23 | A Little Help

2.9K 216 8
                                    

" Seriously Arean, jauh lagi ke? " Rungut Lena setelah hampir tujuh jam mereka berjalan tanpa henti. Matahari yang terik menyebabkan mereka bermandikan peluh.

" Haah, jauh lagi ni. " Ujar Arean dengan mengah. Jujurlah, dia turut penat ditambah dengan terik mentari. Kalau dengan Sya, mereka tidak pernah kepanasan sebegini rupa.

" Ellin atau Lena, korang tak boleh ke kawal pokok ni cover kita dari terik mentari ni? " Ujar Riana lalu mengesat peluh di dahi.

" Kau patut cakap awal awal, aku tak boleh buat sekarang. Aku dah penat, tak boleh nak buat. "

" Okay jadi siapa yang kawal pokok tu? " Ujar Airin dengan ragu ragu lalu menunjukkan ke arah pokok yang bergerak melindungi mereka dari mentari.

Ellin dan Lena berpandangan sesama sendiri lalu mengangkat bahu. Mereka memandang pula ke arah Arean.

" Tak, aku tak boleh kawal element. " Beritahu Arean dengan jujur.

" Woah, matahari pun dah tak terik. " Ujar Zein dengan kagum. Setahunya, yang boleh mengawal sinar matahari cuma yang memiliki element cahaya. Tetapi hanya 10% daripada warga Alanstia saja yang dapat memilikinya.

Bella dan Hazel yang berada tidak jauh dari mereka semua hanya tersenyum. Kebolehan bella mengawal cahaya dengan baik dan Hazel yang mampu berkomunikasi dengan spirit di hutan itu telah membantu mereka semua dalam diam.

" A little help won't change anything, right? "

" Kai, aku tak faham kenapa kau berdendam sangat dengan kawan aku. " Ujar Frost dengan bersandar lemah. Bibirnya juga kelihatan pucat dan beberapa lebam terdapat pada tubuhnya.

Kai berdecit kegeraman sebelum membuka mulut. " Dari dulu lagi, sebab Airin dan yang lain. Aku disisihkan oleh warga akedemi. "

" Sya bunuh ayah aku dengan kejam kau tahu? "

" Itu bukan salah Sya! Vold sendiri yang serang mereka dahulu. Tak kan Sya nak berdiam diri! " Bentak Frost. Panas telinganya mendengar segala kutukan yang dilemparkan tentang Sya.

Kai hanya tersenyum sinis lalu memandang bebola cahaya dihadapannya yang memaparkan Lena dan yang lain.

" Have a nice journey. " Asap hitam muncul diseliling Kai mula diserap oleh bebola cahaya itu.

" Apa lagi yang kau nak buat hah?! " Jerkah Frost. Dia tidak sanggup menyaksikan penderitaan rakannya yang lain lagi.

'Please be safe!!'

" Sya, kau okay? " Ujar Dragna dengan risau apabila melihat Sya tiba tiba saja tumbang. Lantas dia membantu Sya untuk bangun.

" Sya, kau okay tak? Apa jadi? " Catrina yang baru tiba lantas bergegas ke arah Sya. Risau dengan keadaan Sya kebelakangan ini.

" Aku rasa macam ada satu suara yang memberi amaran. Aku rasa tidak sedap hati ni. " Ujar Sya dengan risau setelah dia duduk.

" Perasaan kau je kot. " Dragna mula bersangka baik bagi menyedapkan hati Sya.

" Tak mungkin. Aku yakin kita ada terlepas pandang sesuatu. " Ujar Sya dengan yakin.

Dragna dan Catrina berpandangan antara satu sama lain lalu membentuk segi tiga bersama Sya.

Sejenis bebola cahaya lutsinar dihasilkan di tengah tengah mereka. Imej Lena dan yang lain mula kelihatan.

" Kita periksa sekali lagi. " Ujar Catrina.

Hye,Mika disini.

Harini Mika nak promote buku fantasi oleh AbeAmeen

Okay,tajuk buku tu Lagendary Magical Of Heroes. Korang bolehlah usha usha buku tu.

Buku tu dalam hiatus sekarang ni memandangkan author dia tengah tulis cerita tentang bulan Ramadhan ni!!

Basicly,Mika rate buku tu 8/10 sebab buku tu tak habis lagi. Frust sekejap,hehe

Jalan cerita dia best,lain dari buku fantasi yang Mika pernah baca. Nampak macam banyak idea untuk jalan cerita dia.

Anyways,ringan ringan lah pergi usha ye!! See you next chapter

Uncontrobler Power 2 √Where stories live. Discover now