Chapter 19

1.1K 125 11
                                    

" hurmmm... " aku mengeluh apabila terdengar bunyi jam yang tak habis2 menjerit suruh aku bangun .

Dengan keadaan yang selekeh , aku bangun jugak .

Aku melihat ke arah jam .

' 7 a.m. '

" ishh awal lagi lahh . Asal aku set jam pukul 7 pagi ni?? " aku mengeluh sendiri.

" heihh jiminie , bangunlah . Tinggal sejam je awak nak bersiap . pegi lahh cuci muka ke ape k- " aku terhenti apabila terasa yang tempat di sebelah aku kosong.

Ohh ,

Lupa .

Semalam kan dia takde mood , patutlah pun . Aku ' berhijrah ' ke bilik sebelah sebab takut kalau aku tidur sekali , makin teruk pulak jadinya kan..

Aku mengusap perut aku .

" Maafkan mama ye sayang . Mama ingat nak kenalkan kamu kat papa , tapi semalam papa takde mood " pandangan aku beralih ke arah perut yang masih kempis ni .

" Mungkin harini ade peluang kot " Aku tersenyum sambil berdiri dan menuju ke arah bilik air .

[ A few moments later .. ]

" Masak blueberry pancake lah harini , papa kamu memang suka makan pancake yang mama buat setiap pagi " aku memegang perut sambil mencari semua bahan untuk membuat pancake tersebut .

Kalau tengok keadaan aku sekarang ni , orang pun akan pandang macam aku ni gile . Cakap dengan perut yang kempis.

Biarlah orang nak cakap ape pun,

Aku tak sabar nak tunggu ' cuttie ' dalam perut aku ni keluar.

Tak kesah lah kalau aku kena tunggu 9 bulan sekalipun,

Aku tetap tak sabar.

Aku masak dengan penuh keriangan sambil memikirkan suasana aku dan jimin bila kandungan ni keluar dari perut aku .

Tak sabar nak jadi mama lah katakan.

Aku meletakkan pancakes yang sudah siap dimasak tersebut diatas pinggan jimin dengan cantik dan buah blueberry sebagai hiasan .

Aku menunggu.

15 minit ,

20 minit ,

mungkin aku masak terlalu awal ko-

okay dia dah turun .

Aku melihat tubuh jimin yang kemas memakai baju office serta tie berwarna putih bertompokan hitam .

Rambut hitam yang menutupi dahinya mampu membuatkan mana2 gadis cair.

Nahhh , he's mine now .

Dia melihat ke arah dapur dan kami pun bertentang mata antara satu sama lain ,

tetapi dia mula mengalihkan pandangan sepantas kilat dan menuju ke pintu hadapan.

weird.

selalunya dia akan singgah dapur dulu , makan masakan aku ni .

pastu dia akan tarik lengan aku , bawa pergi pintu depan supaya senang nak bagi goodbye kiss kat aku.

Tapi benda tu bertentangan dengan harini.

my life || jimin Where stories live. Discover now