Gabriel společně s Kaylee mířil do budovy školy. Stále mu bylo příšerně, ale pokoušel se to na sobě nedat znát. Každý z jeho spolužáků se věnoval sobě nebo rozhovoru se svými přáteli. Jemu se ale přesto zdálo, jako by ho svými pohledy dopodrobna studovali a při tom jim hlavou vířily ty nejhorší myšlenky.
Kaylee se náhle dotkla jeho ramene a Gabe sebou okamžitě cukl. „Nezdá se mi, že byl dobrý nápad, abys dneska chodil do školy."
„Nemůžu být po zbytek svého života zavřený v pokoji a hroutit se. Už jsem naprosto v pohodě."
„No tak jo. Když myslíš, že to zvládneš, až narazíš na Troye, tak ti teda věřím," prohlásila Kaylee. Gabe zbledl. „Bože, zapomněl si snad, že chodíte do stejné školy?"
„Ne, jasně, že ne. Akorát jsem na to příliš nemyslel," vysvětlil podrobněji, aby ho Kaylee pochopila. Zdálo se, že chce Gabrielova nejlepší kamarádka něco dodat, jenže ji přerušil příchod zrzavého kluka.
„Ahoj Gabe!" zvolal vesele Theo a přehodil paži kolem Gabova krku. Kaylee tomu jen nevěřícně přihlížela. „Jak se máš?"
„Ehm, jo, jde to," zamumlal nesrozumitelně.
„Vypadáš sklesle," usoudil Theo. „Nechtěl by sis s náma dneska někam vyrazit? Přisedni si k nám na obědě a domluvíme se," nabídl mu. Při pohledu na Gabrielův ztrápený obličej ho jako první napadlo, že se Gabe potřebuje dostat ven mezi lidi, ale hlavně se trochu uvolnit a pobavit.
„Díky, ale radši bych byl dneska sám."
„Stalo se něco?" zeptal se Theo starostlivě. Kaylee věděla, že o tom Gabe nehodlá mluvit a taky tušila, že teď v duchu tápe, co říct, nebo jak se vymluvit jen, aby nemusel odpovídat na otázku.
„Ehm, ještě jsem se ani nepředstavila. Jsem Kaylee," natáhla ruku směrem k Theovi a ten ji bez váhání přijal. „Gabe se mi vůbec nezmínil, že se s někým seznámil. A já jsem tady ta, která by měla o všem vědět."
„Myslím, že jsem si tě na té party nevšiml," poznamenal Theo zamyšleně. Zároveň uvažoval nad tím, jestli náhodou Kaylee není Gabrielova přítelkyně.
„Tos ani nemohl, nebyla jsem tam. Ale kdybych nemusela hlídat svou sestru, nenechala bych si takovou velkou věc ujít."
„Středoškolský večírek kapitána školního týmu není nijak velká věc. To mi věř. Ve finále je to vlastně docela nuda. Ale musím přiznat, že přece jen k něčemu to je dobrý. K poznávání nových lidí." Theo se obrátil na Gabriela a mrkl na něj. Rozhodl se to risknout, sledovat Kayleenu reakci a z toho vyvodit, jaký je mezi nimi vztah.
Kaylee se musela kousnout do rtu, aby jí čelist neklesla až ke kolenům. Něco jí říkalo, že se Gabe Theovi zalíbil možná o něco víc, než by měl. A že s ním Theo jen jako s kamarádem nepočítá.
Troy postával ve společnosti svého týmu u skříněk. Jeho spoluhráči mezi sebou probírali páteční zápas, který se blížil, ale on se do rozhovoru nepřipojoval. Vlastně je skoro nevnímal. Chodbou totiž procházel Gabriel s Kaylee a jakýmsi klukem, který Gabea objímal kolem ramen. Při tom pohledu sebou Troy trhl.
Rozhodilo ho to natolik, že se musel zády opřít o skříňky. Byl ten kluk náhrada za něj?
Troy by si nikdy nepomyslel, že se tohle stane. Že se z toho Gabe tak rychle dostane a začne chodit s někým novým. Musel ale uznat, že Gabriel nevypadal příliš vesele. Takže tu byla možnost, že se z jejich rozchodu také ještě nevzpamatoval.Gabriel se náhle otočil a zachytil Troyův zoufalý pohled. Skoro okamžitě ze svých ramen setřásl Theovu ruku, přestože věděl, že je na to pozdě a že si to Troy určitě vynaložil po svém. Tohle rozhodně nechtěl. Zastavil se v chůzi a vykročil k němu.
Troye jeho náhlá reakce zaskočila. Věděl jistě, že s Gabem mluvit nechce, a tak přinutil své nohy k rychlému pohybu. Bylo to správné rozhodnutí. Nechtěl, aby se spolu pohádali ještě víc. Už tak mu bylo příšerně kvůli tomu, jak na sebe křičeli. A jak se rozdělili.
ČTEŠ
Gabrielovy trable
Cerita PendekTmavovlasý Gabriel vyrůstá téměř celý život v péči své milosrdné tetičky a přísného strýčka. Jeho rodiče zemřeli při autonehodě, když byly Gabrielovy pouhé tři roky. Od té doby žije v malém žlutém domě, který patří manželům Stockholmových, v Květino...