44 | Missing

2.3K 159 2
                                    

" Sya!! " Jeritan Ellin menarik perhatian mereka semua. Kini semua mata tertumpu kepada Ellin yang sedang tercunggap cunggap itu.

" Sya hilang!! "

" Macam mana boleh hilang? Kenapa tak ada seorang pun yang perasan kalau dia ada keluar? Olive and Arean yang jaga kat dalam tak kan tak ada dengar apa apa yang pelik? " Ariella menghamburkan amarahnya. Sungguh dia risau jika ada apa apa yang berlaku kepada Sya. Tambahan, Sya masih belum pulih.

" Kitaorang tak tahu, tak ada satu pun mencurigakan. " Ujar Olive dengan perlahan. Sedaya upaya dia melarikan anak matanya dari memandang Ariella. Ariella kelihatan sangat menakutkan.

Ellin dan Ai berpandangan lalu melepaskan keluhan berat. Baru saja mereka berniat ingin bertemu Sya secara sendirian tetapi lain pula yang jadi.

Sudah hampir enam jam sejak Sya menghilangkan diri. Yang lain masih berusaha cuba untuk menjejakinya.

Violet bermundir mandir di ruang tamu itu. Dia merupakan orang pertama yang pulang. Hasilnya tetap sama, Sya langsung tidak dapat ditemui.

Tok!! Tok!! Tok!!

Pintu dibuka dari luar, kelibat Dragna dan Catrina kelihatan. Jelas terpapar riak kecewa di wajah masing masing.

Violet melepaskan keluhan berat.

" Pergilah rehat. "

Tanpa banyak kata, mereka berdua menuju ke bilik masing masing.

Hari sudah lewat malam, namun masing masing tidak menunjukkan tanda tanda ingin tidur. Biarpun ruang tamu itu dipenuhi ramai orang namun ianya masih sunyi.

" Sya!! " Frost menjerit dari dalam cell nya apabila melihat Kai mengheret Sya ya g tidak sedarkan diri itu tanpa belas kasihan.

Sya kemudiannya dicampak ke dalam kapsul yang boleh memuatkan dua orang. Secara automatik, beberapa wayar menjalar ke tubuh Sya lalu mencucuknya.

" A-Apa yang kau nak buat dengan Sya?! " Frost memandang ke arah Kai dengan penuh amarah. Menggigil tangannya akibat kebencian terhadap Kai. Jika dia tidak dikurung, sudah tentu Kai kini telah dibunuhnya.

Kai tidak berkata apa apa namun tangannya bergerak menekan suis merah yang berdekatan dengannya.

Argh!!

Kurungan Frost mengeluarkan elektrik yang kuat dari sebelumnya. Frost tersembam ke tanah. Matanya memandang ke arah Sya dengan berkaca kaca sebelum tidak sedarkan diri.

" Ellin!! " Dragna mengejutkan Ellin dari tidurnya apabila dia asyik mengigau menyebut nyebut nama Sya. Badannya juga basah akibat bermandi peluh.

Catrina menghulurkan segelas air kepada Ellin namun ditolaknya secara baik.

" Kau okay? " Catrina memulakan perbualan.

Ellin tidak berkata apa apa.

Catrina dan Dragna saling berpandangan.

" Rehatlah, kau mesti penat sebab semalam. " Catrina dan Dragna sudah berura ura ingin meninggalkan Ellin sendirian.

" Sya dan Frost dalam bahaya. " Dragna dan Catrina tersentak. Langkah mereka mati dan langsung tidak bergerak. Meraka kaku di tempat masing masing.

" Kai dah tangkap Sya. " Sambung Ellin.

" Macam mana Fawn? "

" Aku tak boleh nak jejak dekat mana Kai berada. Seakan ada benda yang menghalang. "

Jawapan Fawn menimbulkan riak kecewa di wajah mereka.

" Patut ke kita beritahu kawan Sya yang lain? " Olive mengusulkan cadangannya.

" No!! " Luke membantah.

" Tapi kenapa? Dalam saat macam ni, nyawa Sya lagi penting!! " Olive mula meninggikan suara. Tersentak mereka semua.

Olive yang menyedari akan kelakuan sebentar tadi terus meminta maaf.

" Tanpa Sya, kita semua tidak berguna. "




Uncontrobler Power 2 √Where stories live. Discover now