1 Years Ago
Sya menggosok gosok matanya agar dapat melihat dengan lebih jelas. Benda pertama yang dilihatnya ialah pokok. Lebih tepat dia kini berada di dalam hutan.
Bagaimana dan bila dia sampai langsung tidak diingatinya. Malah namanya juga langsung tidak dapat diingatinya.
Dia memerhatikan keadaan sekelilingnya. Tiada satu pun memori tentang dirinya yang tersimpan di dalam kepala.
"Siapa aku..." Sya berkata sendirian. Dengan gentar dia melangkah ke hadapan dengan harapan dia dapat bertemu dengan sesiapa. Sesiapa saja yang mengenali dirinya
Groar...
Bunyi deraman itu menghentikan langkah Sya. Peluh menitik didahinya,air liur ditelan kesat. Degupan jantungnya kini menghasilkan rentak yang luar biasa.
Groar!!
Seekor serigala laju melompat keluar dari semak ingin menerkam Sya.
"Argh!!" Sya menjerit akibat ketakutan dan terkejut. Serangan mengejut itu membuat Sya tersadung lalu tanpa sengaja dia mengeluarkan element aisnya ke arah serigala itu.
"Ais?" Ujar Sya lalu memandang tapak tangannya.
"Element baru!!" Sambungnya lagi dengan teruja lalu terlompat lompat.
"Huh, satu lagi element baru."
Arghh!! Sya memegang kepalanya yang berdenyut denyut. Perasaan ni...seakan akan pernah terjadi.
"Sya Adriana Advelyst." Sekali lagi. Suara yang sama terngiang ngiang dalam kepalanya.
"Siapa tu!!" Sya bersuara dengan berani. Dia memandang sekitarnya.
Seekor serigala putih kristal menonjolkan diri. Badannya yang seakan akan berkilauan itu membuatkan Sya terpegun.
"Siapa kau." Soal Sya lagi. Kata hatinya kuat mengatakan serigala tu tahu banyak benda tentang dia.
"Amber."
"Siapa Sya Adriana Advelyst?" Soal Sya.
"Siapa dia kau rasa?" Soalan dibalas soalan. Amber tersenyum penuh makna.
"Entah tapi dia seakan akan berkait rapat dengan aku." Ujar Sya dengan keliru.
"Seakan akan berkait rapat dengan aku..." Sya mengulangnya sekali lagi.
"Sya Adriana?"
"Nama aku Sya Adriana!!" Dia tersenyum lebar. Sungguh dia gembira. Walaupun hanya nama dia saja yang dia ingati, mungkin ni semua akan membantunya.
"Amber, kau kenal aku kan." Soal Sya kepada Amber tapi malangnya serigala putih tadi tidak lagi kelihatan. Hanya debu kristal saja yang berterbangan.
Tanpa hala tuju, Sya tetap melangkah. Bersedia untuk menghadapi segala kemungkinan yang akan berlaku.
Sempat juga dia memetik beberapa biji buah bagi mengisi perutnya yang kosong. Walaupun tidak dapat membuat dia kenyang tapi cukup sekadar mengalas perut memandangkan perutnya dah buat konsert I.O.S.
Nyum nyum!!
"Walaupun sedap tapi tetap tak kenyang. Mungkin aku patut berburu lepas ni." Ujar Sya sendirian lalu menyumbat lagi buah ke dalam mulutnya.
Langkah Sya terhenti. Dia memandang tiga laluan dihadapannya. Paling dia tak suka bila kena pilih jalan ni. Ada karang salah pilih, maut dah sapa dulu.
"Kiri? Tak." Kenapa tak? Sebab kita kena dahulu kan yang kanan dulu.
"Jadi kita ke kanan!!" Ujar Sya tetapi langkahnya dibawa ke laluan tengah pula. Dia tersenyum gembira lalu menyanyi riang.
"A B C D E..."
"Tolong!!"
YOU ARE READING
Uncontrobler Power 2 √
FantasySya Adriana Advelyst. Ramai menyangka dia telah lama pergi tapi tanpa sedar. Seluruh Alanstia sedang diperhatikannya olehnya. Keadaan Alanstia kembali diancam apabila satu persatu penduduk dijumpai mati pada tengah malam. Lena bersama yang lain kemb...