Chapter 9

428 21 1
                                    

When you love someone, you don't have a choice. Love takes your choices away.

Jacob p.o.v.

Ik kreeg door dat Renesmee lag te slapen toen ik bij mijn huis aankwam. Ik grinnikte. Bij elke kans dat ze kon slapen nam ze hem. Slaapkop.

Ik besloot haar maar in mijn bed te leggen, want het was inmiddels al kwart voor 1 s'nachts en anders zou ik haar ook nog eens naar haar huis moeten brengen. En dan zou ze sowieso wakker worden, en dat wilde ik niet.

Ik besloot nog even naar de woonkamer te gaan en wat tv te kijken. Billy lag al op bed. Na zo'n 10 minuten gezapt te hebben kwam ik tot de conclusie dat er niks leuks op tv was. Dus ik gaf het op en zette de tv uit.

Ik kroop bij Renesmee in mijn bed. Het was een eenpersoonsbed, maar Renesmee en ik waren gewend om zo te slapen, echt. Renesmee's bed was groter dan de mijne, maar toch niet zo groot als een tweepersoonsbed. Ik besloot nog even snel een wekker te zetten zodat Renesmee zich niet zou verslapen voor school, wat ze anders denk ik wel zou gaan doen, en viel toen in slaap.

Toen ik wakker werd en ik me iets van honderd keer had omgedraaid om verder te proberen slapen gaf ik het op. Ik merkte pas op dat er niemand meer naast me lag toen ik rechtop ging zitten. Toen ik op mijn wekker keek werd het al snel duidelijk waarom.

10:23 am

Ik bleef nog even zitten, knikkebollend, ik was nog moe, en kwam daarna met tegenzin mijn bed uit. Ik liep naar de woonkamer en plofte neer op de bank. Billy was ook al wakker en las een of andere krant.

'Renesmee is vanochtend al naar school gegaan, het lukte haar niet om je wakker te maken dus heeft ze je door laten slapen.' Zei hij zonder van zijn krant op te kijken. 'Oh.' Ik grijnsde. Ja, ik kan best diep in slaap vallen.

'Ik ga even douchen.' Zei ik toen ik opstond.

'Renesmee is wel gegroeid, vind je niet?' Zei Billy net voordat ik volledig op stond. 'Ehm, ja. Denk ik. Ik heb het niet echt door.' Oké, waar was Billy nu weer mee bezig. 'Ja... Snap ik.' Zei hij. Het gesprek viel stil, dus liep ik naar de badkamer. 'Je bent trouwens niet goed in geheimen houden.' Zei hij op het moment dat ik de deurklink van de badkamer pakte.

Het werd me nu snel duidelijk waar Billy mee bezig was.

'Wat?'

'Wilde je je relatie met Renesmee geheim houden, of zo?' Ik zag de blik op zijn gezicht, en moest grijnzen. Hij keek niet meer in zijn krant, maar naar mij. 'De volgende keer dat er wat gebeurt zal ik het je vertellen, pap.' Zei ik zo braaf en sarcastisch mogelijk als het maar kon. 'Mooizo.' Zei hij. Ik grinnikte en liep de badkamer in.

[]

Het was een halfuur voordat Renesmee uit zou zijn dus ik besloot haar op te gaan halen. Ik wist niet hoe ze naar school was gegaan, maar ze zou het vast niet erg vinden. Hoop ik. En ik hoopte ook dat ze niet gebracht was want in dat geval zou Emmet of wie dan ook haar ook op halen en zouden er 2 mensen de zelfde persoon gaan ophalen. Waarschijnlijk niet, aangezien Alice dat vast wel ziet in haar visioen.

Ik was iets te vroeg bij haar school en wachtte totdat de bel was gegaan. Kort na de bel kwam Renesmee naar buiten lopen. Na een tijdje had ze pas door dat ik er was.

Ik zag hoe ze "oh" zei, waardoor ik kort grinnikte. Ze rende met kleine stapjes naar de auto en ging zitten. 'Het is ijskoud buiten.' Zei ze toen ze de deur dicht deed. 'Het is 10 graden.' 'Ja, maar daar ben ik niet op gekleed.' Zei ze. 'Je hebt 24/7 standaard koorts, dus je moet niet zeuren. Andere mensen hebben het kouder.' Zei ik met een sarcastische ondertoon. Renesmee rolde met haar ogen. 'Toch is het koud.'

Possible (DUTCH)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu