28 | Lynx

2.8K 201 10
                                    

"Tok tok tok!!" Suara yang menyapa dari luar menghentikan Ellin yang sedang menghasilkan penawar bagi penyakit yang melanda.

Dia memandang ke arah Airin yang turut memandang ke arahnya, serentak mereka mengangkat bahu.

Ellin berjalan ke arah pintu lalu memulas tombolnya manakala Airin dibelakangnya.

"Hye!!" Mereka berdua disergah dengan terlebih dahulu sebelum sempat pintu itu dibuka sepenuhnya.

"Wargh!!" Airin menjerit penuh ketakutan lalu menghempas pintu itu supaya tertutup semula.

"Hello? Tok tok tok!!" Suara yang sama menyapa. Zein dan yang lain di tingkat atas turut berada di sana apabila mereka juga terganggu dengan suara itu.

Zein dengan penuh berani memulas tombol pintu, kepalanya menjengah keluar bagi melihat siapa yang datang.

"Hye!" Seorang gadis lynx ceria menyapa mereka.

"Urm hye, adik ni cari siapa?" Soal Lena dengan lembut. Dia membongokkan badan supaya ketinggian mereka sama.

"Cari kak Sya! Ellysha dengar dia dah balik sini tapi Ellysha tidak sempat nak jumpa. Jadi, dia ada ke tak?" Dengan penuh teruja gadis lynx bernama Ellysha itu bertanya. Badannya melompat lompat bagi melihat isi di dalam rumah.

Lena mengeluh berat lalu menggengam tangan kecil itu. "Adik, kak Sya dah tiada lagi. Dia dah lama tinggalkan kita."

Senyuman Ellysha mati, dia memandang tepat ke dalam mata Lena bagi mencari kebenaran.

"Tak. Tak mungkin." Dia memandang mereka semua dengan mata yang berkaca kaca. Ellin yang tidak sanggup melihatnya terus melepaskan genggaman Lena dan memimpin tangan Ellysha jauh dari situ.

"Akak, kak Sya belum pergi kan? Dia masih ada dengan kita kan." Langkah Ellin terhenti apabila Ellysha mula bertanyakan soalan.

Ellin menundukkan badannya lalu memegang kedua bahunya. Satu senyuman manis turut dihadiahkan.

"Adik, kak Sya belum pergi lagi. Adik janji jangan bagitahu sesiapa ye."

Mata Ellysha kembali bersinar, dia meyambut huluran pinky promise Ellin lalu tergelak.

"Macam mana Ellysha nak jumpa kak Sya?"

"Adik kenal abang Arean atau kak Olive?"

"Kenal!!" Ellysha menjawab dengan penuh teruja sambil melompat lompat.

"Adik tahu macam mana nak cari mereka?"

"Tahu." Kini nadanya berubah nada sebelum menghilangkan diri dengan tiba tiba.

"Tok tok tok!!" Kening Catrina terangkat sebelah apabila tiada ketukan tetapi hanya suara saja.

"Apa rajin sangat nak buat bunyi tu sedangkan boleh ketuk?" Dragna juga turut hairan. Kulit kuaci dibaling pada Catrina mengarahkannya supaya pintu dibuka.

"Kau kenapa pandai!" Catrina yang sudah berura ura ingin menyerang balas terpaksa membatalkan niat apabila suaranya si tetamu semakin kuat menyapa.

"Ye cari siapa?" Ujar Catrina sebaik saja pintu dibuka.

"Hye akak, saya cari kak Sya. Dia ada?"

"Siapa tu Catrina?" Soal Sya yang baru turun.

"Kak Sya!!" Tanpa izin, Ellysha melulu masuk ke dalam lalu memeluk Sya erat.

"Eyh Ellysha, bila masa kamu datang sini?" Sya turut terkejut dengan kehadiran gadis lynx itu. Namun tangannya tetap bergerak mengusap kepala si kecil itu.

"Baru je, Ellysha nak ajak Ayden tapi dia kena pergi sekolah."

"Nasib baik Ellysha tidak ajak dia ponteng." Ujar Sya lalu tergelak. Telinga musang Ellysha bergerak gerak tanda protes.

"Eyh tengok tu, telinga dia bergerak lah." Usik Sya lagi.

Dragna dan Catrina di situ tidak segan silu menggelakkan Ellysha.

"Ellysha nak pergi tengok kak Olive kejap." Anak tangga didaki dengan penuh berhati hati.

Pintu tanpa tombol dibuka, sekujur tubuh yang sedang berbaring ditatap Ellysha. Matanya beralih pula pada jejaka yang sedang lena tidur di sofa.

"Abang Arean." Ujar Ellysha perlahan lalu berjalan kearahnya.

Wajah Arean yang kepenatan ditatapnya, tapak tangannya dilekapkan pada dahi Arean.

Satu cahaya hijau meresap masuk, wajah Arean yang tadi kelihatan penat mula tersenyum. Selesa dengan keadaannya sekarang.

Ellysha beralih pula pada Olive yang tidur dengan ketakutan. Dia memanjat katil Olive lalu duduk disebelahnya. Jarinya diletakkan tepat pada bahagian jantung. Cahaya yang sama muncul dan meresap ke dalam.

"Get well soon kak Olive." Ujar Ellysha lalu melelapkan mata di sebelah Olive.

Hye guys,

Nak cakap yang Mika ada buat satu wattpad trailer yang tak seberapa.

Mika akan post dekat youtube and yang ada link saja boleh tengok.

Yang ada no Mika maybe Mika boleh tunjuk dekat ws.

Nanti Mika dah post,Mika roger roger.

Tu trailer wattpad untuk buku Mika yang seterusnya.

˙°Promise°˙

I got a job for someone who interesting with it,please check the comment section


Uncontrobler Power 2 √Where stories live. Discover now