Kali ni saya letak pov 😄
Enjoy the reading ...
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
Bella pov
Ikan masak kicap, sayur sawi goreng dengan sambal belacan. Hm okeylah tu.
Edrian bukan memilih pun pasal makan ni.
Tiba-tiba aku teringat kejadian petang semalam. Seperti kejadian itu sudah dirancang. Seriau bila teringat.
Tapi kalau kejadian itu memang dirancang untuk melanggarnya, siapa? Harith? Tak pun ex girlfriend Ed?
Haih pening.
Sedang sibuk aku membasuh perkakas dapur, pinggang aku di peluk dari belakang. Tak payah tengok, tahu sangat dah siapa bila terbau minyak wangi ini. Hugo Boss.
"What are you doing baby?"
Aku senyum. Makin lama Edrian makin manja.
"I tengah siram pokok. Tak nampak ke?"
Dah sah-sah aku depan singki, lagi ditanya aku buat apa. Aku menggeleng kepala.
"Ish!"
Tangan Edrian aku capai dan kucup. "Dah, you pergi mandi then kita dinner sama. You okeykan dengan lauk I masak hari ni? Or nak yang lain?" Soalku kepadanya.
Edrian menggeleng dan senyum. Dahiku dicium lama sebelum dia berlalu ke bilik.
Sementara menunggu Edrian, aku menonton berita di ruang tamu. Hampir terlelap aku disofa.
"Hm sedapnya. You masak memang tak pernah fail baby. Sedap."
"Ada-ada je. Lauk biasa je."
"Biasa tapi I dapat rasakan kasih sayang you dalam makanan ni. I really love you baby."
Aku tergelak kecil. "I love you too sayang. Dari dulu sampailah sekarang. Tak pernah berubah. Cuma you je yang I cinta." Ucapku dengan senyuman.
Edrian menyeringai suka. Seronoklah tu aku cakap macam tu.
Selesai makan dan membasuh pinggan, kami berdua duduk menonton drama di tv3. Memang itulah rutin harian kami bila malam. Aku memang melarang Edrian untuk membawa pulang kerja ke rumah.
Pada aku rumah adalah tempat untuk berehat bukan bekerja.
Tanpa diduga, Edrian meletakkan tapak tangannya di atas perut aku.
"Bilalah nak ada our baby kat sini."
Aku senyum. Tangannya aku genggam.
"Belum ada rezeki lagi dear. Sabarlah. Kalau Dia nak bagi, adalah. Kalau tak kita tunggu je okey. Insya Allah bila kita dah bersedia sepenuhnya, adalah rezeki untuk kita." kata aku memujuknya.
Bukan kami tak berusaha, sudah. Mungkin belum sampai masanya lagi untuk kami mempunyai zuriat.
Mengingatkan itu, aku muram.
YOU ARE READING
YOU'RE THE ONE (✔)
Romance4th Bella. Hidupnya tidak seceria dulu apabila dia dibenci oleh lelaki yang amat dicintai. Bertahun dia membawa diri. Pulangnya dia langsung tak dihargai. Lelaki playboy dan kacak. Siapa yang tak kenal. Tengku Edrian, CEO TZ Holding yang muda dan ka...