ADUHDUHDUH laparnya. Baru makan pun lapar balik. Kalau macam ni, macam mana nak diet? Sejak dua menjak ni, diet aku bukan saja ke laut, rasanya dah terlepas ke angkasa. Melantak macam orang bela saka.
"Nah hadiah untuk Lea." Satu sampul Kak Izzah letak di atas mejaku. Aku tayang riak aneh. Sampul? Surat? Surat cinta? Oh!
"So, jadilah ni?" Aku bertanya bersama senyuman nakal. Dapat mengagak isi kandungan sampul biru muda itu.
Kak Izzah tersipu malu.
"Alhamdulillah, Lea. Dua minggu lepas, akak dah bawa Haris jumpa anak-anak. Diorang suka sangat dekat Haris. Jenuh akak kena pujuk sebab diorang tak nak lepaskan Haris," kata Kak Izzah bersama senyuman bahagia.
Wajah berseri Kak Izzah, aku tatap. Menumpang fasa bahagia dalam hidupnya.
"Alhamdulillah, akak. Lea happy sangat akak dah jumpa lelaki yang betul-betul sayangkan akak. Allah duga kita bersebab kan? Kita sangkakan duri yang tak ada penamatnya. Rupanya, Dia nak hadiahkan bunga yang indah. Akak layak untuk bahagia. Selama ni, akaklah tempat Lea luahkan rasa, akak dah banyak bantu Lea untuk jadi isteri dan anak yang lebih baik."
Kak Izzah mengambil kerusi, lalu melabuhkan punggung bersebelahanku.
"Akak hanya tolong bagi nasihat berdasarkan pengalaman akak je, Lea. Lea bahagia sebab Lea tak pernah menyerah untuk jernihkan keadaan. Itu yang akak respect Lea. Selalunya, manusia ni ego kita melangit, tapi Lea tak macam tu. Mr Hakimi is so lucky to have you for the rest of his life," ujar Kak Izzah bersungguh-sungguh.
"Lea pun beruntung Kak Izzah, to have Haezril in my life. Bukan tu je, Lea bersyukur sebab dipertemukan dengan insan yang baik-baik belaka, orang yang selalu ada untuk Lea." Tangan Kak Izzah, aku genggam.
"Majlis akad nikah bila akak?"
"Bulan depan."
Aku melopong. Biar betul?
"Bulan depan? Serious la akak?"
"Ha'ah. Haris cakap, lagi cepat, lagi bagus."
"Tahniah, Kak Izzah!" Aku menarik Kak Izzah ke dalam pelukanku. You deserve him more than anyone, Kak Izzah. Alhamdulillah.
KENAPA Haezril tak balik lagi ni? Dia pergi bermesyuarat ke bertukang? Kedua jarum jam dah memacak. Menandakan pukul 12 pagi. Seribu kali aku telefon, seribu kali juga dia tak angkat. Walaupun aku cuba berfikiran positif, rasa risau masih bertapa di hati. Dia okey je kan? Haish, isteri lain seronok beradu waktu ni, aku pula tengah cari suami hilang.
Penat berdiri dan termundar-mandir macam itik hilang anak, aku ambil tempat di sofa. Termenung depan TV. Tak ada satu cerita pun yang mampu menarik perhatianku. Otak aku dah dijajah insan bernama Haezril Hakimi. Aku menguap panjang. Mata kian layu. Ya Allah, mengantuknya. Tanpa aku sedar, mataku tertutup rapat. Melayari bahtera mimpi.
MATA beratku terbuka kecil. Terjaga dek satu objek besar yang menghempap dahiku. Apa ni? Aku mula meraba-raba dahiku. Tangan? Tangan?! Bebola mataku mengembang. Ingin melihat pemilik tangan tersebut. Pecutan nadiku reda sejurus melihat gerangan di sisiku.
Haezril?
Perlahan-lahan, aku bangun dari pembaringan. Membetulkan urat-urat badan yang menyenget. Padah tidur atas sofa. Bila masa dia balik? Aku langsung tak sedar yang aku tidur berbantalkan paha Haezril. Jam besar di dinding, aku tengok. Dua pagi. Pandanganku melorot pada wajah lesu Haezril. Dia bersandar di sofa. Matanya tertutup rapat. Penat sangat agaknya.
YOU ARE READING
Awak Saya Punya, Only Mine! ✔
RomanceNina Fini | Karya Pertama Haezril Hakimi X Nur Azalea ~He's the piece that I miss and he's mine~ PREVIOUS ACHIEVEMENTS #1 IN BADBOY - 21/11/2018 #2 IN HATI - 23/11/2018 #3 IN CEO - 23/11/2018 #4 IN KASIH - 23/11/2018 #6 IN KONFLIK - 23/11/2018 Novem...