CHAPTER 132 : WHAT ARE YOU CALLING ME?

647 80 8
                                    


Lebuhraya yang sibuk dengan kenderaan menyusur masuk,mereka ada aktiviti penting untuk dihadiri. Sebuah kenderaan hitam meluncur laju,lambang Mentari kelihatan dan agak kecil saiznya pada cermin hadapan.

"APA?!" Jerit Fasha terkejut.

"Haih kau... Tak menjerit tak boleh ke?" soal Ikhwan kerana dek jeritan Fasha hampir membuatkan kereta keluar dari landasan utama.

"Tak la.. Maaf,aku terkejut sebab kau tak beritahu yang kau dah kahwin...!" ujar Fasha lagi.

"Kau kan sibuk kat luar negara.. Macam mana aku nak beritahu..." jelas Ikhwan selamba.

"Sekurang-kurangnya,beritahu la aku.." ujar Fasha menyandar pada kusyen tempat duduk penumpang sebelah pemandu.

"Kilat Emas Mentari ambil berat status aku? Ni satu penghormatan..." ujar Ikhwan secara sarcasm.

"Jangan panggil panggilan lama aku boleh tak? Aku serius ni okay?" Fasha mula bengang.

"Kau comel bila tengah marah..." ujar Ikhwan tersengih dan Fasha memerah mukanya.

"Kau...." Fasha mengaktifkan kilatnya yang berwarna keemasan.

"Maaf.." ujar Ikhwan tersenyum dan Fasha mengembungkan pipinya,kilat diaktifkan sekali lagi.

"Wowowow.... Aku minta maaf okay?!" Ikhwan berkata tersengih kelat.

Tiada lagi gurauan dan perbualan,Ikhwan hanya mampu tersenyum sahaja. Fasha pula hanya memandang ke luar tingkap kereta,melihat permandangan luar lebuhraya di Mentari.

"Auntie Alisa..!!!" Alisa yang sedang sibuk menguruskan tanaman bunga,terhenti aktivitinya sebaik sahaja Aminudden memanggilnya lalu menghampirinya.

"Auntie berkebun rupanya,tak mengganggu ke ni?" soal Aminudden dan Luqman kelihatan menyusul dari belakang Aminudden.

"Tak apa.. Kenapa ni?" soal Alisa kehairanan melihat dua orang anak buahnya,seperti resah.

"Uncle mana?" soal Luqman.

"Dia kata pergi ke lapangan kapal terbang.. Ambil kawannya.." jelas Alisa.

Aminudden terus menarik tangan abangnya,Luqman pergi jauh sedikit dari Alisa. Tindakan dua beradik itu mendatangkan curiga,Alisa mencuri dengar dari jauh.

"Macam mana bang?" soal Aminudden.

"Kau tanya aku? Mana la aku tahu?" kata Luqman.

"Eh kau bang... Kalau auntie nampak uncle bawa balik perempuan tu,mahu tak beku istana ni...?!" kata Aminudden dan senyuman Alisa berubah kendur.

"Aku tengah fikir la ni..." ujar Luqman tetapi bahu Aminudden dipegang,mereka menoleh ke belakang.

"Boleh beritahu auntie lebih lanjut?" soal Alisa dengan senyuman menakutkan,dua beradik tercengang lupa dengan abiliti ibu saudaranya.

"DIA DENGAR!!!!"

Kereta yang dipandu Ikhwan membelok masuk ke dalam perkarangan istana,lalu parkir di tempat yang dikhaskan. Ikhwan keluar serentak bersama Fasha,wanita itu menggeliat panjang. Ikhwan terkejut apabila kelibat Alisa berdiri tidak jauh dari mereka parkir,Ikhwan mengangkat kening kerana isterinya menunjukkan senyuman tetapi lebih kepada senyuman membunuh.

"Apahal ni?" soal Ikhwan dalam hati.

"Waaa... Dia ke isteri kau Wan? How beautiful!!" kata Fasha tersenyum girang.

"Abaaaanngggg...." ujar Alisa dan cara panggilannya,Ikhwan sedar amat berlainan.

"Fasha..." kata Ikhwan dan Fasha menoleh ke arahnya.

CHRONICLES KAISER THREE : THE NEW LIGHT (C)™Where stories live. Discover now