🌷 48 🌷

5.4K 223 8
                                    

Alia Melissa's POV

AKU membuka kelopak mataku yang terasa sedikit berat. Siling putih menyapa pandanganku. Kemudian, mataku beralih kepada seorang perempuan yang sedang tidur berlapikkan tangan di sisiku.

Aku mengusap perlahan kepala yang berlapikkan shawl satin itu. Terpisat-pisat Aimin tersedar dari tidurnya.

"Ehh, adik dah bangun?" Tanyanya perlahan.

"Nak air." Pintaku. Tekakku berasa agak perit dan pedih. Entah mengapa.

Segelas air kosong yang dihulurkan kepadaku diambil dan diteguk perlahan.
Kemudian, aku memberikan semula gelas yang kosong kepada Aimin.

"Lepas ni, adik jangan buat kerja-kerja yang berat tau." Pesan Aimin.

"Kenapa?"

"Adik mudah kena asma. Kalau tak, risiko untuk meninggal tu tinggi. Okey?" Kata Aimin dengan muka yang risau.

'Even aku pernah pukul dia, sakitkan dia... Dia still layan aku macam ni. Kenapa? Kenapa akak baik sangat?..'

Pandanganku terarah pada perutnya yang telah kempis. Perasaan sebak menyerbu di dalam hatiku.

"Akakk.. Mana baby akak?" Tanyaku tiba-tiba dengan suara yang bergetar.

Aimin terdiam sebelum membuka mulut.

"Akak gugur." Jawab Aimin perlahan. Serentak itu, air mata mula mengalir di pipiku dan juga Aimin.

"Akakk.. Maafkan adik kak. Mesti akak gugur sebab adik kan? Adik dah pukul akak. Adik pukul kandungan akak.." Aku berkata sambil teresak-esak.

"Dahlah dik. Akak terima qada dan qadar Allah. Ada hikmah semua ni terjadi." Balas Aimin lembut. Dia menyeka air matanya lalu tersenyum kepadaku.

" Memang patutlah adik kena macam ni kan? Adik.. Adik rasa apa yang akak rasa waktu.. Waktu tu.."

"Adik.. Zhariff buat apa lagi dengan adik? Bagitau akak." Tegas Aimin bertanya.

"Dia.. Dia.." Aku tak bolehlah.. Aku masih sayangkan dia. Tapi aku benci dia. Apa perasaan ni ?

Tubuhku tiba-tiba dipeluk erat oleh Aimin.

"Adik.. Adik sabar tau. Nanti akak heret dia ke mahkamah. Biar dia kena hukuman yang setimpal. Biar padan muka dia." Kata Aimin bersama amarah yang memuncak.

Aku menggeleng.

"No kakk.. Jangan." Kataku.

Aimin melepaskan pelukan. Dia memandangku hairan.

"Kenapa? Dia ada ugut adik?" Tanya Aimin.

"Taklah. Tapi.."

"Tapi apa Alia Melissa?" Tanya Aimin lagi, tegas.

"I hate him. But i love him more." Kataku sambil mengeluh perlahan.

"Whaattt?! Seriously dik?" Mata Aimin membulat. Eleh, tahulah mata dia bedar. Janganlah buat macam tu.

"Akakk.. Susah tau nak lupakan first love ni. Adik dah cuba untuk lupakan dia tapi tak boleh." Kataku lagi.

"Lepas apa yang dia buat, adik still cintakan dia?" Tanya Aimin lagi.

Aku angguk kepala.

"Hmm.."

※※💐❤💐※※

Flowers Of Love ✔Where stories live. Discover now