Bab 41

10.3K 86 11
                                    

Sudah dua hari Alia terbaring,tubuhnya masih sengal sengal. Kesakitan masih terasa,kepalanya juga masih pening. Dia hanya berjalan ke bilik air sahaja. Makan minumnya semua disuap. Matanya sembab, air mata nya belum kering.

Dia tidak sedar semasa dia dibawa ke sini. Bila dia sedar,dia tahu dia dimana. Walaupun bukan bilik yang sama,tapi susun atur dan warnanya sama sahaja.

Alia berusaha bangun, cuma rasa sengal itu mengganggunya. Dia kebilik air. Mencuci muka. Menghilangkan mengantuk. Alia melihat wajahnya dalam cermin. Lebam masih kelihatan,jika disentuh terasa sakit. Bibirnya yang pecah sudah sembuh,hanya luka di keningnya sahaja belum sembuh.

Alia keluar ke almari,krim yang diberi Dev disapu pada lukanya. Masih banyak kesan lebam pada tubuhnya. Alia duduk dikerusi. Matanya memandang pada tingkap luar. Hatinya sayu.

Akhirnya aku kembali kesini...apa nasib aku...kali nie aku tak dpt lari..tak mungkin dev akan lepaskan aku...

Alia berjalan ke katil. Dia kembali berbaring. Air matanya mengalir.

Knp semua lelaki sama..buang bila puas...tak wujudkah bahagia itu....atau aku yang tak layak..sampai hati Shah...apa salah aku....

Alia berpaling, membiarkan air matanya mengalir. Sekurang kurangnya dapat melegakan sedikit rasa hatinya. Akhirnya Alia terlelap dalam tangisan.

------------------------------

Shah menyiapkan laporan yang diminta oleh papanya. Sengaja dia meyebukkan diri, supaya dia dapat melupakan apa yang terjadi.

"babyyy....."

Aslinda muncul dipintu pejabatnya.

"jom lunch.....i lapar lahhh..."

Aslinda merengek seperti biasa

"kerja i banyak...u gi lah makan sorg.."

"i bungkus kita makan kat sini ok..."

"i taknak....i takde seleralah nak makan.."

"takpe lah..i balik...i just nak bgtau...2mgu lagi i jadi wife u..."

Shah bersandar pada kerusi, fikiranya rusing saat itu. Benarkah Aslinda itu jodohnya. Jika teringat tentang mama,sepanjang mama sakit,Aslinda lah yang menjaga. Bila teringat hati Shah bagai terpujuk. Cuma Shah berharap Aslinda mampu berubah. Dia sudah nekad. Apa sahaja yang membahagiakan mama,dia akan turuti.

Shah meneruskan kerjanya. Dia sudah membuat keputusan. Kali ini dia sanggup bekorban. Dia akan belajar menyayangi Aslinda. Malah gadis itu lebih cantik dari Alia. Bila nama Alia terlintas difikiran, hatinya pasti bergetar. Cepat cepat dia membuang melupakan Alia. Dia meneruskan kerjanya.

              ----------------------------

Alia terjaga dari lenanya,terasa tubuhnya dipeluk kemas. Alia membuka mata,dia berpaling melihat kebelakang. Wajah Dev tersenyum penuh makna. Alia terkejut,tubuh Dev terus ditolak. Alia duduk.

"apa nie Dev .."

"lupa ke adik manis....."

Alia memandang wajah Dev, baru Alia teringat Shah sudah menjualnya pada Dev. Dia tidak dapat lari lagi.

"jom adik manis,layan abg ..."

Dev mendekati Alia.

Alia berundur kebelakang. Dia takut. Namun belum sempat Alia lari,Dev sudah menangkap kaki Alia. Sengaja dia mengangkangkan kaki Alia. Dia terus merebahkan tubuhnya menindih Alia. Tubuh Alia akan menjadi miliknya. Sudah lama dia meyimpan keinginan itu.

Bahagia....Wujudkah ia???Where stories live. Discover now