P/s Ejaan Adam tapi sebut Air-dem
" Sya, kau okay? " Soal Dragna apabila melihat Sya tiba tiba saja memegang dadanya. Seakan akan menahan perit." Aku okay. " Ujar Sya lalu tersenyum.
' Lima saja lagi. '
" Aku okaylah. Lagipun, ni bukan pertama kali aku tinggalkan tempat aku. " Ujar Olive dengan rimas. Sejak dia meninggalkan Crystal Lake, dia asyik ditembak dengan soalan yang sama saja.
Arean tergelak kecil. " Korang ni kelakar lah, betullah tu. Ni bukan pertama kali Olive tinggalkan tempat dia. Dia dah selalu sangat ikut Sya mengembara dulu. "
" Jadi, destinasi seterusnya ialah Skytopia. "
Arean dan Olive mula mendiamkan diri.
" Korang okay ke tak? " Soal Riana dengan hairan. Bagaikan ada suatu kejutan yang membuatkan mereka diam tak berkutik.
" Skytopia, perkampungan fairy. Kita tak boleh nak ke sana sebab kita tidak ada sayap. " Jawapan Arean itu menghampakan mereka semua.
" Auch! " Olive mengaduh kesakitan apabila Frost menolaknya jatuh dari kuda. Sejenis alat yang tidak diketahui terkeluar dari poket hoodie Olive.
" Sorry Olive, aku tak sengaja. "
" Olive, octorius kau. " Ujar Arean sambil menunjuk kepada alat yang terkeluar tadi.
" Yes, tak sangka aku masih simpan. " Ujar Olive lalu tergelak dengan kebodohan sendiri.
"BKalau Miya dengan Adam dengar mesti diorang kecil hati nanti. "
" Bukan sengaja. " Octorius miliknya ditiup dan bunyi sama seperti octorius milik Arean terhasil.
Setelah Olive habis memainkan octorius miliknya, laju sahaja Ellin bertanya.
" Kenapa octorius kau bentuk dia lain. "
" Setiap dari kitaorang ada octorius sendiri yang berlainan bentuk termasuk Sya. Kalau kau nak tahu, octorius milik Sya berbentuk cakera. "
" Dan setiap octorius menghasilkan bunyi yang berlainan sebenarnya dan memanggil orang yang berlainan. " Sambung Arean.
" Contohnya, Sya punya octorius. Octorius Sya berbentuk cakera yang bermaksud octorius dia berfungsi memanggil Arean manakala Arean punya berbentuk cangkerang yang boleh panggil aku. "
" Setiap octorius kitaorang berkait, bermaksud hubungan kitaorang boleh terputus jika salah satu octorius hilang. "
" Tapi-- "
" Olive gembira dapat jumpa aku sebab korang semua. "
Ellin dan Lena berpandangan sesama sendiri. Tidak faham bagaimana mereka semua boleh terkait dengan octorius itu.
" Sya dah tanamkan sesuatu dalam diri korang semua. Sebab tu korang boleh jumpa Arean. Nasib baik Arean masih simpan octorius milik dia, jadi dia masih boleh panggil aku. "
" Kau punya octorius bentuk rama rama, jadi? "
" Olive!! " Dari jauh kedengaran seseorang menjerit nama Olive dengan gembira.
" Diorang dah sampai. " Ujar Arean dengan ceria.
Dua orang pari pari sedang terbang ke arah mereka dengan laju. Yang perempuan bersayap kuning manakala yang lelaki pula bersayap hijau.
Sebaik saja kaki yang perempuan jejak ke tanah, lantas tubuh Olive dipeluknya erat.
" Miya. " Olive turut membalas pelukan gadis pari pari yang bernama Miya itu.
Jejaka pari pari itu mula membuat handshake bersama Arean sebaik saja kakinya mula jejak ke tanah.
" Adam, long time no see bro. " Ujar Arean bersama satu sengihan.
" How can kita berjumpa sedangkan Sya tiada. " Balasnya lalu tergelak.
Ellin tersenyum melihat mereka kembali bersatu tapi dalam diam dia juga cemburu.
Cemburu melihat, walaupun mereka sudah lama tidak berhubung tetapi hubungan mereka masih mesra dan akrab.
Tidak seperti dia, walaupun Airin sentiasa dekat tapi hubungan mereka yang kian renggang tidak membawa apa apa makna lagi.
" Ellin, kau okay? " Pertanyaan Miya menyentakkan Ellin yang sedang mengimbas memori mereka.
" Ouh urm... "
" Miya. Nama aku Miya. " Ujar Miya lalu tersenyum ceria.
" Oh Miya, aku okay je. "
" Thanks Ellin, sebab korang. Kitaorang dapat bertemu balik. "
Hahahahahahahambar betul
YOU ARE READING
Uncontrobler Power 2 √
FantasySya Adriana Advelyst. Ramai menyangka dia telah lama pergi tapi tanpa sedar. Seluruh Alanstia sedang diperhatikannya olehnya. Keadaan Alanstia kembali diancam apabila satu persatu penduduk dijumpai mati pada tengah malam. Lena bersama yang lain kemb...