[DUA PULUH DUA]

10.3K 470 15
                                    

"Jangan gelaklah! Abang Hisyam pun! Orang menangis boleh pula Daddy gelakkan orang." Makin besar ketawa Megat dan Hisyam melihat muka dan merah si comel itu merah. "Tuan, saya masuk dulu."

"Cakap dengan pilot saya masuk, kita boleh terus bergerak ke Jepun."

"Baiklah, Tuan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Baiklah, Tuan." Hisyam memanjat tangga masuk ke dalam jet peribadi milik majikannya. Tuan Megat dan Hasha diberikan ruang untuk berbual secara peribadi. Nampaknya tidak lama lagi, ketuanya itu akan menamatkan zaman bujang sebaik pulang dari luar negara.

"Hasha Irdina Qaisara." Megat mengusap lembut pipi gebu putih milik Hasha. "Aku nak kau jaga diri kau elok-elok."

"Daddy tidak sihat lagi. Kenapa Daddy masih berkeras nak ke sana? Tunggulah sihat dan baik dulu."

"Urusan ini penting, Hasha."

"Kesihatan Daddy juga penting. Jangan kerana nak kejarkan harta, kesihatan diabaikan."

Berat hati Megat untuk tinggalkan Hasha di Malaysia. Tapi, tugasnya diluar negar bukan hanya berkisarkan hal pejabat sahaja. Ada urusan lain, yang perlu dia jaga  dan selesaikan. "Aku akan jaga kesihatan aku. Kau jangan risau."

"Mentang-mentanglah Doktor Arin itu adik Daddy. Senang sahaja Daddy minta keluar cepat dari hospital."

"Hasha Irdina Qaisara, aku tidak mahu perpisahan kita hari ini dengan bebelan kau. Please."

Hasha rasa kasihan pula melihat muka jejaka itu yang keletihan letih. Tapi, bukan dia yang memaksa jejaka itu pergi. Megat sendiri menetap keputusan untuk pergi ke Jepun dan London. "Fine. I'm sorry, Daddy."

"Good girl." Dia mengucup lembut ubun-ubun gadis itu. Kemudian, bibirnya berhenti di depan bibir Hasha. "Aku dah curi first kiss kau. Jadi, aku akan bertanggungjawab atas jenayah mencuri ciuman pertama kau." Katanya sebaik melepaskan bibir warna merah jambu air itu. Sudah lama dia menahan jiwa, iman dan nafsu dari meragut bibir Hasha. Tapi, hari ini dia gagal mengawal semua itu.

"Daddy!" Hasha menepuk kuat dada Megat tanda marah

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


"Daddy!" Hasha menepuk kuat dada Megat tanda marah. Gadis itu mengesat kasar bibirnya dikucup tadi. "How dare you?!"

"Bibir merah jambu air ini akan jadi milik aku juga." Kata jejaka itu mencuit bibirnya. Dia menepis tangan itu kasar. "I hate you!"

PAWKYWhere stories live. Discover now