"HEY, kenapa ni?" Soal Izzul lembut.
"She's.... She's cursed!" Kata Arin teresak-esak.
Terhambur tawa Izzul dan Firdaus. Cursed? Hahaha, lawak betul Arin. Ni bukan dongeng tau. Aduilah.
Muka Arin membahang. Bukan sebab malu, tapi marah.
"Betul! Ish, dahlah hantar Aimin ke hospital dulu! Nanti aku cerita balik." Kata Arin tegas. Mereka berdua terdiam. Belum pernah Arin setegas ni.
※※💐❤💐※※
Arin's POV
"PFFTT! HAHAHAHA! Lawaklah kau ni Arin." Aku mendengus geram mendengar tawa mereka.
Ya Allah.. Ingat aku ni nak sangat ke main-main dengan perkara ni semua? Aku tak segila tu nak permainkan cerita tentang hidup dan mati manusia. Memang aku pun tak percaya mula-mula, tapi..
"SHUT UP, GUYS!" Tempik Arin geram.
"Kenapa korang tak percaya aku hah?!" Soalnya sambil mendengus.
"Tak sekarang kau buat cerita yang tak munasabah. Kena sumpah? Ni bukan cerita dongeng lah Arin!" Kata Ama sambil menekan perutnya.
"Tah lah kau ni. Siap kena kahwin bagai. Si Aimin tu nak kahwin dengan siapa? Mengarut!" Kata Wanie pula.
Aku mendongkol marah.
"Kalau korang tak percaya, korang boleh check belakang tengkuk Aimin." Aku bergerak keluar dari wad peribadi itu. Panas.
Kenapa semua orang fikir dia buat lawak?! Ergh, pleaselah! Aku membawa diri ke beranda yang berada pada paras yang sama dengan wad Aimin. Aku memandang pemandangan di luar kaca tingkap tersebut.
"Hey girl!" Sapa Izzul mesra. Dia turut berdiri di sebelahku.
"Emm.." Balasku. Takde mood.
"So, betul ke Aimin kena cursed?" Soal Izzul perlahan.
Arin terdiam sebelum mengangguk perlahan.
"Terserah nak percaya ke tak." Kata Arin dingin.
"Hmm, i believe it. " jawapan Izzul membuatkan aku berpaling kepadanya.
"Serious?" Soal Arin.
Izzul mengangguk.
"Sebab saya pelik dengan kawalan rumah hantu tu. And, sebab penjaga tiket tu pun pelik je perangai. That's why i believe to your story." Kata Izzul tenang.
"Tapi awak gelak la tadi!" Kataku tak puas hati.
"Saya terlalu terkejut la." Balas Izzul.
"Ok fine." Kataku.
"Jadi apa yang perlu kita buat untuk sembuhkan Aimin. Untuk hilangkan sumpahan tu?" Soal Izzul.
"ARIN!" Tiba-tiba namaku dilaung kuat.
Aku berpaling. Kelihatan Wanie, Ama dan Aten berlari-lari mendekatiku. Mereka mengambil nafas seketika.
YOU ARE READING
Flowers Of Love ✔
Romance[ C O M P L E T E D ] ❗Read School : Musical World first❗ + No sinopsis. Aku tak reti nak buat sinopsis bagai ni. Nanti sinopsis ke mana, plot story ke mana. Percayalah. Just tekan butang read tu eh? Inshaallah best punya. || Start : 10 Mar 2018 ||...