Bab 20

15.1K 113 6
                                    

Shah melangkap keluar dari bilik air, tuala dicapai membersihkan tubuhnya. Bunyi pintu tertutup, lekas dia melihat keluar. Di berjalan laju ke ruang tamu, Alia tiada disitu. Sepantas kilat Shah memakai seluar dan menyarung kemaja. Telifon dan access card diambil.

Dia berlari ke arah lift,Shah tau Alia tidak akan dapat keluar. Alia tidak mempunyai access card. Dia melihat pada screen lift melihat lift itu berhenti pada tingkat berapa. Akhirnya lift berhenti pada tingkat 4.

Shah terus menelifon anak buahnya. Memberi arahan pada mereka untuk mencari Alia. Shah yang berada dalam lift rasa tercabar,bukan sekali Alia lari. Marahnya menggunung.

Tiba di tingkat 5, Shah keluar dari banggunan itu ke ruang tempat kereta. Dia memasuki kereta.

"ada nampak perempuan tu..."

"takde lagi..kami dari bawah td pun takde nampak..."

"sial punya perempuan...nak lari dari aku...cari smpai dapat...dia ada kat sni...dia takde access card...dia tak boleh keluar dari sni..."

Hamuk Shah,tercabar dengan perbuatan Alia.

"bosss tgk kereta merah tu....."

Kereta terus diberhentikan dihadapan kereta merah itu. Shah keluar dari kereta,dia melihat Alia sedang meronta dalam pelukan seorang lelaki. Baru sahaja Shah melangkah,dia lihat Alia ditampar. Mereka bertiga terus meyerang kereta itu,namun lelaki itu sudah mengunci semua pintu.

Shah lihat Alia sudah terkulai di tempat duduk penumpang. Panas hatinya melihat Alia disakiti begitu. Lelaki Nigeria itu enggan membuka pintu. Daus mengambil kayu di kereta,ingin memecahkan cermin kereta pemuda itu. Lekas lelaki itu membuka pintu,belum pun sempat lelaki itu berkata apa apa, Shah sudah merentap dia keluar dari kereta. Penumbuk dihayun tepat ke muka lelaki tersebut. Balasan untuk dia menampar Alia.

"selesaikan dia...."

Shah memberi arahan pada anak buahnya.

Shah terus ke pintu tempat Alia,pintu dibuka. Alia tidak sedarkan diri. Tubuh Alia dia digongcang berkali kali....

"aliaaaa....aliaaaaa bangun...aliaaaaa..."

Kerisauan mula terbit dihatinya.

Pipi Alia di pegang,ada darah pada mulutnya. Mungkin tamparan lelaki itu kuat hingga berdarah. Shah memeluk tubuh Alia,tubuh itu digendong keluar dari kereta.

"dahhhh....tolong aku bawak dia naik..."

Dua lelaki itu berhenti memukul lelaki warga asing itu. Mereka membawak Alia naik semula ke atas.

Shah rusing melihat Alia masih lagi tidak sedar. Doktor Kamarul sudah dihubungi. Doktor itu adalah doktor untuk keluarganya.

Setiba doktor itu,dia terus merawat keadaan Alia. Lama dia melihat Alia. Shah yang dari tadi di situ, dipandang. Mereka bersembang seketika,sebelum doktor itu beredar Shah sempat berpesan agar tiada siapa pun tahu tentang Alia.

"ok shah....cuma lebam lebam di badan dia i tak rasa sebab kejadian tu....shah jgn sakiti dia....i kenal u shah..."

Doktor Kamarul menasihati Shah,sudah lama dia mengenali Shah. Sudah ramai wanita yang Shah bawak berjumpa dia. Lebih dari lebam pernah dia rawat. Pernah Shah membawa seorang wanita yang kesakitan,katanya Shah menumbuk perutnya ketika bersama.

Shah hanya tersengeh. Tidak mampu dia mempertahankan diri. Memang itu salahnya.

Setelah doktor itu pulang,Shah mengambil handphone, whatsapp dibuka. Dia menghantar pesanan kepada pembantu peribadinya yang dia tidak masuk semula ke pejabat.

Anak buahnya disuruh mengambil keretanya dia pejabat.

Shah melihat Alia terbaring,nampak lena tidur gadis malang itu. Marahnya pada Alia sudah tiada. Dia kasihan melihat Alia saat itu. Dia lihat Alia meraung saat diceraikan suaminya. Dia menjadi saksi segala kejadian itu. Melihat Alia meronta ronta saat ditarik,saat Alia memeluk kaki suaminya minta tidak ditinggalkan. Dia jadi tertarik pada Alia,sebab itu lah dia membeli Alia.

Dia berbaring di sebelah Alia. Letih melalui hari ini. Wajah Alia dipandang, dahi Alia dikucup perlahan. Dia kembali baring. Matanya terpejam.

Bahagia....Wujudkah ia???Where stories live. Discover now