Hoofdstuk 2

11.1K 183 19
                                    

Rose Jones:

Ik word wakker van een stem. 

'Huh wat?' Zeg ik duf. 

'Lekker geslapen Rose?' Vraagt Lewis met een grijns. 

'Ja op zich.' Zeg ik terwijl ik me een beetje uitrek. 

'Zijn we er al?' Vervolg ik mijn zin. 

'Ja we mogen zo uitstappen.' 

Ik pak mijn spullen bij elkaar en doe ze in mijn rugzak daarna doe ik een poging om mijn jas alvast aan te doen. Wat helaas mislukt omdat ik zo'n vier centimeter leefruimte heb. 

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

'Nou ik moet gaan ik moet mijn nicht River vinden.' Zeg ik tegen Lewis als we het vliegtuig uit zijn. 

'Hmm, aparte naam' Zegt Lewis.

'Ik vind het juist een gave naam.' 

'Ja dat ook maar komt volgens mij niet veel voor.' Zegt Lewis.

'Dat zou kunnen.'

'Blijf je bij je nicht wonen dan?' Vraagt Lewis nieuwsgierig. 

'Ja zolang ik stage loop wel.' 

'Mag ik misschien je nummer? Dan kunnen we een keer afspreken, als je wil.' Vraagt Lewis met een grijns op zijn gezicht.

Voor een paar seconden twijfel ik. Is hij betrouwbaar? Ik schuif die gedachte weg. 

'Ja goed idee.' Zeg ik terwijl ik mijn telefoon er bij pak. We wisselen van telefoon om onze nummers toe te voegen. 

'Alsjeblieft.' Zeg ik en ik geef zijn telefoon terug.

'Hier is die van jouw.' Zegt Lewis die een knipoog geeft. 

En natuurlijk worden mijn wangen zo rood als een tomaat. 

'Ik moet nu echt gaan, het was leuk je te ontmoeten!' Zeg ik snel. 

Ik sta een beetje onhandig maar gelukkig heeft Lewis dat niet door en geeft me een knuffel.

'Tot snel.' Fluistert hij in mijn oor. Hij laat me los en loopt weg. 

Verbaasd sta ik hem na te kijken. 

'Rose?' 

Ik draai me om en zie River staan.

'River?' 

River komt op me af gesneld en geeft me een knuffel. 

'Roosje! Ik heb je echt al eeuwen niet meer gezien, jeetje wat ben je gegroeid.' Zegt River enthousiast. 

'Je bent  vijfentwintig jaar en je doet net alsof ik een kleuter ben.' Zeg ik lachend. 

'Ja dus ik ben ouder en groter.' Zegt River met een knipoog. 

Ik neem heel even goed de tijd om naar haar te kijken. 

River heeft bruin haar dat net over haar schouders valt en grijsgroene ogen.

In tegenstelling van mij, ik heb blonde haren en blauwe ogen. 

'Kun je het goed zien?' Zegt River lachend. 

'Ja sorry maar ik heb je al zo lang niet gezien dus ik moest even kijken hoor. Ik herkende je amper.' Zeg ik glimlachend. 

'Kom dan gaan we naar mijn appartement, ik bedoel ons appartement.' Zegt River vrolijk ze pakt mijn koffer van me over en trekt me mee. 

'Ja River daar wou ik het dus even over hebben. Ik verblijf daar ook dus ik wil ook mee betalen aan de huur.'

'Dat is goed maar dat hoeft niet hoor.' Zegt River. 

'En toch wil ik het, ik krijg betaald voor mijn stage dus dan kan ik net zo goed mee betalen.' 

'Wat jij wil Roosje.' 

We komen aan bij de zwarte polo van River. 

River opent de kofferbak en dumpt mijn koffer en rugzak erin. 

Ik ga zitten op de bijrijdersstoel en River neemt plaats achter het stuur.

'Dus Rose hoe zit het met de jongens.' Vraagt River terwijl ze de auto start. 

Ik moet lachen. 

'De status is single, hoe zit het bij jouw dan?' Zeg ik.

'Ja ik heb zo mijn scharrels.' Zegt River nonchalant. 

'Dat is dus niet veranderd.' Zeg ik lachend.

'Wat is niet veranderd?' Vraagt River verbaasd.

'Dat je je nog steeds een jongensverslaafde bent net zoals vroeger.'

'Yeah that's right.' Zegt River grijzend. 

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

We komen aan bij het appartement van River.

'Nou dit is mijn plekje.' Zegt River trots. 

Ik kijk om me heen, River heeft het appartement een soort twist gegeven van een skater style en een moderne style het ziet er echt gaaf uit. 

'Wauw, gave inrichting!' Zeg ik enthousiast. 

'Cool hé, kom dan laat ik je je kamer zien.' 

Wanneer ik mijn kamer binnenkom zie ik dat het best wel leeg is. Er staat een tweepersoonsbed met nachtkastjes een bureautje en een kast. 

'Dit was eerst de logeerkamer dus het is niet heel knus of gezellig, je mag het helemaal inrichten zoals jij het wilt. Als jij lekker wil verven doe je ding ik vind het prima!' Zegt River 

'River ik vind dit echt veel te lief dit hoeft echt niet.' Zeg ik een beetje verlegen.

'Rose ik vind het veel te leuk dat je hier bent het is nu ons appartement dus je hebt recht om daarmee te doen wat je wilt.' Zegt River.

Ik geef haar een knuffel. 

'Trouwens, wanneer begint je stage?' Vraagt River.

'Overmorgen ga ik kennismaken met mijn baas en krijg ik uitleg enzo.' Zeg ik.

'Heb je daar al een goeie outfit voor?' Vraagt River.

'Ik dacht aan een zwarte skinny jeans en een net jasje?' Vraag ik een tikkeltje onzeker.

'Tja dat kan maar we kunnen morgen ook even gaan winkelen dan laat ik je de stad zien.' Zegt River. 

'Prima!' 

'Nou ik ga even wat eten bestellen want ik ben te lui om te koken op dit moment, voorkeur aan iets?' Vraagt River.

'Als het kan pizza.' 

'Komt voor elkaar.' Zegt River ze pakt haar telefoon en loopt half bellend de kamer uit. 

Ik plof met een grote zucht op het bed. Wetend dat het overmorgen begint. 

Hoi!

Ik wil jullie even bedanken voor de super leuke reacties op het eerste hoofdstuk!

Binnenkort meer!

XX ME


De stagiaireWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu