"Kak Hasha." Hadha terkejut apabila melihat seorang lelaki berdiri di depan pintu bilik kakaknya mencium dahi kakak dia.
Hasha yang tersedar cepat-cepat menolak tubuh jejaka itu menjarakkan kedudukan mereka yang agak rapat. Air matanya diseka kasar. Pintu ditolak menutup rapat semula meninggalkan lelaki itu terpinga-pinga sendiri di luar bilik tidurnya. "Turun dulu. Nanti aku turun." Hasha terus berjalan melepasi Hadha melangkah masuk ke dalam bilik mandi untuk membersihkan diri.
Hadha membuka daun pintu kamar beradu kakaknya semula. Alangkah terkejutnya dia apabila lelaki yang tadi hilang diganti dengan Joey di depan matanya. "What are you doing here, Joey?"
"Surprise, carrot."
"Carrot? Joey, what are you doing here? How you..."
"My lil bunny, please. Don't you miss me? I miss you."
"No."
"Auch. You hurts me." Hadha cuba menarik tangannya yang dipegang Joey erat. Tangannya itu dibawa ke dada lelaki itu. "I miss you, carrot."
"Fine. I miss you too."
"Tak ikhlasnya."
Hadha tersenyum terhibur dengan sifat manja kekasihnya itu. Jarinya mencuit muncung bibir Joey. "I miss you too, boyfriend."
"That's my girlfriend. By the way, meet you future brother in law, Megat Arshad Xylan."
Jejaka yang berada di depan bersama kakaknya tadi berdiri di sebelah Joey. "Joey..."
"Don't look at me. I tak bersalah."
"I suruh bagi pengajaran dekat lelaki ini bukan suruh bawa dia ke sini."
"Aku yang suruh dia bawa aku ke sini." Celah Megat tidak mahu Joey dipersalahkan dalam hal itu.
"Carrot, let's breakfast. Your dad and your mom waiting for us dekat bawah. Let's go first." Hadha tidak sempat berkata apa-apa mengikut sahaja langkah Joey yang sudah menarik tangan dia pergi dari situ. "But, Joey..."
"Let them talk."
"But, Kak Hasha will..."
"Kak Hasha akan say thanks to you. Don't worry." Joey mencium belakang tangan Hadha sebelum meletakkan tangan kekasihnya berpaut pada lengan dia.
=========
"Hadha, can you get a towel for me. Please..." Megat terkedu apabila melihat tangan gadis itu menghulur keluar dari pintu bilik mandi meminta dihulurkan tuala. Matanya meliar mencari tuala milik Hasha. Nasib baik ada satu tuala diatas sofa dalam bilik tidur gadis itu. Lantas, dia berikan kepada Hasha. Beberapa minit kemudian, buat kali kedua dia terkedu kerana melihat Hasha yang hanya bertuala parasa pendek keluar dari bilik mandi. Rambut Hasha sanggul keatas menampakkan titisan-titisan air jatuh di leher jinjang gadis itu. Menelan air liur dibuatnya dia cuba menahan iman.
YOU ARE READING
PAWKY
RomanceBergelar pelajar universiti memang memakan duit yang sangat banyak. Yuran satu hal, buku hal lain juga. Kalau nak disenaraikan memang panjanglah sebut harga yang harus dilaburkan untuk hidup sebagai mahasiswa. Itu tidak lari juga buat gadis bernama...