31.

1.9K 165 2
                                    

,,Jak jsi se dnes měl?" zeptala se tetička Clarence Gabriela, který už minimálně hodinu seděl na pohovce v obývacím pokoji a luštil všemožné křížovky. To jediné odvádělo jeho myšlenky od Troye, proto se toho držel jako klíště.

,,Dobře," odpověděl zcela bez emocí. Pozorně psal písmenka a jeho mozek pracoval na plné obrátky.

,,Nepůjdeš za Troyem?" zajímala se, přičemž utírala prach, který usedl na nábytek. Měla o svého synovce starost a proto se snažila mu věnovat většinu své pozornosti. ,,Pohádali jste se?"

,,Dalo by se to tak říct," pokrčil ledabyle rameny, nad čímž musela tetička nadzvednout obočí. Než však stačila něco říct, Gabrielovi začal zvonit telefon. Hovor přijal ihned a ani nezkontroloval jméno volajícího. ,,Haló?"

,,Gabe," Ten hlas by poznal i kdyby kolem hrála ta nejhlasitější hudba.

,,Troyi," nasucho polkl a tetička zpozorněla. Věděla, že by mu teď měla dopřát soukromí, ale na to byla až moc zvědavá. ,,promiň mi to. Jsem špatný přítel, já jen-"

,,Nemusíš mi nic vysvětlovat. Chci tě jen vidět." Gabriela, slova jeho přítele, mile překvapila. ,,Přijdeš ven?"

Gabe se ani nezdržoval s odpovědí. Tryskem vyskočil na nohy a nechal spadnout křížovky na podlahu. Ve vteřině otevřel dveře, před nimiž nepostával nikdo jiný, než Troy. Ihned se mu vrhnul kolem krku. ,,Strašně moc se ti omlouvám."

Troy vydechl a usmál se.

,,Rád bych tě pozval do bistra na večeři," oznámil Gabe, jakmile Troye pustil. To byl úžasný nápad, aspoň by Troy nemusel strávit večer s Charliem, přítelem jeho matky. ,,Nemám sice řidičák, ale strýček by nás tam odvezl."

* * *

Už deset minut seděli oba u stolu v bistru a čekali, až jim servírka přinese jídlo. Ani jeden z nich se nepokoušel navázat nějakou konverzaci. Jako by jim to hrobové ticho, které mezi nimi panovalo, vyhovovalo.

,,Dobrou chuť," prolomila ho až mladá servírka, která jim přinesla jejich objednávky. Gabriel měl na talíři hranolky s kuřecími křidýlky, Troy zvolil raději hamburger.

,,Jsem rád, že jsem tady," pousmál se Troy a zakousl se do housky, plněné sýrem, salátem a velkým kusem masa. Nedokázal však přestat myslet na to, jak bude jeho mamka zklamaná, až zjistí, že se její syn neukáže. Jenomže Troy nemohl a ani nechtěl jejího přítele poznat.

,,Děje se něco, s čím by ses mi chtěl svěřit, Troyi?" Gabe ustaraně pohlédl na svého přítele a trpělivě čekal na jeho odpověď. Troy chvíli váhal nad tím, jestli mu to má říct. Gabriel vlastně nic nevěděl. Vůbec neznal situaci v jeho rozpadlé rodině.

,,Víš, Gabe, když si tady nebyl, táta si sbalil kufry a odletěl do Pekingu. Nechtěl jsem tě tím zatěžovat, protože krátce po tom, co zmizel, jsi se objevil. Všichni byli tak šťastní a já na všechno zapomněl byl taky šťastný. Jenže teď se všechno změnilo. Máma si našla přítele a jakmile se táta vrátí z Číny, mezi mými rodiči to skončí," dostal všechny ty pocity ze sebe. ,,promiň mi, že jsem ti to neřekl. Nevěděl jsem jak."

,,Troyi," spustil Gabe. ,,Ty se mi nemáš za co omlouvat. Moc mě mrzí, že se tvoji rodiče rozvádí, ale když něco starého končí, něco nového začíná. Pokud se tvá máma rozhodla jít do nového vztahu, musí být opravdu šťastná. Ten muž se jí musí líbit. Měl bys to s ním aspoň zkusit," poradil Troyovi s lehkým úsměvem.

,,Opravdu si to myslíš?"

,,Já to vím. Tvůj táta tě opustil, i tvou mámu. Tohle správný chlap nedělá. Neopouští svou rodinu," poznamenal Gabriel a natáhl ruku k té Troyově. Zdálo se mu však, jako by mu jeho slova něco připomínala. Jako by je už někdy od někoho slyšel.

,,Děkuju," Troyovy koutky úst se zvlnily do úsměvu. Ten byl však smutný. Všechno si to musel probrat v hlavě a rozhodnout se. Jeho táta byl v Číně, měl se vrátit za měsíc a půl. Za ten čas by se jeho matka mohla s tím mužem velmi sblížit. Bylo jen na něm, jestli v tom svou mamku podpoří, nebo se postaví proti ní.

Nikdy si svou rodinu nedokázal představit jinak. Nastala právě teď ta chvíle, kdy by měl dát šanci tomu cizímu muži a rozhodnout se pro takovou změnu? Lidé neměli rádi změny, a ani Troy nebyl výjimkou. Ale právě teď se rozhodl poslechnout své srdce, které bilo jen pro jeho milovaného Gabriela.

Ups! Tento obrázek porušuje naše pokyny k obsahu. Před publikováním ho, prosím, buď odstraň, nebo nahraď jiným.
Gabrielovy trableKde žijí příběhy. Začni objevovat