Petang ini aku duduk di kawasan terbuka resort,memandang jauh mengenang kesakitan yang membawa aku kemari.
"Aku dah ada perempuan lain,jauh lebih sempurna dari engkau yg mandul...."
Bagai halilintar membelah hati aku.Sumpah aku terluka,perkahwinan kami baru berusia 2tahun.Aku juga inginkan anak,tapi siapa aku untuk menidakan kehendak Allah.
"Kalau suka atau tak..aku nk kawen dengan perempuan tu..klau kau tak boleh terima..kau boleh berambus dari sini..." suara Ikram bagaikan ribut.
"Ya Allah abg..takde sikit ke rasa kesian dekat syg,isteri abg sendiri..syg pun nak anak..tp bkn kehendak syg semua nie..." air mata sama laju turun.
"Aku tak cintakan ko lagi...ko boleh hidup kat sni smpai mampus...aku gantung ko tak bertali...." ucapan terakhir dari seorang lelaki yang pernah buat aku bahagia.Tangisan aku bagai tiada kesan pada Ikram,rintihan aku bagai tiada kedengaran pada dia.Mana hilang cinta itu,mana hilang sayang n kasih itu suamiku.
Saat itu dia melangkah pergi...hanya air mata mengiringi langkah itu.Demi allah aku tak redho dengan semua ini.Demi allah kamu tak kan pernah bahagia.Demi allah kamu akan rasa sakitnya sama seperti aku..
Cinta terbina 6 tahun musnah begitu sahaja...Anak menjadi sebab aku disiksa sebegini.Alasan yang sangat bodoh pada aku.Sedangkan kau sebenarnya sudah jumpa cinta baru,kau sudah buang aku tanpa sedikit rasa bersalah...
Air mata mengalir aku sekat,kuatkan hati Alia....pasti ada bahagia untuk aku di kemudian hari...
"nak kongsi apa2..." suara Amir tiba2 kedengaran disebelah aku.
Segelas air dan sebekas tisu bertukar tangan.
"thanks untuk nie..." sambil aku angkat segelas air...Aku telan...perit rasanya...seperit derita aku.
"ok ke.."
"tipu kalau ckp ok kan...demgan air mata mcm nie...hahaaha..." sengaja aku ketawa menutup malu..
"ketenangan disini nampaknye belum dapat sampai ke hati awak...menangis lah Alia...menangis lah sampai puas..lepas nie jgn menangis lagi untuk benda yg sama.." ucap Amir sambil melangkah pergi.Terkesan dengan kata kata Amir..Aku tak boleh menangis lagi,sedangkan mereka sedang bahagia.Dia buang aku kenapa tidak aku juga buang dia.
YOU ARE READING
Bahagia....Wujudkah ia???
RomanceMencari secebis cinta ibarat aku mengemis di lorong hina.... Cinta pada mereka hanya keseronokan sementara...sedangkan pada aku cinta adalah segalanya.... Pengkhianatan tanpa henti membunuh cinta yang aku sendiri pertahankan.... Demi sekelumit rasa...