                                    

" encik nak order ape ? kami juga menghidangkan western food di sini " tanya seorang waiter yang segera menuju ke arah kami berdua yang baru nak melabuhkan punggung.

" saya nak latte sahaja "

" cik pula ? "

" saya nak juice apple. " aku melemparkan senyuman kepada waiter yang sedang menulis pesanan kami.

Dia meletakkan bil lalu terus menuju ke dapur.

" Ehh yoorin . Kau tak order makan ke tadi ? "

" Tak sebab aku tak lapar . Kenape tanya? "

" Taklah , sebab rasenye tadi dengar bunyi perut kau lagi "

Aku menjeling tajam ke arahnya. Dia hanya tersengeh melihat aku .

" yang kau tu , nape tak order makan lak? "

" sebab aku dah kenyang "

" ehh , bile kau makn ? "

" tadi "

" kita dah ade kat sini berjam2 , tapi yang kita makn tadi hanyalah snek ngan popcorn je . Takkan lah kau kenyang sampai sekarng "

" Aku dah kenyang tengok muka kau "

What the-

Aku memukul bahunya berkali-kali. Serius aku malu and pipi semerah tomato. Dah kenape taelion ni bagi ayat yang terlebih sweet macm makan lemon nih.. Aih lapok nye ayat dia

" eh betul lah aku kenyang tengok muka kau yang asyik masam dari tadi . Kenape ? fikir pasal jimin tadi lagi ke? "

Aku berhenti memukul tangannya setelah mendengar ayat yang dituturkan olehnya itu.

Dan aku segera memandang ke arahnya . Jelas kelihatan di anak matanya perasan tidak puas hati.

dia memegang kedua-dua belah tangan aku dengan erat.

" Lain kali , kalau ade masalah macm nih, bagitau Tae. Aku akan berada di sisi kau kalau kau nak kongsi masalh ni, okay?? "

" Terima kasih, Tae. Kau ni sentiasa tabah and memahami. Kau sentiasa tolong aku yang ade masalah ni. Walaupun aku ni memang menyusahkan kadang2 , tapi kau tetap ade nak dengar luahan hati aku yang tak bermakna ni. "

" hey, janganlah cakap mcm tu. Aku tak kesah lah masalah kau tu besar mane pun , aku akan ada kat sini, di sisi kau. " dia melemparkan senyuman ke arah aku.

sebak lah pulak.

Kami berbual-bual sambil menikmati minuman kami berdua. Dia cuba untuk menceriakan aku. Untungnye aku dpt kawan macm Tae ni.. Ehh jungkook pun same.

[ Time Skip ]

" tunggu sini jap ye. Aku nak pergi toilet jap. " Dia bergegas beredar dari meja dan menuju ke tandas lelaki .

Yelah kan, takkan lah nak masuk tandas perempuan pulak en?

Aku menghirup sisa apple juice aku dan tiba2 IPhone milikku berdering.

Aku lihat ke arah skrin.

Jimin.

Aku segera mengangkat sebb jimin ni jenis kalau orang tak angkat call mesti dia akan tinggalkan beribu-ribu miss call.

" hello? "

" Yoorin. Kau ade kat mane ni? "

" Saya ada dengan Taehyung kat cafe dekat2 dengan butik baju ni "

" Korang cepat sikit boleh tak?  Aku dah boring ni. Aku nak balik "

Boring ke atau Minah goyah tu dah balik shopping??

my life || jimin Where stories live. Discover now