Chapter 21

237 13 1
                                    

Luister naar het liedje:) Wake Me Up - Ed Sheeran. Ik vind het wel bij dit stukje passen ?

______________________________________________________

Hope,
It's the only thing stronger than fear.

Jacob p.o.v.

De 4e dag zonder Renesmee.
De 4 dagen zonder het meisje waar ik verliefd op was.

Hoe ik de laatste 4 dagen had doorgebracht?
Depressief in mijn kamer.

Ik zat dit keer in de woonkamer ipv mijn slaapkamer, op de bank. Met opgetrokken knieën staarde ik voor me uit.

'Jacob?' Billy kwam de kamer in. 'Hmh.' Mompelde ik. 'Wat is er?'

Wauw, het heeft 4 dagen moeten duren voordat Billy doorhad dat er iets mis was. 4 dagen.

'Niks.' Mompelde ik.
'Vertel het, Jacob.'
'Niks meer dan een ruzie.' Mompelde ik. Kippenvel liep over mijn rug bij het denken aan Renesmee. Ik miste haar.
'Met Renesmee?'
Ik gaf een kleine knik.
Billy zweeg een tijd. 'Ik zal me er maar niet mee bemoeien.' Zei hij. Ik stond snel op en liep snel naar buiten gevolgd met een harde klap van de deur die ik dicht gooide. Oeps. Dat was eigenlijk niet de bedoeling.

Ik wandelde een tijd door het strand en besloot naar Tate te gaan. Renesmee is er op dit moment toch niet, ze is op school.

Alles in de buurt van het huis van Tate rook naar hem, maar ook naar Renesmee. De zoete geur van Renesmee. Ik wilde haar niet ruiken, want dan zal ik haar nog meer zou missen dan ik al deed en zou ik haar vergeven terwijl dat niet de bedoeling was. Ik opende de deur met de sleutels die ik van hem gekregen had en hing mijn jas op de kapstok.

Shit.

Toen ik me om draaide en vrolijk 'hoi Jake' zei, zag ik Renesmee op de bank zitten. Ze was toch op school.

Of was ik zo dom om te vergeten dat het weekend was.

Ik keek snel weg uit Renesmee's blik en keek naar Tate. Hij keek me ongemakkelijk aan.

'Ik ga wel weer.' Zei ik terwijl ik mijn jas weer van de kapstok pakte.
'Nee, ik ga wel.' Hoorde ik Renesmee zeggen. Zonder me een blik te geven pakte ze haar jas, zei 'doei' tegen Tate en liep ze de deur uit.

Damn, wat miste ik haar.

Langzaam hing ik mijn jas weer terug en liep ik licht verbaasd naar Jacob toe. 'Hoeist?' Vroeg ik alsof er niets aan de hand was.
'Dat kan ik beter aan jou vragen.' Zei hij met opgetrokken wenkbrauwen. 'Dude, volgensmij heb jij meer last van die ruzie dan Renesmee zelf.' Zei hij.
Ik keek weg.
Renesmee zal het wel opgeven.
'Kom op, Jacob. Hoelang ga je dit nog volhouden?' Zei hij. Ik keek hem licht geïrriteerd aan. 'Net zolang totdat ze het opgeeft.' Antwoordde ik. Tate zuchtte. 'Goed dan.'

'Wil je wat drinken?' Vroeg Tate. Ik schudde mijn hoofd. 'Waarom was Renesmee hier?' Vroeg ik.

Alsof ik dat zelf niet wist.

'Ehm, nou. Gewoon.' Zei hij. 'Waarom ben jij eigenlijk hier?'

Ik rolde mijn ogen en keek voor me uit.

'Hoe zit het eigenlijk met dat meisje waar we voor gewed hebben?' Vroeg ik.
Ik wilde ergens anders aan denken.

'Over dat gesproken.' Zei hij met opgetrokken wenkbrauwen. 'Ze valt niet op jongens.' Zei hij. Hij keek me met een neppe pruillip aan. Ik barste in lachen uit.
'Not funny. Not at all.' Bromde Tate. Ik stopte met lachen. 'Volgende keer beter.' Grijnsde ik. 'Maar dit keer krijg ik die 20 euro.' Ik hield mijn hand op.

