Hoofdstuk 9

8.6K 155 9
                                    

Lewis in de media

Rose Jones:

Ik krijg geen reactie meer terug van meneer de ober en River.

Ik pak mijn telefoon en zoek waar en wanneer de bussen rijden. 

'Dat ik jou hier tegenkom.' Zegt een welbekende stem. 

'Lewis!' Mijn wangen worden rood. Misschien van de kou ik weet het niet.

'Rose Jones het slapende vliegtuigmeisje.' Moet ik trots op die bijnaam zijn?

'That's me.' Ik glimlach.

'Wat doe jij hier? Zo alleen op straat.' 

Ik vertel Lewis het verhaal van de ober.

Vol medeleven maar toch lachend kijkt hij me aan.

'Hoe ga je thuis komen?' 

'Met de bus.'

'Kom ik breng je wel.'

'Oh nee dat hoeft echt niet. Ik red me wel. Het was goed je weer even te zien tot ziens.' Ik draai me om en wil weglopen. Met een ruk word vastgepakt. 

'Kom Rose ik breng je. Doe me een plezier en rij met mij mee.' Zijn stem klinkt smekend. 

'Oké.' 

Ik loop met Lewis mee en stap in zijn auto. 

'Wat deed jij hier eigenlijk?' Vraag ik.

'Hmm?'

'Wat deed jij hier alleen op straat.' Woorden die hij een minuut geleden tegen mij zei. 

'Ik was op weg naar huis. Maar ik red liever een dame in nood.' 

'Ik was niet in nood.' Zeg ik lachend.

'Nee? Dat leek zo dan. Wat is je adres?'

Ik vertel het adres en vraag of de radio aan mag. 

Glimlachend drukt Lewis een paar knopjes in. Waarna er muziek klinkt. 

Voordat ik het door heb zijn we bij River haar appartement. Beide stappen we uit de auto.

'Bedankt voor de rit.' 

'Geen probleem Rose, ik vond het gezellig.'

'Ik ook.' Ongemakkelijk staan we daar buiten, in de kou. Niet wetend welk afscheid we moeten nemen. 

Ik bedankt Lewis nogmaals en loop richting River haar appartement.

'Rose.'

Abrupt draai ik me om.

'Wil je een keer met me uit?' Vraagt Lewis.

'Dat lijkt me leuk, app me maar.' Zeg ik glimlachend. 

Met een glimlach loop ik het appartement in. River zit met een bezorgde blik op de bank met een glas wijn. Ze kijkt opgelucht mijn richting op.

'Rose het spijt me. Ik had hem de les moeten wijzen.'

'Het is al goed.' Ik omhels River. 

'Ik ben moe ik ga naar bed.' Zeg ik geeuwend. 

'Slaap lekker.' 

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Ik word met een schok wakker. De cijfers op mijn telefoon vertellen me hoe laat het is 06:42. Zuchtend stap ik uit bed. Pak een schoon lingerie setje en kleding die ik dit keer klaar had gelegd. Een zwart bloesje met een skater rok. Wel met panty want buiten vriest het. Daar onder doe ik mijn zwarte vans. Dat moet er leuk uitzien. Ik stap onder de douche en laat de warme stralen hun werk doen.

Na vijf minuutjes stap ik onder de douche vandaan en kleed me om. Ik trek een borstel door mijn haren heen en ga voor dezelfde look als gisteren. Qua make-up doe ik ook hetzelfde als gisteren. Tevreden met het resultaat loop ik naar de keuken en zoek een ontbijtje bij elkaar. 

Wanneer ik het ontbijt op heb is het 08:19. Eet ik dan zo traag? 

'Goeiemorgen.' River komt met haar duffe hoofd aan de tafel zitten. 

'Lekker geslapen?' Vraag ik terwijl ik van mijn thee nip. 

'Er was zo'n klote mug op mijn kamer.' 

'Oh maar het is winter?' 

'Ja nou dat dacht ik dus ook, maar het was echt zo er zat een klote mug op mijn kamer. Die de hele tijd van die kut geluiden zat te maken.' 

Ik moet lachen.

'Ja lach maar, ik was om vier uur al op muggenjacht terwijl jij lekker lag te slapen.' 

'Sorry not sorry.' 

'Ik vind het wel heel erg jammer hoor dat je doordeweeks niet meer hier slaapt.' River trekt een pruillip.

'Zeg dat maar tegen mijn baas.' Ik haal mijn schouders op. 

'Ik lust die gozer rauw.'

En net op dat moment gaat de bel, oh god daar zou je hem hebben.

Hoi!

1K lezers yes! Dankjulliewel!! 

Binnenkort meer!

XX ME


De stagiaireWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu