Sütçü Cemil

78 13 65
                                    

" Yektaaa oğlum  bu tarafa geel ! " , " geliyoyum anneee "  bir müddet, Yekta'nın tekrardan kaydıraktan kaydığını görene kadar gözünü ondan ayırmadı ve sonra döndü. " ayrılık sana yaramamış çökmüşsün " , " evet sensiz yarımım, sen varsan ben tamamım, yokluğunda bir hiçe dönüştüm, lütfen dön bana " demesine karşın o, " çekilecek çilen var " derken gözünü bir an olsun kaydırakta kayan Yektadan ayırmıyordu ve sonra devam etti. "  Yektaya bak ve kendine gel "  bu söz üzerine yüzünü Yektaya dönmüştü ama, " Yektaya bak " denilen yerde onu göremedi. Telaşla yerinden fırladı, gözleri ile sağı solu taradı. kaygıyla, " Yekta Yektaa " diye bağırdı ama onu yine göremedi. Sonra önünde durduğu ama biraz önce oturduğu banka baktı. Baktığı yerde Yasemin oturuyordu lakin şimdi o da yoktu. Bu sefer ," Yasemin , Yasemiin !" diye bağırdı. Onunda yerinde yeller esiyordu . Bir ileri bir geri döndü durdu. Sanki ikisi de buhar olup uçmuşlardı. Telaşı yüzünden okunan Kenan son kez, " Yasemiin ! " derken uyandı .

Kenan, " Yasemin karıcığım , Yasemin ! " diyerek kendine geldikten sonra kan ter içinde kaldığı yatakta doğrulmuş ve çarşafın ucuyla alnını silmişti. " hayrolsun inşallah " dedi demesine ama  yatağın ortasına oturup bağdaş kurdu ve düşünmeye başladı. ' Bu rüya neyi işaret ediyor ' zihnine yerleştirdiği ilk gündem maddesi şimdilik bu idi. " Çekilecek çilen var " , " Yektaya bak ve kendine gel " aslında söylenen bu iki ayrı söz çok şey anlatıyordu. Rüyada olsa, Kenan daha çilesini çekmemişti ve ayrılık bir müddet daha süreceğe benziyordu. Yasemin, Kenan'a motivasyon kaynağı olarak küçük Yektayı işaret etmişti ve ayağını denk al mesajı vermişti. Kenan bağdaş kurup oturduğu yatağında suratının kenarına hafif bir gülüş takındı ve, " demek ki hala umut var!" diyerek kendi kendini motive etmeyi başardı.

Saat 07 : 10 ve bir mesaj gelir. Kenan ellerini başının altına almış yatağına uzanır vaziyette düşünüyorken mesaj sesini duyar duymaz, " hayırdır İnşallah " dedi ve başının yanında duran komidinin üstünden telefonunu eline aldı. Açtı ve mesajlara baktı. Mesaj Yaseminden değildi. Yaseminden bir ışık bekliyordu. Çünkü o sevdiği kadındı ve oğlunun annesiydi . Mesaj ise isimsiz bir numaradan gelmişti " Günaydın Kenan bey "  yazıyor ve  sonunda yanakları kızarmış gülen surat duruyordu. " kim ki bu ? " dedikten sonra, " Günaydın mazur görün sizi tanıyamadım ! " diye karşı mesaj attı. 

Kenan'ın ailesini düşünmekten uykusu kaçmıştı ve artık yeniden uyuyamayacağını anlayınca yatağından kalktı. Telefonunu tekrar komidinin üzerine bıraktıktan sonra oturduğu yerde elleri yanda yatağa çökerken kendisi de ellerinin üstüne çökmüş gözlerini yere dikmiş gününü planlamaya başlamıştı. " Önce  kahvaltı, sonra şubeye uğra, sonra faturaları yatır ve manava uğra, sonra markete uğra ve evin ihtiyaçlarını al. Sonra ... " derken ellerini olduğu yerden kaldırmış ve kollarını bağlamıştı. " Imm sonrası Yörükoğlu ile eğlence!" son gelişmelerden sonra Yörükoğlu ile görüşmesi gerektiğini düşünen Kenan, onu düşürdüğü cendereden, Yörükoğlu bilmese de yine kendisi kurtaracaktı. Tabi bu sadece bir plandı ve amaç Yektaya ait ip uçları bulmak ve de Yörükoğlu'na karşı her alanda elini güçlendirmek içindi.

***

" Süt geldi süüüüt , sütçü gidiyor hanıııım, geel yağlı süüüt ! " çığırtkan sütçü mahalleyi inletirken avaz avaz, oturduğu sedir üstünde uyuklayan ihtiyar belli ki sütçünün geçmesini bekliyordu ki, onu duyar duymaz oturduğu yerden fırlayıp terasa koştu."  Cemiiil bekle süt alacağım "  dedikten sonra onun cevap vermesini beklemeden, eğildiği teras duvarının üstünden çekilip geri dönmüştü ki aşağıdan duyduğu sese sinir oldu, " tamam ihtiyar çabuk geeel " diyen sütçü Cemil, ihtiyar ile yaklaşık aynı yaşlarda idi. Sokaktan yukarı doğru  başını kaldırıp terasa bakarken gevrek gevrek gülüyordu. İhtiyar her ne kadar sütçü Cemile cevap vermediyse de , " Ah Yekta ah ! " diye söylenerek mutfağa yönelmişti.  Tezgahtan aldığı tencereyi masanın üstüne koydu. İçine de cebinden çıkarttığı 10 tl kağıt parayı attı. 

BENİ BUL !Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin