Nepříjemné vstávání, to bylo něco, co Gabriel z duše nenáviděl. Ještě, když se do domu vedle vás přestěhuje ranní ptáče, které vás vzbudí dřív než váš budík. Gabriel byl spíše noční sova a byl by schopen prospat klidně celé odpoledne. A v tuto chvíli by nejspíše ještě ležel v posteli, jenže nyní stál už oblečený a připravený do školy vedle Troye na autobusové zastávce.
,,Hmh, kde je ten autobus?" zeptal se Troy nedočkavě a Gabriel se rozzuřil.
,,Říkal jsem ti, že jsme tady BRZY! Teď jsem mohl ještě spát!" zanadával.
,,Jsi na mě... Naštvaný?" otázal se Troy, zatímco Gabriel zuřil, až mu zrudl celý obličej. Byl na Troye naštvaný, jelikož mu narušil jeho každodenní rutinu a dovolil si ji změnit. Což bylo pro tentokrát, ale příště si Gabriel řekl, že zamkne celý dům a zavře všechna okna. I dvířka pro kočku nechá zaterasit.
,,Opravdu se mě ptáš, jestli jsem na tebe naštvaný?" řekl klidněji.
,,Chápu," přikývl Troy. ,,Budeme prostě čekat v tichosti," oznámil a utichl.
* * *
Konečně se oba chlapci dostali do autobusu. I když byl celý přeplněný a špatně se v něm dýchalo, byli rádi, že se aspoň posadili.
,,Tak, máš na škole nějaké přátelé?" začal znovu s konverzací Troy.
,,Vlastně mám jen Kaylee," přiznal Gabriel. Troy se zatvářil překvapeně až trochu zaraženě.
,,Kaylee je tvá holka?"
Gabe zrudnul v obličeji, ale na druhou stranu se v duchu nemohl přestat smát. Kaylee byla vážně jen jeho kamarádka a takhle o ní nikdy nepřemýšlel. ,,Hah, ne, jen kamarádka, ale ta nejlepší."
,,Aha," špitl Troy a bylo na něm znatelně poznat, že se mu ulevilo. Ze všeho nejvíc si přál, aby si na škole našel přátelé, s čímž by neměl mít problém, jelikož pocházel z bohaté rodiny a měl tenisky dražší než Gabe batoh.
Když autobus náhle zastavil, oba si vystoupili a Troy se nedočkavě vydal ke škole, když se zarazil a všiml si, že se Gabriel zastavil. ,,Ty nejdeš?" zavolal.
,,Čekám na Kaylee," odpověděl Gabriel. ,,ale klidně běž."
,,Fajn," pokrčil rameny Troy a rozhlédl se kolem. Škola byla naprosto parádní, líbilo se mu tady a dokonce i ztratil trému a toužil se seznámit ještě víc než předtím.
Vstoupil do budovy s maximálním nadšením a pak vytáhl z kapsy od své bundy bílý papírek, který mu sloužil k tomu, aby našel ředitelnu. Měl vše dopodrobna rozepsané, takže nehrozilo, že by se ztratil. Jenže Troy se chtěl seznámit, tak se rozhodl schovat papírek s informacemi do kapsy a pomlčet o tom, že ho má.
Před sebou si všiml mlčící dívky, která stála u své skříňky a hledala něco ve své kabelce. Vlasy měla smotané do drdolu a na sobě měla drahý svetřík a černou elegantní sukni. Vypadala jako milá dívka, která má rozhodně svou partu přátel. Troy se proto vydal směrem k ní. ,,Ahoj," pozdravil jí.
,,Ahoj," blondýnka se na něj mile usmála.
,,Jsem tu nový, nepomohla by jsi ztracenému?" snažil se s ní flirtovat, ale to dělal naposledy na základce, kde měl za svůj život jedinou holku. Teď už o holky nestál, ale nechtěl, aby o tom někdo věděl na této škole.
,,Moc ráda," zabouchla svou skříňku a přehodila si kabelku přes rameno. ,,Jsem Tessa," natáhla svou křehkou ruku ke Troyovi, který jí hned přijal.
,,Troy, těší mě Tess," představil se a pak už to šlo jako po másle. Tessa přivolala své kamarády, aby byla první, kdo představí nového.
Zašla za svými pěti kamarádkami a pak rovnou za celým fotbalovým týmem, který byl ovšem populární. Troy měl najednou nespočet přátel a to ho ještě pořádně nikdo neznal. Stačilo, že měl hezkou tvářičku a atletickou postavu. Dokonce se rozhodl zkusit dnes konkurz do fotbalového družstva. Kdo ví, třeba bude mít velké štěstí a už zítra může po chodbách kráčet v těch úžasných mikinách, které měl na sobě každý, kdo patřil do nějakého sportovního týmu.
Vtom vešli do budovy i Gabe s Kaylee. ,,Říkám ti, ten kluk je divnej, nebude se ti líbit." Vyprávěl Kaylee Gabriel, když se najednou zastavil v chůzi a povšiml si Troye s Tessou, jak spolu někam míří a za nimi spokojeně kráčí fotbalový tým. ,,Chápeš to? Je tady pouhých pár minut a už je oblíbený."
ČTEŠ
Gabrielovy trable
Krótkie OpowiadaniaTmavovlasý Gabriel vyrůstá téměř celý život v péči své milosrdné tetičky a přísného strýčka. Jeho rodiče zemřeli při autonehodě, když byly Gabrielovy pouhé tři roky. Od té doby žije v malém žlutém domě, který patří manželům Stockholmových, v Květino...