" Argh, dia dah sampai. " Ujar Ash dengan marah lalu melompat turun dari bumbung.
" Kai Izay. Dah lama tak jumpa kau. " Ash berkata dengan sinis. Perlahan lahan dia melangkah ke arah Kai.
" Ash, seperti yang aku sangkaakan jumpa kau kat sini. " Kai menurunkan hoodienya lalu menyerang Ash dengan element apinya.
" Wow wow wow, selepas curi teknologi manusia. Kau curi element pula. " Ash menepuk tangannya kuat. Tanda memerli sikap Kai Izay itu.
Kai mengeluarkan rifle scar lalu menmbak Ash dengan mengejut. Ash sedaya upaya mengelak peluru yang bertubi tubi itu.
" Masuk perangkap. " Kai berkata perlahan di belakang Ash.
Terbuntang mata Ash apabila Kai tiba tiba di belakangnya.
Pak!
Kai menendang Ash dari belakang dengan kuat menyebabkannya terhempas. Dengan kelajuannya, Kai mengangkat pedangnya tinggi lalu
" Dua senjata? " Ujar Ash perlahan dengan terkejut.
Buk!
Ash ditikam menggunakan pedang akibat kelalaiannya.
" Ash." Sya berkata perlahan.
" Hey hey, takkan kauorang semua nak duduk diam je. " Kai tertawa kuat memandang yang lain.
Ellin yang melihat Ash telah dicederakan mengundurkan diri beberapa tapak.
" No turning back, Ellin. " Kai tersenyum lebar lalu berlari mendekati Ellin. Pedangnya diangkat tinggi lalu
Shing!
Terkedu Ellin melihat tembok tanah yang berada di hadapannya dengan tiba tiba.
" Kai. " Meleret nama Kai disebutnya.
Sya menjatuhkan dirinya dari bumbung itu. Sayap putih yang disimpan lama dikeluarkan dan dikepak dengan megah.
" Tak baik sapa orang macam tu. " Sya tersenyum manis lalu mengerdipakn sebelah matanya. Sekelip mata, anak mata kanannya dihiasi dengan pentagram berwarna warni manakala anak mata kirinya berubah menjadi hitam.
Tanah bergoncang hebat, beberapa ceracak ais muncul setiap kali Kai menjejakkan kakinya ke atas tanah.
" Hahahhaha Sya. Lama tak nampak kau. " Kai mendarat di salah satu dahan pokok lalu memandang tepat ke arah Sya.
" Tak terlalu awal ke Sya nak munculkan diri? " Soal Ellin seraya tertawa.
" Ah sorry sorry, aku tak dapat tahan tengok Ash kena tikam. " Ujar Sya lalu tertawa. Namun tawanya tidak berpanjangan apabila Airin bersuara.
"Sya? K-kau hidup lagi? " Tersentak Airin apabila melihat Sya betul betul di hadapan matanya.
Tidak ubah seperti yang lain, reaksi mereka sangat terkejut.
" Tak Sya, kau dah tiada sejak lima tahun lepas. " Zein turut bersuara dengan riak yang terkejut.
" Ehhh, tak gembira ke tengok aku hidup balik. " Sya juga mengambil tempat pada dahan pokok lalu membelek belek sayapnya.
" Maskudnya, kau yang bagi notis pada Shuu yang Ellin dan yang lain dalam bahaya masa ronda? " Ujar Shuri dengan tidak percaya
Sya menganggukkan kepalanya.
" Yang bagi cadangan untuk ke Fropie Forest tu pun kau? "
"Yup."
"Yan-- "
"Dah Ellin jangan imbas satu demi satu memori korang boleh tak? " Soal Kai dengan malas.
" Kai, jangan spoilkan drama jejak kasih ye. " Sya memberi amaran berserta pandangan mautnya kepada Kai.
" Kejap kejap, drama apa ni? " Maira menyampuk dengan rasa hairannya.
" Oh Maira. Kenalkan, Kai Izay. Cousin aku! "
" C-Cousin kau ?! "
" Aku dah kata, kau tak patut kenalkan aku macam tu, Sya. " Ujar Kai lalu tertawa.
"Aku fikirkan hari ni akan jadi drama air mata. " Sya mengeluh berat lalu melompat turun.
" Memang pun. " Ujar Ash lalu menuding jarinya ke arah rakannya yang lain.
Terkedu Sya apabila melihat Lena, Riana, Airin dan yang lain telah dibasahi dengan air mata.
"Sya!! Kau tak patut buat kitaorang macam ni tahu tak! " Riana masih lagi menangis teresak esak.
"Sorry sorry. Hehehe. "
" Aku masih tak faham. Musuh tetiba boleh jadi cousin? " Shuu masih lagi dalam tanda tanya.
" Sorry pasal tu, sebenarnya... "
"Kembar ?!
YOU ARE READING
Uncontrobler Power 2 √
FantasySya Adriana Advelyst. Ramai menyangka dia telah lama pergi tapi tanpa sedar. Seluruh Alanstia sedang diperhatikannya olehnya. Keadaan Alanstia kembali diancam apabila satu persatu penduduk dijumpai mati pada tengah malam. Lena bersama yang lain kemb...