YUSUF & VİSAL

214 46 27
                                    

Yine her zamanki gibi hızla sınıfa girdi. "Günaydın"dedi.

"Günaydın"dedim.

Bir kaç dakika sonra İkra ve Samet gülüyordu ama Visal  gülmüyordu. Acaba bir şey mi olmuştu?
"N'oluyo?"dedim Aslan'a.

"Hiç, hiç bi şey olmuyo. Sadece İkra soğuk şakalar yapıyo. Visal ilk başta bozuluyo ama sonra o da gülmeye başlıyo."

"'Nerden biliyosun?'diye sormuyorum.Meslek sırrındır."

"Öyle"

Tenefüste yalnızken yanına gittim.
"Bugün bi sıkıntı yok değil mi?"

"Yok! Son iki saat kütüphanede"

"Tamam"

Öğle arası olduğunda hızla lavoboya gidip abdest aldım. Sonra da namaz kılmak için mescide geçtim. Samet de vardı. Arkasına geçtim. Tekbir getirip ben de namaz kıldım.

Çoğu kişi namazını bitirmesine rağmen Samet hâlâ bitirmemişti.

Ayakkabılarımı almak için ayakkabılığa eğildiğimde başım birisine çarptı. Başımı yukarıya doğru kaldırdım. Visal'di bu. Evet evet Visal.

"Allah nelere kadir bak!"dedi iç sesim.
"Aynen"dedim.

"Çok çok özür dilerim."dedim.

"Önemli değil"

"Çok acıdı mı?"

"Yok. Yani biraz. Seninkisi?"dedi tüm sıcakkanlılığıyla.

"Yok."dedim.
Eğilip, düşen ayakkabılarını ona uzattım.

"Teşekkür ederim"

Bende ayakkabılarımı giyinip dışarı çıktım. Kantine indim yemek yemek için. Aslan'a baktım ama yoktu.
Numarasını çevirip aradım, açmadı.

Allah Allah hiç açmamazlık yapmazdı. Oturdum masalardan birine. Yemek yemek de içimden hiç gelmiyordu. Acaba nerdeydi bu bebe?

Arkadan bir el sırtıma dokundu. Sonra hemen karşıma geçip oturdu. Şükür ki Aslan'mış.
"Abicim nerdesin sen? Arıyorum arıyorum açmıyosun."

Telefonuna baktı.
"Bir kere aramışsın oğlum. Ayrıca mescidde namaz kılıyordum bilmiyo musun salak?"

"E ben de mescideydim ama görmedim seni"

"Sen de mi mesciddeydin?"

"Heee"

"Vay koçum. Demek sen de namaz kılıyosun. E Allah kabul etsin ne zamandan beri?"

"Bugün öğle başladım."

"Ne?"dedi anlamamış bir yüz ifadesi ile.

"Ya abicim, ben dün dedim ki Visal'e "öğle arası olmaz malum namaz var." dedim. Şimdi kıza yalan çıkmayayım."

"Haa anladım şimdibu meseleyi. E abdest aldın mı bari?"

"Yok almadım, öylesine girdim. Abicim ne salak salak konuşuyosun! Tabi ki de aldım. "

"Ne biliyim oğlum aşık adamsın,sağın solun belli olmaz."

"O kadar da değil"
"Ee sen ne zamandan beri kılıyosun?" dedim.

"İki buçuk yıl oldu."

Oha! Yoksa o da benimle aynı amaç için...
Şok olmuş şekilde ona baktım.   "Yoksa sende...."

"Aynen kardeş. Yalnız bu kadar çaktırmazsak iyi olur."

Eee bu çocuk nerdeyse üç senedir kızın peşindeyse niye açılmadı. Bir şeyler anlatmıştı ama... işin yüzü şimdi değişti.

VisYu [TAMAMLANDI]Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin