2 Years Later...
"Alanstia Academy." Sya menyebutnya dengan penuh kagum ketika tibanya dia dihadapan pagar academy yang tersergam indah.
Kakinya melangkah dengan penuh debaran didada. Mengharapkan tiada sesiapa perasan akan kehadirannya itu.
Langkah Sya terhenti sebaik saja suara gadis kedengaran marah didengarinya.
"Aduh mana pulak Lena ni. Orientasi dah nak start. Tapi batang hidung pun tak nampak lagi."
Nama Lena yang disebutnya itu menarik perhatian Sya. Lantas dia menyorokkan diri dan mula mengintai.
Airin berjalan secara ulang alik sambil mencekak pinggang. Resah melihat Lena tidak muncul muncul.
"Ala rilek lah Airin. Mesti dia sampai kejap lagi." Zein cuba menenagkan Airin sambil menariknya duduk di sebelahnya.
"Itu bukan masalahnya, harini genap dua tahun Sya pergi. Aku tak nak dia bersedih lagi." Suara marah Airin bertukar kendur. Begitu juga dengan suasana di situ yang mula menjadi suram.
Sya yang tidak dapat menahan air matanya dari jatuh terus berlalu pergi. Tidak sanggup mendengar perbualan mereka lagi.
Perkarangan akedemik dimasuki Lena tanpa sebarang rasa teruja. Dia betul betul tak de masa untuk melawat mana mana tempat dulu.
Langkahnya menjadi perlahan. Air matanya mengalir tanpa dipinta. Sama seperti dua tahun yang lalu. Hari pertama dia ni akedemik dulu. Sama macam harini, dia, Riana dan Sya terlambat semasa first day.
Langkahnya dibawa perlahan kini. Tiada langsung rasa tergesa gesa.
"Maaf." Ujar seseorang yang berkerudung kerana terlanggar Lena lalu berlalu pergi.
"Aura dia..." Sebaik saja Lena memandang belakang untuk melihatnya, dia hilang dari pandangan.
Akibat mata yang berair menyukarkan Sya untuk melihat dengan jelas. Semuanya hanya kelihatan samar sama sahaja dan membuatkan Sya terlanggar seorang perempuan turut menangis.
"Maaf." Ujar Sya pendek. Tersentak dia apabila melepasi gadis itu.
"Lena Anise." Ujarnya perlahan sebelum meneleportkan dirinya pergi. Takut akan kehadirannya disedari oleh Lena.
"Sya, jom turun minum!!" Panggil Riana kuat dari bawah. Mengajak adik adiknya yang lain menyertai minum petang.
"Eyh mana kakak?" Ujar Sya hairan apabila hanya kelibat Ash saja yang sedang tenang menikmati tehnya.
"Sya pasti tak nak berjumpa dengan mereka lagi?" Soal Raisya serba salah sambil melihat Sya yang kelihatan tenang. Sama seperti Ash. Seperti tiada apa apa yang perlu dirisaukan.
"Tak perlu kot." Ujar Sya lalu menghirup teh yang dibuat Raisya.
"Kenapa?" Soal Ash pula.
"Biarlah Sya jadi protecter diorang dari jauh." Ujar Sya untuk kali terakhir.
2 days before...
"Sama seperti ramalan, Sya kembali." Ujar Raisya dengan ceria sebaik saja kedatangan Sya dapat dirasakan dari awal bersama dengan kekuatan yang sangat kuat.
"Dan dia kembali dengan misinya yang seterusnya."
Hye guys, Mika again.
Sorry sangat lambat update sebab Mika betul betul busy lately ni.
So Mika decide nak hiatus, mungkin dalam dua atau tiga bulan memandangkan Mika kena banyak practise untuk pertandingan yang Mika join.
Sincerly, Ailyn Mika
YOU ARE READING
Uncontrobler Power 2 √
FantasySya Adriana Advelyst. Ramai menyangka dia telah lama pergi tapi tanpa sedar. Seluruh Alanstia sedang diperhatikannya olehnya. Keadaan Alanstia kembali diancam apabila satu persatu penduduk dijumpai mati pada tengah malam. Lena bersama yang lain kemb...