Wspomnijmy, że rok 2018 był dla Ricciardo obiecujący. Australijczyk zwyciężył w dwóch wyścigach, lepszy wynik uzyskał tylko w roku 2014, w którym to zwyciężył trzykrotnie. Od 2014 roku Daniel jeździł w Red Bullu, przez 4 lata w tym zespole 29 razy stawał na podium, z czego 7 razy na najwyższym stopniu. W 2018 Red Bull zakończył współpracę z Renault i zmienił dostawcę silników na Hondę. Zmiana ta wywołała szum, bowiem Renault był dostawcą Red Bulla od 2007 roku. Przyczyną był m.in fakt, że Red Bull nie mógł mieć kontroli nad budową silnika, który często miał awarie. Renault zaś był rozgoryczony tym, że mając wspólne silniki osiągają oni słabsze wyniki. Przejście Riccairdo dolało tylko oliwy do ognia, ponieważ Red Bull chciał go zachować. Abiteboul i Horner często mieli ostre wymiany zdań między sobą i widać było, że sytuacja między Red Bullem i Renault jest napięta, zmiana dostawcy była tylko kwestią czasu. Jednak dlaczego Ricciardo przeszedł z tak dobrego teamu jakim jest Red Bull ?
Doradca Red Bulla, Helmut Marko zaatakował Ricciardo i stwierdził, że Ricciardo "Uwierzył w kłamliwe dane Renault". Według doradcy Red Bulla Renault Ricciardo zdecydował się na zmianę teamu, ponieważ uwierzył w kłamliwe dane francuskiego producenta. Helmut twierdzi, że Renault co chwilę pokazywał wykresy, według których już wkrótce ich silniki będą niezwykle konkurencyjne, najwyraźniej Australijczyk uwierzył w te dane. Od początku roku 2019 Ricciardo punktował tylko w jednym wyścigu, jest to wielkie rozczarowanie, ponieważ w sezonie 2018 zdobył 170 punktów, a w roku 2016 zdobył ich 256 i uplasował się, na mocnej, trzeciej pozycji. W tym sezonie McLaren, Alfa Romeo Sauber i Racing Point notują lepsze wyniki. Renault będzie ciężko utrzymać się na 4 pozycji konstruktorów w tym roku, ale czas pokaże...
CZYTASZ
F1 okiem kobiet
Non-FictionJak mówi tytuł, nie tylko mężczyźni interesują się królową motosportu (Rozdziały będą pojawiać się wtedy, kiedy przyjdzie mi temat do rozmów 💁♀️) Analizy wyścigów są pisane PODCZAS WYŚCIGU za rzeczy, które ujawnia się po wyścigu nie mam wpływu. Za...