Hoofdstuk 43

5.6K 107 10
                                    

Rose Jones:

George ligt nog te slapen, zijn mond hangt een klein beetje open. Zijn borstkas gaat langzaam op en neer. Het is nog donker, ik gok een uurtje of vier in de ochtend. Ik ben zo'n drie minuten wakker en voel me kots misselijk. Dat ben ik wel gewend maar vandaag is het echt tien keer erger dan normaal. Is dat omdat ik vandaag precies zesendertig weken zwanger ben? Nee ik beeld het me vast in. Niet zo zeuren Rose. 

Ik staar naar het plafond, slapen lukt me niet meer want ik ben echt klaarwakker. Uit bed gaan is ook geen optie. Ik kom nooit van mijn leven uit George zijn greep. Zijn armen en benen zijn bezittelijk om me heen geslagen. Ik klaag niet hoor, ik vind het lief. 

George begint onrustig heen en weer te draaien. Ik druk voorzichtig een kus op zijn lippen. 

'Goedemorgen lekkerding.' Zegt George met zijn sexy ochtendstem. Zijn woorden doen me blozen, ik voel me een olifant. 'Heb je lekker geslapen?' Vraag ik aan hem. 

'Zeker, met jou aan mijn zijde slaap ik altijd goed.' George knipoogt. 

'Ik ga ontbijt voor ons maken.' Ik wil uit bed stappen maar George haalt me terug. 

'Het is half vijf lieverd, we moeten verder slapen. Kleintje en jij moeten rusten.' Met kleintje bedoelt George ons kindje. 'Ik ben klaarwakker.' Zeg ik en ik laat me weer terugvallen op ons bed. 'We kunnen ook andere dingen doen.' George kijkt me aan met een glinstering in zijn ogen. 

'Zoals.' Vraag ik schijnheilig. Ik weet donders goed wat hij bedoelt maar zo makkelijk gaat hij dat niet krijgen. George lacht speels en stapt uit bed. Verbaasd ga ik rechtop zitten. 'Wat ga je doen?' Vraag ik. George loopt op me af en tilt me op. 'Zo ligt als een veertje.' Mompelt hij in mijn oor. 'Niet liegen.' Zeg ik lachend. 'Dat doe ik niet schatje.' 

'Waar gaan we heen?' Vraag ik. 'Zeg ik lekker niet.' George lacht. 'George Harrison zet me neer!' Roep ik. We lijken wel pubers. Ik bedoel het is half vijf en we zijn beide klaarwakker. 

Opeens besef ik me wat hij gaat doen. Het zwembad. 'George, zet me alsjeblieft neer.' Zeg ik smekend. George luistert niet en ik ruik de geur van chloor. 'George!' 'Houd me goed vast schatje.' Hij gaat me toch niet loslaten dus ik doe wat hij zegt. George springt met mij in zijn armen in het water, wat lekker warm is dus stiekem vind ik het helemaal niet erg. 

Ik maak me los uit George zijn greep en zwem naar boven om adem te halen. Mijn nachthemd is doorweekt maar dat is logisch. 'Moest dit George?' Vraag ik lachend als hij ook naar boven komt om adem te halen. 'Ik had hier wel even zin in.' George zwemt naar me toe en kust me. Ik grinnik en stik er half in. 

George en ik gaan een uurtje later uit het zwembad, we hebben dus geen baantjes gezwommen. George en ik moeten echt leren van elkaar af te blijven.

'Ik ga douchen.' Zeg ik terwijl ik een handdoek om mijn lichaam sla. 'Ik vergezel je wel, dan besparen we water.' George geeft een knipoog, pakt mijn hand vast en trekt me mee naar de badkamer. 

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

'Dus hoe gaat het met je?' Pleun zit tegenover me en neemt een slok van haar koffie. Pleun en ik zijn in haar appartement. George moest werken en heeft me hier afgezet. 