'Dude! Ik heb een fucking reis naar new york voor je betaald!' Zei hij. 'Dat was niet voor mij, maar voor ...-Renesmee. En, een weddenschap is een weddenschap.' Mijn adem bleef kort hangen bij het zeggen van haar naam.
Renesmee.
Ik miste haar.
Tate rolde alleen maar met zijn ogen en liep naar een vaas, waar hij een €20 briefje uit haalde. Hij liep terug en legde het in mijn hand. Triomfantelijk stopte ik het in mijn broekzak.

'Dus jij bewaart je geld in een váás?' Vroeg ik. Tate knikte. 'Geef toe, jij wist het niet eens. Dus hoe zou een inbreker dat moeten weten?'

Daar had hij een punt.

[]

Dag 8 zonder Renesmee.
Dag 8 dat ik haar miste.
Dag 8 dat ik me leeg voelde.
Dag 8 dat ik depressief was.
Dag 8 dat ik kortaf tegen Billy was.

Dag 8, dus. Ik haatte dit, en ik dacht dat Renesmee het wel op had gegeven. Maar nee.

Ze was veel, véél eigenwijzer dan ik wist.

Ik besloot naar Tate te gaan. Want ik had geen zin meer om op mijn kamer te zitten. Een week naar hetzelfde punt staren begint ook een keer te vervelen.

Renesmee had school, dus ik wist zeker dat ze er niet was. Als ik haar nu zou zien had ik haar waarschijnlijk om de armen gevlogen en nooit meer losgelaten en zou ik het haar vergeven. Nee, Renesmee zien was geen goed idee.

Ik opende de deur van Tate en liep naar binnen. Tate was er niet.
Oh. Tate was op zijn werk. Dat was iets waar ik niet aan gedacht had.

Het eerste wat ik rook was een ijzerige geur.

Bloed.

Renesmee's bloed.

Ze had waarschijnlijk een bloed neus gehad, alweer.

Ik slikte en probeerde niet meer door mijn neus te ademen. Elk ding wat me aan Renesmee denken deed liet me haar meer missen. Ik haatte dit.

Ik dwaalde wat rond door het huis. Keek of hij eten had, had hij niet. Ruimde wat dingen op. Ging zitten op de bank. Stond weer op. Liep weer rond. At droge crackers die niet te vreten waren. Ging op de bank zitten.

Deur open.

Eindelijk.

Tate kwam binnenlopen en hing zijn jas op. Hij liep naar de keuken, maar bleef staan. 'Oh.' Zei hij toen hij me opmerkte. 'Ook hallo.' Mompelde hij. 'Hallo.' Zei ik terug. Tate liep verder naar de keuken en toen hij doorhad dat er niets te eten was liep hij terug en ging hij zitten. 'Wat doe je hier?' Vroeg hij. Ik haalde mijn schouders op. 'Ik kon wel wat gezelschap gebruiken.' Zei ik. Tate schudde zijn hoofd licht grijnzend. 'Dude, je hebt twee keuzes. 1) je vergeeft Renesmee zodat je er weer degelijk uit gaat zien of, 2) je vergeeft haar niet en blijft er uitzien als een of andere junk en krijgt een hartaanval elke keer dat je haar ziet als ze hier is.'

Ik koos voor 2.

Ik keek kort weg. 'Je komt op het goede moment.' Zei Tate terwijl hij de tv aanzette.

Tv.

Tv?

Hij had een tv.

'Ik heb een Xbox gekocht, en wij zijn de eerste testers.' Hij pakte 2 controlers en gaf er een aan mij.
Ik game nooit, echt nooit, dus waarschijnlijk ben ik er superslecht in.

Die avond hebben we de hele avond gegamed.

Die avond heb ik 1 van de 17 keren gewonnen.

_____________________________________________________
Kunnen mensen aub mn andere story lezen?? Ik krijg geen reads terwijl ik er best veel tijd in heb gestoken. Het heet whatever en ik hoop dat je er een kijkje naar neemt :)

Vote, comment & follow

Possible (DUTCH)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu