„Osud míchá karty, my hrajeme.“ — Arthur Schopenhauer
Dolores Umbridgeová zuřila. Dalo jí spoustu práce přesvědčit Starostolec, aby souhlasili s Potterovým svědectvím a on to všechno pokazil. Měla jasný plán a ten kluk to úplně zničil.
Bylo to naprosto jednoduché. Předpokládala, že Potter nebude spolupracovat, takže měla skvělý plán jak ho donutit Smrtijedy nenávidět. Věděla, že Starostolec nebude stát proti rozhodnutí slavného Harryho Pottera.
A co z toho mělo plynout pro ni? Kdyby se veřejnost dozvěděla, že většinu Smrtijedů odsoudila zrovna ona k polibku, bylo by pravděpodobné, že by ji nechali na postu ministryně.
Jenomže Potter ve své dobrotě je naprosto nezlomný a ani po dnech mučení není svolný kohokoliv odsoudit k polibku. Teď už nemá šanci jakýmkoliv způsobem změnit stanovisko Starostolce. Už stačilo, že se tak dlouho snažil nevypovídat až nařídili použití veritaséra. A stav Hrdiny se jim také nezamlouval, ale tohle naštěstí nebylo v jejich kompetenci.
Nezbývalo, než doufat, že aspoň u Malfoyových nebude tak neskutečně dobrotivý a shovívavý.
Stočila zrak ke dveřím, kudy přicházel svědek Potter. Spíše byl bystrozorry podpírán a vlečen, než aby šel po svých.
Usadili ho na židli podobnou té, na které seděl Lucius Malfoy. I jemu se kolem rukou obtočily řetězy.Draco Malfoy scénu před sebou sledoval s hrůzou v očích. Harry Potter, jeho odvěký rival, ale zároveň zachránce kouzelnického světa, sem byl dovlečen jako nějaký trestanec. Oblečení měl potrhané a potřísněné zaschlou krví a jeho obličej vypovídal o spoustě ran, které musel utržit. Na nohou se nejspíš ani neudržel a jako svědek byl připoután k židli stejně jako obžalovaný. Začínal si uvědomovat, koho byly ty bolestné výkřiky, které slyšel v cele. Aniž by si uvědomil důvod, měl náhlou chuť se zachovat naprosto nebelvírsky a Harryho odtud dostat. Bohužel, neměl k tomu ani příležitost, ani odvahu.
Zřízenec přinesl lahvičku veritaséra a donutil Harryho ji vypít.
„Pane Pottere, jste předvolán jako svědek v případu odsouzení rodiny Malfoyových. Jaký je váš názor na činy Luciuse Malfoye?“
Harry se opatrně pokusil zvednout hlavu a podívat se na jmenovaného Smrtijeda. Spatřil šokovaný výraz ve tváři staršího muže a lehce se usmál.
„Můj názor je ten, že byl jedním z nejvěrnějších Smrtijedů. Nehnala ho však touha po válce, ale po moci. Pokud by byla mocnější strana Světla byl by na ní. Chtěl jen, aby jméno Malfoy bylo slavné a zapsalo se do dějin. To mu Voldemort taky sliboval. Dnes jistě už ví, že věřit mu byla chyba.“
„Je vinen, pane Pottere?“
„Ano.“
„V jakém stupni?“
„Ve druhém.“
Ministryně Umbridgeová tiše zaklela než opět promluvila.
„Lucius Malfoy se odsuzuje k patnácti rokům odnětí svobody ve věznici Azkaban. Odveďte ho.“
Po té, co bystrozoři odvedli Luciuse, přišla na řadu jeho žena.
„Pane Pottere, můžete spustit.“
„Paní Malfoyová nebyla Smrtijedkou, vzhledem ke své výchově pouze stála po boku svého muže. Pochybuji, že by na čemkoliv nesla vinu. A nebýt jejího činu, nebyl by Voldemort poražen. Jednoznačně nevinna.“
Statostolcem to zašumělo, ale jeho výrok nemohl nikdo zpochybnit, když byl pod vlivem veritaséra.
„Jste zproštěna veškerého obvinění. Odejděte prosím.“
Narcisa procházela kolem Harryho a jen tiše zamumlala.
„Děkuji ti.“
Nyní přišel na řadu Draco a vůbec netušil co od Pottera očekávat. Ze zamyšlení ho vytrhla skřehotavý Harryho hlas, který odpovídal Umbridgeové.
„Smrtijed? Zbláznili jste se? Je asi stejný Smrtijed jako já. Když se mi nastěhuje do baráku sám Voldemort, pochybuju, že ho nebudu poslouchat. Vždyť byl dítě a jednal pod tlakem. Jak ze strany otce tak i ze strany Voldemorta. Možná je rozmazlený blbec, ale určitě je nevinný.“
Umbridgeová se tvářila, že Harryho nejspíše prokleje. Pošlapal i její poslední naději.
„Pane Malfoyi, můžete jít za svou matkou.“
Pak pokynula dvěma bystrozorům.
„Víte, co máte dělat.“
Muži popadli Harryho a zmizeli za dveřmi.
Umbridgeová se zrovna chtěla zvednout, když se dveře rozletěly a v nich stál Kingsley Pastorek se svými muži.
„Dolores Umbridgeová, jste okamžitě odvolána z funkce ministryně kouzel a zároveň zatčena za zneužití své moci.“
ČTEŠ
Světlo a tma
FanfictionHarry Potter porazil Voldemorta v konečné bitvě a okamžité vlády nad ministerstvem kouzel se ujmula Dolores Umbridgeová. Hrdina, který svým činem ukončil válku, zmizel spolu s bystrozory odvádějícími zbylé Smrtijedy. Poslední zmínka o Harrym je z...