'Op zich wel goed maar ik ben zo misselijk.' Een klein meisje van ongeveer drie jaar oud klimt op Pleun haar schoot. 'Mama, wie is die vrouw?' Vraagt ze met grote ogen. 'Dat is een vriendin van mama.' Pleun drukt een kus op haar bruine haren. 'Hallo! Ik ben Lieke.' De dochter van Pleun zwaait vrolijk naar mij. 'Dag Lieke.' Zeg ik en ik glimlach. 

'Heb jij ook een naam?' Vraagt Lieke. 

'Dat is Rose.' Zegt Pleun. 'Mama, waarom heeft Rose zo'n gekke buik?' Vraag Lieke zachtjes en ik gniffel. 'Er zit een baby'tje in haar buik.' 'Heb jij een baby in je buik?' Lieke valt bijna van Pleun haar schoot van verbazing. Haar gezicht is echt goud waard. 'Ja gekkie, dat had mama toch ook voordat Sam geboren werd.' Pleun heeft twee kinderen met haar vriend. Lieke en Sam. 'Maar waarom zit dat dan in je buik?' Pleun kijkt me wanhopig aan. Op driejarige leeftijd seksuele voorlichting krijgen lijkt me geen goed plan. 'Dat legt mama nog weleens uit.' Zeg ik en ik neem een slok van mijn water. 'Heb ik ook een baby in mijn buik?' Vraagt Lieke bezorgd. Pleun en ik beginnen te lachen. 'Nee lieverd dat gebeurd pas als je wat ouder bent.' 

Lieke trekt haar shirt omhoog. 'Nou ik denk het wel hoor.' Zegt ze geschrokken. Ik stik bijna in mijn water van het lachen. 'Gekkie! Je hebt gewoon te veel koekjes gehad.' Pleun kietelt en Lieke schatert het uit. 

'Gezellige boel is het hier.' Steve, de vriend van Pleun komt de kamer in met Sam op zijn arm. 'Hoe oud is Sam?' Vraag ik. 'Bijna anderhalf jaar, wil je hem vasthouden?' Vraagt Steve en voordat ik daarop kan antwoorden geeft Steve, Sam aan mij. Sam is een vrolijke dreumes en kijkt me lachend aan met zijn grote blauwe ogen. 'Papa!' Lieke springt op en neer totdat Steve haar optilt. 'Rose heeft een baby in haar buik!' Zegt Lieke. 'Ja dat had ik al gehoord van mama' Zegt Steve. 

'Ik heb ook een baby in mijn buik.' Lieke zegt het zo droog dat ik weer in de lach schiet. Verbaasd kijkt Steve ons aan. 'Ja papa maar mama zegt dat ik teveel koekjes heb gegeten.' 'Ik denk dat je teveel appelsap hebt gedronken.' Steve begint te lachen. 'Hoe lang duurt het nog totdat de baby uit je buik klimt?' Vraagt Lieke nieuwsgierig. 'Als het goed is nog een paar weekjes.' 

'Zo Lieke dat zijn wel genoeg vragen ga maar even spelen. Dan kunnen mama en Rose nog even kletsen.' Zegt Pleun. 

'Oké mama.' Lieke rent vrolijk weg. Terwijl Sam plotseling begint te huilen. Ik sus hem wat op en neer maar het helpt niet. 'Ik denk dat hij honger heeft.' Zegt Pleun. Ik geef Sam weer aan Steve maar Sam begint nog harder te huilen. Steve trekt gekke gezichten en Sam stopt abrupt met huilen, het is zo schattig om te zien. 'Kom vriend dan gaan we je wat eten geven. Steve loopt met Sam de kamer uit. 

'Wat heb je een leuke familie.' Zeg ik. 'Ja het zijn allemaal schatjes.' Pleun glimlacht. 

Mijn telefoon trilt, ik pak het op en zie dat ik een oproep van George heb gemist. Ik bel hem snel terug. 

'Rose!' George klinkt paniekerig. 

'Wat is er?' Vraag ik bezorgd. 

Hebben jullie nog iets leuks in het weekend gedaan? Ik heb alleen maar geleerd en gesport :)

Nieuwe update 7 oktober of eerder! X



De stagiaireWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu