[TIGA PULUH LIMA]

11.3K 402 9
                                    

"Duduk sini." Kata Megat menepuk katilnya. Dia memandang lelaki itu masih tidak percaya. Pada mulanya, dia tidak mahu pun berdua dengan jejaka itu tetapi atas sebab Mak dan Bapa dia ingin berbual secara peribadi dengan Bonda, dia terpaksa menghormati privasi orang tuanya. "Hasha, are you okay?" Tidak sedar dia di dalam dunia sendiri, Hasha tersentak bila dia terasa ada sesuatu menyentuh pipi dia. Pandangannya bersatu dengan Megat.

"Yes, I'm fine." Jawabnya mengundurkan diri kebelakang tidak mahu disentuh oleh jejaka itu serta menjarakkan tubuh antara mereka berdua yang tadinya rapat. "Duduk sekejap. Give me 20 minutes. I'll explain everything termasuk apa yang berlaku selama aku hilang sebulan. Please." Suara lelaki itu seakan merayu.

"Okay." Katanya memberi peluang kepada jejaka itu. Dia duduk diatas katil. Terkejutnya Hasha apabila lelaki itu turut memanjat naik atas katilnya. "What are you doing, Mr Megat?" Soalnya kerana lelaki itu tiba-tiba mencabut butang kemeja putih satu persatu mendedahkan otot-otot yang mengiurkan.

 "What are you doing, Mr Megat?" Soalnya kerana lelaki itu tiba-tiba mencabut butang kemeja putih satu persatu mendedahkan otot-otot yang mengiurkan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Chill. Aku tak akan buat apa-apa buruk kepada kau." Megat membaringkan kepalanya diatas riba gadis kesayangannya. Tangan gadis itu dipegangnya dan dibawa letak atas kepala dia. "Can you?" Tanpa dia berkata lebih, tangan Hasha bermain dengan rambut hitamnya. "Thanks, baby girl." Matanya dipejam senang dibelai manja begitu oleh gadis itu. 

"Bagi aku habis cerita dulu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Bagi aku habis cerita dulu. Lepas itu, kalau kau ada soalan baru tanya. Jangan mencelah. Okay?"

"Hmm." Jawab Hasha faham. Sebaik mata Megat memandang dia, dia cuba melarikan pandangan agar mata mereka tidak bertemu. Masih terasa janggal walaupun sebenarnya hati dia sangat merindui lelaki itu. 

"Kau tahu tak pasal nama aku?" Soal Megat. Hasha menggeleng kepala tidak tahu.

"Xylan. Itu nama aku di negara Jepun dan semua kenal apabila nama Xylan disebut."

"Kenapa?" Tanpa sedar, Hasha bertanya kerana ingin tahu. Melihat mata Megat yang memandang dia, dia terus menunduk tidak berani. "Jangan takut dengan aku, Hasha. Please. It makes me hurt." Lelaki itu memegang dagunya supaya mata mereka bertemu. "Please." Pinta lelaki itu lagi. Akhirnya, dia akur membalas pandangan mata jejaka itu. Tidak mahu buat lelaki itu bersalah, bibirnya mengukir senyuman. "I miss this. I miss this smile, baby girl." Bibirnya lebih lebar tanpa sedar apabila Megat mencuit pipinya manja.

PAWKYWhere stories live. Discover now