A bylo tady ráno. Jakmile se Troy vzbudil, sešel do kuchyně na snídani, kde to žilo. Od doby, kdy jeho otec odcestoval, byla Troyova matka uvolněnější. Neuklízela tak často celý dům a soustředila se spíše na práci, nebo na své kamarádky. Jednou z nich byla i Gabrielova tetička Clarence.
Když vešel do kuchyně, vzduchem se rozléhala vůně lívanců, která ihned zaměstnala Troyův čichový smysl. V rádiu si Hannah pouštěla veselou muziku a pohybovala se do rytmu. Její taneční kreace Troye rozasmály.
,,Dobré ráno, zlatíčko," řekla Hannah, když zpozorovala svého syna. ,,dáš si lívance?"
,,Moc rád," usmál se Troy a posadil se ke stolu. Nálada se v tomto domě o mnoho zlepšila. Troy se nemusel ničeho bát. Nic nemohlo překazit jeho a Gabrielův románek.
,,Tady to je," Troyova matka před něj postavila talířek s lívancema s porcí šlehačky na vrch. Kolem byly poházeny maliny a celá snídaně byla ozvláštněna sladkým sirupem.
,,Děkuju," poděkoval a s chutí se pustil do své královské snídaně.
Vedle ve žlutém domku to probíhalo jinak. Gabe se ještě zdržoval v posteli, přesně tak, jak bylo u něj zvykem. Tetička mu v kuchyni chystala misku plnou čokoládových lupínek, zalitých mlékem a strýček jen v trenýrkách pobíhal po domě a hledal nějaké kalhoty. Možná že bylo přece jen dobře, že byl Gabe ještě v posteli a nemusel tohle sledovat.
,,Clarencie, kam jsi mi dala vyprané černé kalhoty?" rozčiloval se, když je po dlouhém hledání nenašel.
,,No, víš..." začala zvolna jeho žena s vysvětlováním. ,,vyprala jsem je a oni se nějak srazily," zahihňala se.
,,Co si teď podle tebe mám vzít na sebe?"
To už se Gabe probudil. Když slyšel, jak se znovu strýček s tetičkou hádají, musel se usmát. Všechno bylo zase při starém. Protáhl se a vyskočil na nohy.
Otevřel ve svém pokoji okno a naklonil se, aby se podíval do okna naproti, které patřilo Troyovi. Najednou v něm zahlédl Troye, jak si svléká tričko a hledá si čisté ve skříni. Opřel si hlavu o dlaně a s úsměvem na tváři ho pozoroval.
Najednou se Troy podíval Gabrielovým směrem a zakroutil nevěřícně hlavou. Nemohl pochopit, že ho jeho přítel špehuje. Přišel ke svému oknu a provokativně se lišácky usmál. Gabe čekal, jaký bude jeho další krok. To, co Troy udělal, nečekal.
Troy zatáhl za šňůrku u okna, čímž přerušil Gabeovo slídění. Žaluzie se spustily dolů a Gabe už nemohl nic vidět a tak se šel rovněž připravovat.
Když oba vycházeli ze svých domovů, byli šťastní. Troy si propletl s Gabem prsty a věnoval mu pusu na tvář. ,,Není hezké někoho špehovat," dodal k tomu.
,,J-já... Možná by sis měl zajít k očnímu," pousmál se nevinně Gabriel.
,,Můj zrak se nikdy neplete," upozornil ho Troy. Věděl, jak to skutečně bylo, ale tohle provokování se navzájem se mu líbilo.
,,Nikdy neříkej nikdy," ušklíbl se jeho přítel, kterého Troy ze srdce miloval. Dal by za něj ruku do ohně, skočil pro něj ze skály, nebo přeplaval celý širý oceán. Hlavně, aby byl Gabe šťastný. Pro jeho štěstí by se zkrátka rozdal.
,,Cítíš se na to?" zeptal se Troy starostlivě. ,,Klidně bych tě ještě omluvil..." navrhl mu, ale to Gabe ihned zavrhnul.
,,Ne, už tak jsem dost zameškal. Zvládnu to, vždyť budeš po celou dobu se mnou a když tě budu mít po svém boku, skočím klidně i bungee jumping," uklidnil ho dostatečně Gabriel. Troy se tomu musel zasmát. Už jen ta přesdstava, jak společně skáčou z velké výšky, připoutaní na laně, plní nejistoty a taky adrenalinu.
,,Tak to musíme zkusit." Gabrielův šokovaný výraz ve tváři Troye rozesmál a pak si oba nastoupili do autobusu.
ČTEŠ
Gabrielovy trable
Historia CortaTmavovlasý Gabriel vyrůstá téměř celý život v péči své milosrdné tetičky a přísného strýčka. Jeho rodiče zemřeli při autonehodě, když byly Gabrielovy pouhé tři roky. Od té doby žije v malém žlutém domě, který patří manželům Stockholmových, v Květino...