35 | Four of Us

2.5K 190 7
                                    

" Sya!! " Nash berlari ke arah Sya yang keseorangan sambil melutut di tengah tengah bandar. Tangannya yang dipenuhi darah langsung tidak dipeduli.

" Nash, apa jadi? Mana yang lain? " Soal Nash panik melihat Sya yang membatu. Riak wajah Sya jelas menunjukkan sesuatu yang buruk berlaku.

" Sya?! " Kedua bahu Sya digoncang kuat. Cuba menyedarkan Sya kepad realiti.

" Nash, Sya!! " Ujar Luke pula yang baru tiba. Keadaannya sama seperti Nash.

" Apa jadi? " Serentak Nash dan Luke bertanya.

Luke menceritakan segala yang berlaku kepada Nash. Tersentak Nash mendengarnya, dia turut melalui perkara yang sama.

" Sya, mana yang lain? " Luke menyoal Sya yang masih berdiam diri. Dirinya seakan trauma. Sepatah pun tidak mampu diluahkannya.

" Kita tak selamat disini, jom tinggalkan tempat ni. " Nash memberikan cadangan. Tanpa banyak kata, mereka membantu Sya untuk pergi dari situ.

" Dapat detect yang lain? " Soal Nash melihat Luke yang berkerut kerut dahinya dengan mata terpejam.

" Tak. "

Nash melepaskan nafas berat. Keadaan Sya sedikit pun tidak berubah. Hairan mereka, apa yang ditakutkan sangat oleh Sya. Setahu mereka, Sya sangat kuat.

Knock knock!!

Bunyi pintu diketuk menyedarkan mereka dari lamunan. Segera Luke menuju ke arah pintu dan membukanya.

" Hye. " Sapa seorang gadis bergaun putih dengan senyuman manis.

Nash dan Luke berpandangan sesama sendiri lalu mengangkat bahu tanda tidak tahu.

" Dawn. " Dawn menghulurkan tangannya dan disambut Nash.

" Nash dan tu Luke. " Nash memperkenalkan diri ringkas.

" Tahu. " Ujar Dawn lalu selamba masuk ke dalam tanpa izin. Ruang atas dituju. Pintu bilik Sya ditolak lembut. Nash dan Luke hanya mengekor saja dari belakang.

" Sya. " Wajah pucat Sya ditenung lama.

" Apa yang berlak--- "

" Dawn. " Sya memotong kata kata Dawn. Kini, mereka tertumpu pada Sya.

" Kita dah kalah. "

Mati kata kata Dawn. Dia sedar, sebaik Sya berkata begitu. Dia tidak boleh mengubahnya.

Nash memegang bahu Dawn dari belakang. Cuba menyalurkan kekuatan pada Dawn.

" Apa jadi Sya? "

" Kai, dia dah ambil mereka semua. Dia dah ambil lost keys. " Ujar Sya tanpa perasaan. Bayangan saat mereka semua diambil kembali menerjah fikiran Sya.

Kedua tapak tangannya ditatap lama.

" Sya!! " Olive menjerit meminta tolong apabila sebuah portal menyedut mereka semua ke dalam.

Arean yang cuba pertahankan dirinya juga terus disedut masuk ke dalam. Tiada seorang pun yang tertinggal kecuali Sya Adriana Advelyst.

" You're nothing Sya!! "

Suara Kai bergema di dalam difikirannya.

" Tak!! " Sya menjerit sepenuh hati sambil menekup telinga. Nash dan Luke yang tersentak mendengar jeritan itu terus merapati Sya.

" Dawn! " Jerit Nash apabila Dawn tidak memberikan sebarang reaksi.

" Dawn!! " Dawn tersedar dari lamunan apabila bahunya digoncang hebat.

" Tolong!! "

Dawn masih keliru apa yang hendak dibuat apabila Sya menjerit seakan histeria. Jeritan Sya juga turut menakutkan Dawn yang sopan itu.

Dawn berundur beberapa tapak kebelakang sebelum terhenti. Baru dia teringat sesuatu. Dawn menyeluk ke dalam beg sandang coklatnya lalu mengeluarkan beberapa helai daun. Segera daun itu diletakkan di bawah hidung Sya supaya dia menghidunya.

" Jadi, macam mana? "

" Tiada seorang pun yang aku jumpa! "

" Aku pun. "

" Jadi, tinggal kita berempat je ke? " Dawn melepaskan nafas berat. Kemana Kai membawa mereka semua?

" Kalau bukan di Alanstia, mesti di mana mana dimensi! " Ujar Luke dengan yakin.

" Tapi kita perlukan Fawn. Dia yang selalu travel seluruh dimensi. "

" Mana kita nak cari dia?! " Soal Nash dengan teruja.

" Maaf Nash, dia dah lama tiada. "

Uncontrobler Power 2 √Where stories live. Discover now