Hoofdstuk 23

7.8K 142 13
                                    

Flora Mitch in de media 

Rose Jones:

George komt naast me staan en trekt me stevig tegen zich aan. 

'Ach kijk eens wie we hier hebben! Mijn goede vriend George.' Jean kijkt onschuldig. 

'Je houdt je bek Jean.' George klinkt woest. 

'Wie is deze prachtige dame die je hebt meegenomen?' Jean geeft me een knipoog en George ziet eruit alsof hij op elk moment kan ontploffen. 

'Rose Jones ze werkt bij ons als mijn personal assistent.' George klinkt trots en ik ben blij dat hij niet zegt dat ik stage loop, ik ben een stagiaire. 

'Alle mooie vrouwen gaan naar jou is het niet.' Jean grijnst. 

'Neem die opmerking terug, Jean!' 

'Georgie toch we gaan hier geen gedoe schoppen, niet nog eens toch?' Jean kijkt George poeslief aan. 

'Noem mij nog één keer zo en ik sla al je tanden eruit.' 

'Ik mag toch wel gewoon Georgie zeggen.' Jean lacht vals. 

'Ik waarschuw je.' George haalt uit maar mist. Jean zijn blik verandert van onschuldig naar woest. 'Waag het George, waag het.' Zegt hij kwaad. 

'Blijf bij ons uit de buurt Jean.' 

'Als je dat zo graag wilt, waarom zijn jullie dan hier?' 

'Even kijken of we bang moeten zijn voor de concurrent maar dat is dus absoluut niet nodig. Iedereen wordt hier verblind.' George klinkt nog steeds woest.

'Verblind door ons prachtige werk, zul je bedoelen.' Jean kijkt ons zelfverzekerd aan. 

'Nee verblind voor de rest van hun leven.' 

'Jongens hou op!' Ik maak me los van George en loop snel weg. 

'Rose!' Hoor ik ze beide roepen maar ik ben al gevlucht naar de dames toiletten. Een vrouw die denk ik net iets ouder is als dat ik ben staat haar make-up bij te werken. Ze draait zich om en kijkt me vriendelijk aan. 'Hoi.' Ze glimlacht. 

'Hey.' Ik loop naar de wasbakken en was mijn handen. 

'Gaat het goed, je ziet er een beetje van slag uit.' 

'Ja het gaat, er is een beetje gedoe.'

'Ik ben Flora.' Zegt ze vriendelijk en ik kijk haar recht in haar gezicht aan. Ik schrik een beetje. 

'Wat is er?' Vraagt ze verbaasd. 

'Je doet me aan iemand denken.' Ik glimlach. Ze lijkt als twee druppels water op George. 

'Oh, ja dat kan.' Ze lacht

'Heb je broers of zussen?' Vraag ik om erachter te komen of ze misschien familie is van George.

'Ik heb een oudere halfbroer en twee jongere zusjes.' 

'Oké, ik ben trouwens Rose.' 

'Wauw wat een mooie naam, verbaasd me eigenlijk niet bij een mooie vrouw hoort een mooie naam.' Ik bloos door haar compliment. 

'Wat lief.' 

'Op wie lijk ik dan als ik mag vragen?' Flora kijkt me nieuwsgierig aan. 

'George Harrison.' Ik zie dat haar ogen groot worden. 

'Dat is mijn halfbroer!' Zegt ze verrast. Op dat moment gaat de deur open en staat George in de deuropening. Wat een toeval. 

'George!' Roepen Flora en ik tegelijk. 

'Flora?' George kijkt haar verbaasd aan. 

'Lang geleden broertje.' Flora glimlacht, ik sta er wat ongemakkelijk bij. 

'Dat klopt maar dat had zijn redenen.' George loopt naar me toe en ik deins wat naar achter. 

'George we praten zo verder donder nu maar even op het ziet er niet echt uit dat Rose met je wilt praten.' 

'Flora, Rose kan dat zelf zeggen.' George kijkt Flora geïrriteerd aan. 

'George dit is een dames toilet! Zout op.' De deur gaat open.

'Jean echt waar flikker op.' George kijkt naar boos naar Jean. 

'Schatje!' Roept Flora. Verbaasd kijk ik van George naar Flora en van Flora naar Jean. Schatje. 

'Baby.' Jean loopt naar Flora en zoent haar. George en ik kijken verbaasd naar elkaar.

'Jullie? Zijn, huh?' George hakkelt wat woorden bij elkaar.

'Mag ik jullie mijn prachtige verloofde voorstellen? Flora Mitch.' Jean kijkt Flora verlangend aan. Flora heeft dus niet dezelfde achternaam als dat George heeft. 

'Ja die ken ik dus al.' George kijkt een beetje boos naar Flora.

'Ken jij George de papzak?' Jean kijkt verbaasd naar Flora. 

'Ja George de papzak is mijn halfbroer.' Drama. 

'Je maakt een grapje! Ik smeek je, je maakt een grapje toch.' Jean lijkt bijna wel in paniek. Terwijl  ik de naam George de papzak niet kan plaatsen. 

'Nee Jean de koekenpan, mijn halfzus met nadruk op half is Flora.' Zegt George. Jean de koekenpan? 

'Maar jullie hebben niet dezelfde achternaam.' Jean klinkt verbaasd.

'Ben jij echt zo dom? We hebben allebei een andere vader maar dezelfde moeder.' George kijkt Jean aan terwijl hij tegen zijn hoofd tikt. Ik begin het warm te krijgen. 

'Oh tja dat is eigenlijk best logisch.' 

'Ik kan niet geloven dat mijn halfzus dezelfde achternaam van jou gaat krijgen.' 

'Dat zal de beste achternaam ooit zijn.' Jean zoent Flora weer. 

'Wat een kleine wereld is het.' Flora glimlacht. Ja en die kleine wereld komt samen in het dames toilet. 

'George kunnen we even een wandeling maken? Ik heb het warm en voel me een beetje duizelig.' Ik wil naar George toe lopen maar de hele ruimte begint te draaien. 

'Rose?' Hoor ik George roepen. Ik wil reageren maar dan wordt het zwart voor mijn ogen. 

Hoi!

Jean de koekenpan en George papzak ik ben weer eens origineel geweest. 

Als je wilt zien hoe Jean eruit ziet dan moet je even naar hoofdstuk 22 gaan daar staat een foto van hem. 

Binnenkort meer x

XX ME

De stagiaireWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu