Mayıs 1984
Yine bugün gördüm onu. Kalbim onu görür görmez hızlı atmaya başladı. Tam 10 gün 15 saat 47 dakika sonra yine gördüm.
İçimde oluşan tuhaf hislere anlam veremezken yeşil gözleriyle beni kendine hapseden adama tutundum. Aldı kalbime beni kendine mahkum etti. Kimseyi düşünmedim o an sadece adının Kenan olduğunu bildiğim adama koştum. Yaktım bütün geçmişi bir kibritle. Bağlandım sevdama , gittim. Tek bir gülüş ile beni yerle bir eden adama gittim. Bütün benliğimi ona adadım. Ben ve o yoktu. Biz vardık. Geleceğin bize getireceklerini düşünmeden ...Ağlıyordu genç kadın. Bir yalan içinde büyümüştü. Ailem diye tutunduğu insanlar bir yalan içinde varolmuştu. Nasıl bir hayattı bu ? Acımasızca yerle bir ederdi bu kader ?
Kollarını sardı karnına. Bebeğine tutundu. Tek tutanağı olan umuduna sığındı. Derin bir nefes alıp birkaç sayfa geçtiğinde birden bir fotoğraf düştü.
Bu bir ultrason görüntüsüydü !Şok olmuştu genç kadın. Kimindi bu görüntü ? Elinde çevirirken arkasındaki tarihe gözü takıldı.
24 Temmuz 1984
Hoşgeldin mucizem , Kenan Hazar' Bu ne demek ! Benim bir kardeşim mi var ? ' diye geçirdi. Ayşa dayanamıyordu bu içindeki sıkıntıya. Kasıklarına hafif hafif giren sancıları umursamadı. Nasıl bir durumun içindeydi , anlam veremiyordu.
Elindeki günlüğe bakıp aynı tarih ya da o tarihe yakın bir ipucu almaya başladı. Bir kaç sayfadan sonra istedigi sayfaya ulaştı.
28 Temmuz 1984
Kararlar ,kararlar , kararlar ...
Gidiyordum buralardan , karnımda bir can ile sevdiğim adama. Bugünden sonra sonsuza kadar beraber olucaktık. Annelik duygusu bambaşka. Biliyor musun bir kızım olmasını istiyorum .Sayfaları çevirip okudukça ağlaması şiddetleniyordu. Birden dışardan isminin bağırmasıyla yerinde sıçradı.
"Ayşaaa ! "
Bu ses kocasına aitti. Hemen elindeki defteri toplayıp sandığa koydu. Sandığı kapatıp hafifçe doğruldu. Tam kalkacağı sırada kasıklarına inen sancı ile iki büklüm olan genç kadın dudaklarındaki inlemeye engel olamadı.
Alaz'ın hala ismini haykırması ile tam cevap vermek istese de aniden yine gelen sancı ile çığlık attı.
Odanın kapısını açıp içeri giren Alaz karısının çığlığını duymuştu. Hızlı adımlarla yanına koştu."İyi misin güzelim ? "
Ayşa'nın cevap yerine yeniden inlemesi Alaz'ı korkutmuştu. Yerden onu kaldırmak için kucağına alıp yatağa götürdü.
Ayşa'nın kızaran gözlerini gören Alaz ağladığını anlamıştı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Hazar&Hancı: LAVİNİA
General FictionBir ezgi yükseldi , uçları kırık bir saç savruldu. Her bir melodiye bir sevda bırakan kadın kendini merhametsiz bir derde kurban etti. ' Sana gitme demeyeceğim Ama gitme LAVİNİA ...'